.

Beantwoord

Automatisch bundel verlengen wil niet, en handmatig ook niet.

  • 5 May 2014
  • 7 reacties
  • 424 Bekeken

Al enige dagen met ene Tessa van Symio aan het e-mailen over de 100 MB bundel van 4 euro , kan deze bundel niet bestellen krijg telkens het volgende bericht: Je kunt deze bundel niet bestellen omdat je op een tariefplan zit waarbij deze niet van toepassing is. Dagbundel of 250 MB maandbundel kan wel worden geactiveerd, daar het verbruik van 100 MB normaal niet wordt gehaald, dus een 250 MB bundel niet hoeft. Ik wil nu een oplossing zoniet dan zoek ik een andere provider ik ben niet van plan om van Sinonly gebruik te maken alleen van prepaid.


cc.: 
icon

Beste antwoord door Ernst 6 May 2014, 12:22

Bekijk originele reactie

7 reacties

Badge
Grappig dat je met Tessa gelbeld hebt, die had ik gisteren ook en zij kon mij vertellen dat er een storing is waaraan men hard aan het werken is.....ze moest het wel eerst allemaal na gaan vragen.  Heb aangegeven dat er meer mensen op het forum naar vragen, en dan begrijp ik niet waarom ze dat niet even communiceren op het forum dat er momenteel een storing is!
Reputatie 5
Badge +11
Hoi jana s, welkom op het forum.

Er is inderdaad een probleem met het automatisch verlengen van de prepaid internetbundels. Dit probleem is dermate ingewikkeld dat het helaas niet per direct op te lossen is. Als dat wel had gekund, was er geen probleem meer geweest.

'Nu' een oplossing kan ik je dus niet bieden. Wél een tijdelijke, en dat is die al aangeboden is. Probeer een andere bundel te kiezen.
Ook al kom je niet aan de 250 MB, het verschil in kosten wordt vergoed. Het kost je dan niets extra en het andere aantal MB's is dan enkel iets administratiefs.

@Moos68-2; ik begrijp dat je graag ziet dat er meteen gecommuniceerd wordt over een dergelijk probleem. Dat dit niet gedaan is, is heel bewust geweest.
Zolang namelijk niet bekend is wát precies het probleem is, wat de impact is voor de klanten en om hoeveel klanten klanten het gaat, wordt dit niet gecommuniceerd.
Nou, dat is inderdaad wel vreemd. Ik kreeg afgelopen zaterdag een mail dat ik pay as you go internet had verbruikt voor een behoorlijk bedrag en dat in mijn internetbundel moest activeren terwijl dat automatisch aan staat. Pas maandag kon ik de klantenservice bereiken omdat er op internet niets te vinden was over een storing dit is inderdaad vandaag het eerste wat ik erover zie. Gisteren vertelden ze me dat het bedrag zou zijn bijgeschreven op mijn beltegeod maar dat is niet gebeurt en ook is nog steeds niet duidelijk wanneer de storing is verholpen dus lijkt het mij ook raar om een andere bundel voor te stellen als de storing niet is verholpen. De hoop is dat dit deze week nog gaat lukken, nou dat mag dan ook wel duurt nu 6 dagen minimaal.
Heel erg vaag allemaal en overal roepen dat je op internet moet kijken voor antwoorden op vragen pffff
Reputatie 1
Badge
Dit probleem had ik eergister ook, gelukkig wel de databundel weer kunnen activeren, ik lees ergens dat het een ingewikkeld probleem is. Nou dat moet wel  heel erg ingewikkeld zijn want in juli 2012was het probleem er ook al
https://forum.simyo.nl/internet-62/problemen-aanschaf-internetmaandbundel-3504/
en in juni 2013
https://forum.simyo.nl/internet-62/internet-dagbundel-tariefplan-prepaid-11826/

Lijkt er op dat het een 11 maandelijks terugkomend probleem is 😕
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Ria de & Tijdske,

Welkom op het forum :)

Laat ik meteen beginnen met zeggen dat het probleem verholpen is. Dat heeft enige tijd geduurd, maar gelukkig kunnen klanten nu weer elke maandbundel kiezen die ze willen. Ook het automatisch verlengen gaat weer goed.

@Ria de, Je beltegoed is inmiddels opgewaardeerd. De kosten die je hebt gemaakt toen je internetbundel uit stond zijn volledig vergoed 🙂 Excuses voor het ongemak.

@Tijdske, Het is inmiddels gelukkig opgelost. Het is trouwens niet een 11 maandelijks terugkerend probleem hoor, dat is heeft niets met elkaar te maken. Uiteraard wel erg vervelend. Ook jou bied ik graag excuses aan voor het ongemak.
Ik krijg op 07-05 een bericht : Voor je abonnement met telefoonnummer 0622... heb je de Internetbundel 500 beëindigd.
Je Internetbundel 500 wordt per 30-04-2014 stopgezet.
Hoort dit ook bij die storing want alles staat nog zoals het was en ik heb niets veranderd.

Ik heb in deze maand nu twee keer het probleem gehad dat de complete data verbinding wegvalt. Zelfs geen edge meer. GSM signaal is wel goed..
Als ik de telefoon opnieuw opstart is het signaal weer terug.

 
Badge +6
Hoi Adriana1nl, welkom op het forum van Simyo! :)

Helaas heeft er een vertraging plaatsgevonden bij het versturen van deze e-mail, deze had je namelijk op 1-5 moeten ontvangen. Dit, omdat je in april je abonnement had gewijzigd, waardoor de maandelijkse internetbundel is beëindigd en de jaarlijkse 'variant' is geactiveerd, oftewel het klopt inderdaad dat je gewoon je internetbundel hebt en zelf niets gewijzigd ziet verder :)

Met betrekking tot de wegvallende verbinding is het zo dat er af en toe een hapering kan plaatsvinden in je mobiele dataverbinding, gebeurt dit nou vaker, dan zou ik je allereerst willen aanraden je simkaart eens een tijdje in een andere telefoon te plaatsen en te kijken of het probleem dan blijft bestaan. Daarnaast, ervaar je het wegvallen van de dataverbinding op een specifieke locatie? Of op meerdere plekken?

Ik hoor het graag van je! 🙂

Reageer