Skip to main content

.

Beantwoord

Nokia 108 beveiliging


Forum|alt.badge.img
Hoi,

Mijn Nokia 108 kent een aantal beveiligingsinstellingen.
- Beveiligingscode = Bekend. (12345)
- Pin 1 & (2) code = Bekend.

Maar hij heeft ook Wachtwoord... (4 posities) (Handleiding zegt hier niets over.)
Als je het wilt wijzigen dan vraagt hij eerst om het huidige wachtwoord (Geen idee... 0000 en 1234 werkt niet), daarna nieuwe ww en nog eens ter bevestiging.
Dan zegt hij: Aanvraag wordt behandeld en daarna de melding: Niet uitgevoerd....

Wat is dit? Hij communiceert blijkbaar met het (Simyo) netwerk... (Vergelijkbaar met doorschakelingen etc.)

Beste antwoord door Dries

Hoi Bocaj67,

Welkom op het forum :)

Bij Simyo hebben we alleen de pin- en pukcode. Dit is een code die je simkaart ontgrendelt. Je gebruikt deze (pin)code elke keer als je je telefoon uit/aan zet of als je de simkaart in een andere telefoon plaatst. Je simkaart wordt dan aangemeld op het netwerk en je kunt bellen met het netwerk waarbij je bent aangesloten.

Je beveiligingscode is waarschijnlijk een code die je op je telefoon zelf kan instellen. Dit is een code die je gebruikt om je telefoon te ontgrendelen. Wij hebben deze gegevens niet. Hetzelfde geldt voor je 'wachtwoord'. Wij weten deze code niet en heeft ook niets met Simyo te maken. Ik raad je daarom aan om de handleiding van je telefoon te raadplegen. Je kan ook een Nokia forum benaderen. Misschien zijn er ook gebruikers van het forum die hier wat meer over weten?

Ik ben wel benieuwd of je eruit komt. Zou je dat op het forum willen plaatsen?
Bekijk originele reactie

12 reacties

Dries
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • 1246 reacties
  • antwoord
  • 15 juli 2014
Hoi Bocaj67,

Welkom op het forum :)

Bij Simyo hebben we alleen de pin- en pukcode. Dit is een code die je simkaart ontgrendelt. Je gebruikt deze (pin)code elke keer als je je telefoon uit/aan zet of als je de simkaart in een andere telefoon plaatst. Je simkaart wordt dan aangemeld op het netwerk en je kunt bellen met het netwerk waarbij je bent aangesloten.

Je beveiligingscode is waarschijnlijk een code die je op je telefoon zelf kan instellen. Dit is een code die je gebruikt om je telefoon te ontgrendelen. Wij hebben deze gegevens niet. Hetzelfde geldt voor je 'wachtwoord'. Wij weten deze code niet en heeft ook niets met Simyo te maken. Ik raad je daarom aan om de handleiding van je telefoon te raadplegen. Je kan ook een Nokia forum benaderen. Misschien zijn er ook gebruikers van het forum die hier wat meer over weten?

Ik ben wel benieuwd of je eruit komt. Zou je dat op het forum willen plaatsen?

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Startend Simyaan
  • 17 reacties
  • 30 oktober 2014
Hoi,

Ik ben weer even op zoek geweest.
Het gaat hier eigenlijk om een 'Barring Password'  (Voor blokkeren uitgaande calls, Internationale calls, etc)
Volgens wat ik vind via Google is dat het een netwerk gerelateerde password is (4-digits)   (Geen toestel password.)

Wat ik begrijp is dat jullie daar toch een password voor hebben. (4 cijferig getal) om het te activeren.

Gr,

Jacob

  • 0 reacties
  • 30 oktober 2014
Een Nokia 108 is een basic toestel. De enige 4-cijferige code die van toepassing kan zijn in 1e instantie is de pincode op de simkaart, welke vermeld is op mijn simyo.
Normaal gesproken is het het beste om die niet te wijzigen. Op mijn simyo staat de pincode en de pukcode.
De pincode is om het netwerk vrij te geven (4 cijfers)
Jouw simkaart van Simyo zit er in de telefoon.
Wat je eventueel zou kunnen doen, maar dat beslis jij... jouw verantwoordelijkheid,  is 3x verkeerde pin invoeren, waarna je toestel zal vragen om de pukcode.
Wees wel secuur bij de invoer.

En anders kun je overwegen een nieuwe sim met nieuwe pin- en pukcode.

************************
*************************

Wat ik als alternatief allereerst zou doen is testen of je telefoon "vrijkomt" met een andere sim...

************************************

Bij andere providers is het zo dat idd 0000 (of 1234) wordt gebruikt, waarna je zelf je eigen pincode kunt kiezen.
Dan bestaat er nog een andere code, een beveiligingscode, en dat is 12345.
Maar bij Simyo wordt de pincode en pukcode vastgelegd bij levering.

Groet,
Friesian

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Startend Simyaan
  • 17 reacties
  • 30 oktober 2014
Hoi Friesian,

Nee dit is het niet. 
Pincode en beveiligingscode is bekend bij mij. (Bij opstarten vraagt hij om (de door mij ingestelde) pincode en de beveiligingscode is 12345 voor eventueel resetten van tellers, kosten etc.
Dit is ook zoals ik het wil.

Maar:

Het gaat hier specifiek om een apart password... (Netwerk gerelateerd.) Speciaal voor blokkades bellen uitgaand, internationaal, inkomende gesprekken
Toestel noemt het 'Call barring service'. (aansturen met een password.)  (geen pincode of beveiligings/security code)

De vraag is:  Wat is het password?  (Ik heb het niet ingesteld en het is een nieuw toestel.) 0000 of 1234 of mijn pincode is het niet!

  • 0 reacties
  • 30 oktober 2014
 Hoi Bokaj67,

Ik vrees dat wanneer het met je huidige sim niet kan worden opgelost, je alleen een nieuwe sim zal helpen.
Daarom zou ik i.i.g. voor de zekerheid nagaan....
Jouw sim in ander toestel, andere sim in jouw toestel. Alleen al om na te gaan wat "jouw sim dan aangeeft".

Groet,
Friesian

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Startend Simyaan
  • 17 reacties
  • 30 oktober 2014
Oké,

Ik probeer her nog 1 keer en dan houden we er over op want we komen er niet uit.
Ik lees overal het volgende:

//
The barring Code can only be obtained from the Service Provider (Sim Card Operator), you can't get it anywhere even with money. Call the customer care of your service provider and ask them to give you the Barring code of your sim card (it's not with related to your phone/hand or model or brand). They will ask your some questions related your sim card registration or sim card's information to verify that you are the true owner of the sim card.
//

Mvg,

Jacob

  • 0 reacties
  • 30 oktober 2014
 Hoi Bokaj67,

Ik vrees dat wanneer het met je huidige sim niet kan worden opgelost, je alleen een nieuwe sim zal helpen.

Groet,
Friesian


Inderdaad, nog een keer. :rolleyes:
 Ik verwacht dat hier een vraag van Simyo (moderator) bij KPN netwerkspecialisten op zijn plaats is. En ja, er zullen vragen komen omtrent dat jij de eigenaar bent van de simkaart.

Groet,
Friesian

  • 0 reacties
  • 30 oktober 2014
Ik zie dat ik je gebruikersnaam verkeerd schreef, Bocaj67, excuses.......

Groet,
Friesian

Kim
Forum|alt.badge.img+6
  • Oud-moderator
  • 2319 reacties
  • 31 oktober 2014
Bocaj67;83543 schreef:
Hoi,

Ik ben weer even op zoek geweest.
Het gaat hier eigenlijk om een 'Barring Password'  (Voor blokkeren uitgaande calls, Internationale calls, etc)
Volgens wat ik vind via Google is dat het een netwerk gerelateerde password is (4-digits)   (Geen toestel password.)

Wat ik begrijp is dat jullie daar toch een password voor hebben. (4 cijferig getal) om het te activeren.

Gr,

Jacob


Bocaj67;83558 schreef:
Hoi Friesian,

Nee dit is het niet. 
Pincode en beveiligingscode is bekend bij mij. (Bij opstarten vraagt hij om (de door mij ingestelde) pincode en de beveiligingscode is 12345 voor eventueel resetten van tellers, kosten etc.
Dit is ook zoals ik het wil.

Maar:

Het gaat hier specifiek om een apart password... (Netwerk gerelateerd.) Speciaal voor blokkades bellen uitgaand, internationaal, inkomende gesprekken
Toestel noemt het 'Call barring service'. (aansturen met een password.)  (geen pincode of beveiligings/security code)

De vraag is:  Wat is het password?  (Ik heb het niet ingesteld en het is een nieuw toestel.) 0000 of 1234 of mijn pincode is het niet!


Hoi Bocaj67,

Fijn dat je zelf via Google al het één en ander er verder over hebt uitgezocht :)

Ik ga hierover even contact opnemen met onze Netwerkspecialisten en ik kom er z.s.m. bij je op terug!

@Friesian, dankjewel voor het meedenken.

Kim
Forum|alt.badge.img+6
  • Oud-moderator
  • 2319 reacties
  • 31 oktober 2014
Hoi Bocaj67,

Ik moest er even voor op onderzoek uit, maar uiteindelijk heb ik het antwoord gevonden bij onze IT afdeling.

Het Barring Password voor de Nokia 108 is 0000 op het KPN netwerk, echter ondersteunen wij niet de mogelijkheid om dit soort blokkades via je telefoon op je aansluiting te zetten.

Via Mijn Simyo kan je zelf al een heleboel in de hand houden, zoals de mogelijkheid om te bellen naar buitenlandse nummers, informatienummers etc. 🙂

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Startend Simyaan
  • 17 reacties
  • 31 oktober 2014
Hoi Kim,

Nou, dan zijn we er uit!
Bedankt voor de genomen moeite!

Is Simyo dan toch de beste provider qua vasthoudendheid?!  ;)  (Het willen zoeken naar een antwoord!)
Ik denk dat menig andere provider niet die extra mile had gemaakt!

Gr,

Jacob

Ernst
Forum|alt.badge.img+11
  • Oud-moderator
  • 6295 reacties
  • 3 november 2014
Het willen zoeken naar een antwoord!

Daar worden we wel een beetje op uitgezocht :o

Dank je voor je compliment!

Reageer