.

Beantwoord

Lumia gaat direct keihard over datalimiet heen, manieren om in de hand te houden?

  • 24 May 2015
  • 4 reacties
  • 874 Bekeken

Ik heb sinds een week een Lumia 925 met de laatste 8.1 Windows Phone.

Aangezien ik hiervoor geen smartphone had, geen data-abonnement. Ik moest van de week toch even gebruik maken van internet. En aangezien ik verwachtte dat dat onverwachts prijzig kon zijn, het volgende gedaan:
- Data sense: 10 MB limiet ingesteld
- Restrict Background Data Usage: Aangezet
- Browser Data savings: High
- alle apps uitgezet

in Internet Explorer Gmail opgestart, maar die bleef een wit scherm vertonen, en laden. Even later (kleine minuut) een melding: u zit 12MB over uw limiet heen. Uiteindelijk bleek dat 21MB te zijn.

31MB dataverbruik voor het checken van mail wat uiteindelijk niet lukt. Kosten: een kleine €5. IE blijkt de volledige 31MB voor zijn rekening te hebben genomen. Dramatisch slecht/inefficient dus.

Zijn er opties om het dataverbruik beter in de hand te houden met Windows Phone? iOS biedt naar mijn weten wel wat opties. Want met 200MB heb je zo natuurlijk ook onvoldoende met een abonnement.
icon

Beste antwoord door Ray 25 May 2015, 08:37

Bekijk originele reactie

4 reacties

Ik heb zelf de Lumia 535 en heb de tekst uit onderstaande tekst geschreven. Ik zie dat je al aardig van deze stappen heb gedaan.

https://forum.simyo.nl/windows-phone-87/efficient-omgaan-data-verbruik-windows-phone-lumia-demin-27585

Ook zou ik je willen adviseren om apps en hun updates alleen via wifi binnen te halen.

Ga hiervoor naar de Store >>> klik op ... >>> instellingen en zet Apps automatisch bij werken uit en alleen via Wifi aan. Verderop kun je de live tile alleen laten bijwerken via wifi.

Dat witte scherm in IE komt waarschijnlijk doordat je Browser Data Usage op High staat, hij toont dat geen of kleine afbeeldingen. Je kunt je Gmail ook instellen bij instellingen >>> email & accounts en dan account toevoegen.

Verder zou ik zoveel mogelijk wifi gebruiken. Dat geld voor elk toestel, niet alleen Windows Phone.
Bedankt voor je antwoord.

Alle instellingen staan goed, ik mis een optie om te bepalen welke apps enkel van WiFi gebruik mogen maken, en welke van 3G (bijvoorbeeld Whatsapp). Maar dat bestaat dus niet(?)

Dat Gmail wit weergeeft kwam door een 'reload-loop' , hij bleef continue herladen, en dat zal ongetwijfeld te maken hebben dat de instelling op High stond, in combinatie met wat incompatibiliteit met Internet Explorer (want dat ondersteunt google niet al te best lijkt het)
Voor wat Whatsapp betreft kun je bepaalde dingen wel op Wifi alleen instellen. Denk hierbij aan het downloaden van media berichten (foto, video).

Hiervoor open je whatsapp, ga je naar chatinstellingen en kies je hetgeen je op wifi wilt hebben.

Gmail kun je ook anders instellen. Ga hier voor naar instellingen, e-mail & accounts, + account toevoegen, google, en kies verbinden. Volg dan de verdere stappen op je telefoon.

Laat je weten of het gelukt is?
Reputatie 6
Badge +10
Hoi fvanoostrom,

Wat goed dat je Raytje al hebt getroffen op het forum. Ik weet zeker dat hij meer weet over Windows Phone dan wie dan ook op ons forum 😉. Laat je ons horen of de stappen duidelijk zijn en of je je dataverbruik hebt weten te beperken?

Groetjes, Tiury

Reageer