Vraag1: moet ik mijn simkaart nog apart activeren op www.simyo/activeren ? Als ik daarop kijk dan word me gevraagd om in te loggen op Mijn Simyo (wat ik deed). Vervolgens moest ik naar " Mijn instellingen & simkaart" wat ik ook netjes deed en daar zou ik dan mijn simkaartnummer moeten invullen in een invulvenster. Â Maar daar is geen invulvenster. Dus ook hier geen soelaas.Â
Als achtergrondinfo: in 2007 kocht ik een prepaidtegoed bij T-mobile. Ik kreeg daarbij ook een telefoon nl. de Nokia 1600. Ik leerde vanavond via internet dat dat toestel door T-mobile kan zijn voorzien van een simlock. Die simkaartblokkade is een probleem: een gelocked toestel accepteert geen simkaart van een andere provider dan de huisprovider (=T-mobile). Ik heb dus vanavond de telefoon volgens voorschrift ge-unlocked. Dat ging goed zo te zien, want het telefoonscherm meldde "Phone unlocked".  Toen deed ik  weer de  (Simyo) simkaart in de telefoon maar er was geen verbetering. Ik haalde de kaart eruit en deed nogmaals de unlock-procedure. Ditmaal verscheen de melding "Phone was not restricted" dus het unlocken was reeds goed gegaan.
Kortom ik weet niet waar het probleem vandaan komt. Wie iemand een goede tip? ik zou de hulp waarderen. Folkert.
 Â
Beste antwoord door Natascha
Bekijk originele reactie