.

Beantwoord

Hoe kan ik in mijn dual sim GSM een simkaart in bepaalde periodes automatisch uitschakelen?

  • 25 October 2017
  • 29 reacties
  • 51308 Bekeken


Toon eerste bericht

29 reacties

Badge +1
Hoi alexander_abc,

Welkom op 't forum :)

Ik snap heel goed dat je op het ene nummer tot een bepaalde tijd bereikbaar wilt zijn. Het lastige is dat je wel wilt internetten via die simkaart. Zit je met beiden nummers bij Simyo? Je kan bij ons niet het bellen uitzetten, en toch internetten met de simkaart. Bij andere providers weet ik niet hoe dat precies zit.

Zoals Ray zegt is het handig als je het type toestel vermeldt. Wij kunnen dan ook voor jou op onderzoek gaan. Ik hoor graag van je!

Groetjes,
Caspar

@Ray bedankt voor je hulp!

Prive sim is Simyo, de zakelijke niet (daar heb ik ook geen invloed op). Het liefst zie ik dat alleen bij de zakelijke telefoontjes buiten kantooruren de telefoon niet overgaat en/of dat deze gesprekken automatisch worden omgeleid (b.v. naar voicemail). Maar het is trouwens voor mij ook een prima oplossing als de gehele zakelijke sim automatisch wordt uitgeschakeld buiten kantooruren.

Tot recent had ik twee telefoons, een voor prive en een zakelijk, maar dat is ook weer verre van praktisch. En ik dacht dat een dual sim telefoon uitkomst kon bieden.

Ik heb nu een Android, Moto G5 Plus; maar als een andere telefoon wel de gevraagde functionaliteit heeft dat wil ik deze eventueel wel gaan kopen. Maar helaas, ook bij mijn zoektocht hierin kon ik niets vinden.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi alexander_abc,

Welkom op 't forum :)

Ik snap heel goed dat je op het ene nummer tot een bepaalde tijd bereikbaar wilt zijn. Het lastige is dat je wel wilt internetten via die simkaart. Zit je met beiden nummers bij Simyo? Je kan bij ons niet het bellen uitzetten, en toch internetten met de simkaart. Bij andere providers weet ik niet hoe dat precies zit.

Zoals Ray zegt is het handig als je het type toestel vermeldt. Wij kunnen dan ook voor jou op onderzoek gaan. Ik hoor graag van je!

Groetjes,
Caspar

@Ray bedankt voor je hulp!
Badge +1
Zou wel handig zijn als je ook verteld welke telefoon / model je in bezit hebt. Elke Merk telefoon werkt anders.
De vraag is eigenlijk niet echt specifiek voor een bepaalde dual sim telefoon. De gevraagde feature is dermate belangrijk voor mij dat ik eventueel wel een andere telefoon wil gaan kopen. Maar ik heb nu een android, Moto G5 Plus.
Zou wel handig zijn als je ook verteld welke telefoon / model je in bezit hebt. Elke Merk telefoon werkt anders.

Reageer