Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Hoe kan ik in mijn dual sim GSM een simkaart in bepaalde periodes automatisch uitschakelen?

  • 25 oktober 2017
  • 20 reacties
  • 22775 Bekeken

Badge +1
Ik heb een dual sim GSM. Een prive nummer en een zakelijk nummer. Als er gebeld wordt op mijn zakelijke nummer buiten kantooruren wil ik graag dat de telefoon dan niet meer overgaat. Het prive nummer moet wel altijd bereikbaar blijven.

Ik kan handmatig de zakelijke sim uitschakelen, maar dat is niet echt handig. En zo mis ik ook dataverkeer en die wel via mijn zakelijke sim loopt.

De “do not disturb” functie werkt helaas niet expliciet voor slechts een bepaalde sim.

Ik heb een aantal “call blocker” apps bekeken waarbij je tijden op kunt geven, echter degene die ik heb gezien werken niet voor slechts een bepaalde sim. Ik kan een lijst met de bij mij bekende nummers die mij zakelijk bellen in een lijst plaatsen, maar zo mis ik veel nummers.

Ik heb eerder de suggestie gekregen om de app Tasker te gebruiken. Ik heb er geen ervaring mee, maar deze lijkt mij nogal een overkill en lastig te gebruiken.

Bestaat er een app waarmee je dit handig zou kunnen. Bijvoorbeeld gelijkwaardig met de “do not disturb” functie die al in de GSM zit, maar dan per sim afzonderlijk instelbaar?
icon

Beste antwoord door Caspar 26 oktober 2017, 10:06

Hoi alexander_abc,

Welkom op 't forum :)

Ik snap heel goed dat je op het ene nummer tot een bepaalde tijd bereikbaar wilt zijn. Het lastige is dat je wel wilt internetten via die simkaart. Zit je met beiden nummers bij Simyo? Je kan bij ons niet het bellen uitzetten, en toch internetten met de simkaart. Bij andere providers weet ik niet hoe dat precies zit.

Zoals Ray zegt is het handig als je het type toestel vermeldt. Wij kunnen dan ook voor jou op onderzoek gaan. Ik hoor graag van je!

Groetjes,
Caspar

@Ray bedankt voor je hulp!
Bekijk originele reactie

20 reacties

Hoi @alexander_abc en overige forumleden.

Ik heb hetzelfde 'probleem' en op zoek naar een oplossing kwam ik dit draadje tegen. Ik heb me maar even ingeschreven op dit forum omdat ik er een oplossing voor heb die best werkt op mijn Nokia 6.1. Een ruimere introductie houden jullie tegoed, maar vooralsnog ga ik verder niet actief deelnemen aan dit forum. Ik wil echter wel mijn oplossing met jullie delen:

Zoek eens naar de app 'Auto Call Scheduler' in Google Play. Deze app laat je uitgaande oproepen plannen, eventueel middels een schema.
Ik heb mijn zakelijke simkaart als primair ingesteld en laat de app wekelijks op vrijdag om 18:00 een uitgaande oproep doen naar **21*+31654502100# en na 10 seconden weer ophangen (voorbeeld is voor Vodafone overigens) om door te schakelen naar voicemail. Vervolgens laat ik die elke maandag om 07:00 een oproep doen naar ##21# om de doorschakeling weer op te heffen. Zo wordt het hele weekend mijn zakelijk nummer direct doorgeschakeld naar mijn zakelijk voicemail.

Misschien heb je hier wat aan?

Groet, Jelle.
Reputatie 7
Zou wel handig zijn als je ook verteld welke telefoon / model je in bezit hebt. Elke Merk telefoon werkt anders.
Badge +1
Zou wel handig zijn als je ook verteld welke telefoon / model je in bezit hebt. Elke Merk telefoon werkt anders.
De vraag is eigenlijk niet echt specifiek voor een bepaalde dual sim telefoon. De gevraagde feature is dermate belangrijk voor mij dat ik eventueel wel een andere telefoon wil gaan kopen. Maar ik heb nu een android, Moto G5 Plus.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi alexander_abc,

Welkom op 't forum :)

Ik snap heel goed dat je op het ene nummer tot een bepaalde tijd bereikbaar wilt zijn. Het lastige is dat je wel wilt internetten via die simkaart. Zit je met beiden nummers bij Simyo? Je kan bij ons niet het bellen uitzetten, en toch internetten met de simkaart. Bij andere providers weet ik niet hoe dat precies zit.

Zoals Ray zegt is het handig als je het type toestel vermeldt. Wij kunnen dan ook voor jou op onderzoek gaan. Ik hoor graag van je!

Groetjes,
Caspar

@Ray bedankt voor je hulp!
Badge +1
Hoi alexander_abc,

Welkom op 't forum :)

Ik snap heel goed dat je op het ene nummer tot een bepaalde tijd bereikbaar wilt zijn. Het lastige is dat je wel wilt internetten via die simkaart. Zit je met beiden nummers bij Simyo? Je kan bij ons niet het bellen uitzetten, en toch internetten met de simkaart. Bij andere providers weet ik niet hoe dat precies zit.

Zoals Ray zegt is het handig als je het type toestel vermeldt. Wij kunnen dan ook voor jou op onderzoek gaan. Ik hoor graag van je!

Groetjes,
Caspar

@Ray bedankt voor je hulp!

Prive sim is Simyo, de zakelijke niet (daar heb ik ook geen invloed op). Het liefst zie ik dat alleen bij de zakelijke telefoontjes buiten kantooruren de telefoon niet overgaat en/of dat deze gesprekken automatisch worden omgeleid (b.v. naar voicemail). Maar het is trouwens voor mij ook een prima oplossing als de gehele zakelijke sim automatisch wordt uitgeschakeld buiten kantooruren.

Tot recent had ik twee telefoons, een voor prive en een zakelijk, maar dat is ook weer verre van praktisch. En ik dacht dat een dual sim telefoon uitkomst kon bieden.

Ik heb nu een Android, Moto G5 Plus; maar als een andere telefoon wel de gevraagde functionaliteit heeft dat wil ik deze eventueel wel gaan kopen. Maar helaas, ook bij mijn zoektocht hierin kon ik niets vinden.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi alexander_abc,

Ah oké! Bedankt voor de extra informatie.

Als je wilt dat jouw 06-nummer van de andere provider (je zakerlijke simkaart) wordt afgesloten na kantoortijden, kan je het beste even navragen of dat daar mogelijk is. Ik denk dat dat wel te regelen is. Je kan ook even contact opnemen met de leverancier van het toestel. Wellicht dat zij nog een goede tip voor je hebben!

Hou je ons op de hoogte?

Groetjes,
Caspar
Badge +1
Hoi alexander_abc,

Ah oké! Bedankt voor de extra informatie.

Als je wilt dat jouw 06-nummer van de andere provider (je zakerlijke simkaart) wordt afgesloten na kantoortijden, kan je het beste even navragen of dat daar mogelijk is. Ik denk dat dat wel te regelen is. Je kan ook even contact opnemen met de leverancier van het toestel. Wellicht dat zij nog een goede tip voor je hebben!

Hou je ons op de hoogte?

Groetjes,
Caspar

Ik ben eigenlijk op zoek naar een toestelinstelling, een app of eventueel een ander toestel dan ik nu heb met de gevraagde functionaliteit. Volgens mij kan een provider kan hier weinig in betekenen.
Reputatie 5
Badge +6
Hey Alexander,

Ik snap wat je bedoelt en dat kan in theorie sowieso via de software.
Of er apps voor zijn weet ik niet.
Ik ga even kijken of een macro app je daarbij kan helpen, zodra ik meer weet zal ik het terugkoppelen.

Groet Paul.
Reputatie 5
Badge +6
Hey Alexander,

In het begin dacht ik even dat het niet ging lukken. Qua macro's sowieso wel waar. Foute weg helaas, ofja er is simpelweg geen app die daar opties voor heeft wat wel zou kunnen.

Maar met een beetje geluk werkt deze oplossing voor jou.
Er zijn hopelijk 2 mogelijkheden, beide apps:
Dual SIM control:
Dit zou de perfecte oplossing zijn. Je kunt elke mogelijke situatie qua sims instellen.
1 on/2 off
2 on/1 off
1&2 on
1&2 off
en met betalen zelfs meer. Dat heb je echter niet nodig.
Deze app ondersteunt niet alle apparaten wat ook staat in de description. Maar als dit werkt is het DE uitkomst.

Dual Ringtone:
Zoals het zegt je kunt 2 ringtones maar ook het volume van die ringtones instellen. Als dat werkt is dat een oplossing.

Als geen van beide het doet kun je http://www.apdroid.byethost5.com/chronoprof/chronoprof.html Chronoprof proberen. Geen idee of die werkt.

Over het algemeen geldt als ik het goed heb Android 7.0 en up heeft meer compatibiliteit met dual sim opties. Volgens mij werken bovenstaande goed op android 7.0 en up. Ik heb dus geen idee welke telefoon met welke OS je hebt. Een telefoon speciaal hiervoor kopen vind ik zelf dan weer een beetje tricky en daar kan ik je niet mee helpen.

Als niks van dit lukt/helpt dan kan ik denk ik niet meer bieden.
Sorry voor de lange post🙂 😊

Groet Paul.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Paul,

Wat ben je toch een topper 🙂 Dankjewel voor al deze informatie! Ik hoop dat het werkt hiermee.

Groetjes,
Jihane
Badge +1
Beste Paul,

Bedankt voor het meedenken

Mijn huidige dual sim telefoon ondersteund al het uit/aan zetten van een sim en de mogelijkheid om te kiezen met welke sim er wordt gebeld e.d.. Ook kan ik per sim al een ringtone instellen. Voor zover ik kan overzien kan ik in de apps Dual Sim control en Dual Ringtone echter geen profile instellen, b.v. dat automatisch buiten bepaalde tijdstippen de telefoon niet meer overgaat.

De app ChronoProf is echter veelbelovend. Deze ga ik eens uitgebreider testen en mogelijk de maker eens direct benaderen.
Reputatie 5
Badge +6
Ah zo,

hopelijk zorgt Chronoprof dat je je niet meer druk hoeft te maken over je zakelijke telefoon/sim.

Groet Paul.
Reputatie 6
Badge +5
hopelijk zorgt Chronoprof dat je je niet meer druk hoeft te maken over je zakelijke telefoon/sim.

Dat hoop ik ook Paul! Ik lees graag of het wat voor jou is alexander_abc ;)

Groetjes,
Niels
Badge +1
Helaas voor Chronoprof.

Bij het bellen naar mijn zakelijke nummer buiten werktijden gaat de telefoon niet meer over. Prima zou je denken. Echter wat dat weer onwenselijk is dat als er naar mijn zakelijke nummer gebeld wordt dan de gehele telefoon in “niet storen” mode wordt gezet. Als daarna iemand mij belt op mijn privenummer gaat de telefoon ook niet meer over. Maar zoals is aangegeven door de maker is dual sim ondersteuning in dit programma experimenteel.

Dan is er nog een bijkomend effect door gebruik van Chronoprof. "trillen bij oproepen" wordt uitgezet en dat kan niet meer door Chronoprof weer worden aangezet.

Ik heb nog iets anders geprobeerd. Namelijk een aparte “do not disturb” app (naast degene die ik al standaard heb in mijn android 7.0 telefoon). Vaak zie ik in de app beschrijving dat er een euvel is dat het in principe alleen werkt voor de eerste sim. Ik dacht dan maak ik dankbaar gebruik van dit euvel en kies ik als eerste sim dan de zakelijke sim. Echter ook helaas.
Beste, @alexander_abc je maakt het gewoon te ingewikkeld volgens mij... Zet de 1 buiten kantooruren op trilstand en de 2e op muziek. Spreek voor de 1 de voicemail in wanneer je op dat nummer bereikbaar bent. Meer is niet nodig.

Kijk ook eens naar de app prioriteit calls, een andere benadering.
Badge +1
Beste, @alexander_abc je maakt het gewoon te ingewikkeld volgens mij... Zet de 1 buiten kantooruren op trilstand en de 2e op muziek. Spreek voor de 1 de voicemail in wanneer je op dat nummer bereikbaar bent. Meer is niet nodig.

Kijk ook eens naar de app prioriteit calls, een andere benadering.

Het is ongetwijfeld mogelijk om handmatig instellingen te wisselen. Een stuk discipline om de telefoon van instelling te veranderen bij begin en eind werktijd. Ik vind het in de praktijk niet werken. Ik dacht in tijden van digitale ontwikkeling dat er wel een oplossing voor zou bestaan. Ik ga denk ik weer terug naar twee telefoons.

Prioriteit calls gebruik ik al: Geen enkel telefoontje komt b.v. 's nachts door op een enkele uitzondering na.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Alexander_abc,

Super jammer om te horen dat je er niet helemaal uit bent gekomen. Je hebt helemaal gelijk dat je zou denken dat hier al over is nagedacht.

Wie weet zal hier gauw verandering in komen en kun jij je dual sim toestel weer gebruiken.

Groetjes,
Asma
Reputatie 7
Badge +10
Hi Kwalitijd,

Dankjewel voor je bijdrage! 😃 Slimme oplossing ook. Ik hoop dat Alexander hier inderdaad iets aan heeft.

Groetjes,
Jihane
Badge +1
Beste @Kwalitijd ,


Bedankt voor het plaatsen van je bericht. Het is een oplossingsrichting waaraan ik nog niet heb gedacht en die erg bruikbaar is.

Dit wellicht totdat de nieuwe generaties telefoons wel standaard de "do not disturb" functie per sim kaart en niet alleen voor de telefoon is in te stellen.

Eerst gebruikte ik doorschakelen naar een ander nummer omdat het even zoeken was hoe ik kon doorschakelen naar Voicemail.
Reputatie 7
Badge +10
Precies! Ik had zelf ook nog niet in die hoek gedacht 🙂 Ja, misschien dat dat in de toekomst wel kan, om het via de simkaart in te stellen.

Groetjes,
Jihane

Reageer