.

Beantwoord

Wat kan ik doen als ik geen bereik heb?

  • 18 April 2015
  • 9 reacties
  • 499 Bekeken

Badge +1
Ik kreeg net te horen 18-4-2015 (15.56) dat ik vanmiddag meerdere keren gebeld ben door één persoon, maar dat degene te horen kreeg dat deze telefoon buiten bereik was. Ik was de hele middag in huis. Op het moment dat ik om 15.55 buiten liep met mobiel kreeg ik 2 sms-jes, eentje van 15.56 en eentje van 13.51, allebei tegelijk dus, ook van dezelfde persoon.
Ik maak dit nu voor het eerst mee. Kan er een storing zijn in het gebied m.b.t bereikbaarheid, kan ik dat op de site terug vinden, ik heb gezocht maar kan het niet vinden.
BVD Yvonne
icon

Beste antwoord door MichD 18 April 2015, 17:19

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Beste Yvonne58,

Ten eerste vervelend, dat diegene die jouw probeert te bellen, geen verbinding met jouw heeft gekregen.
En dat je daar van op de hoogte werd gebracht, dankzij de 2 sms'jes die je buiten ontving.

Als tweede, kan het aan verschillende oorzaken liggen waarom je tijdelijk niet bereikbaar was op je mobiel.
Misschien lag jouw mobiel, net op een plek in huis waar even geen bereik was van het mobiele netwerk, maar het kan ook liggen aan een mogelijke storing of werkzaamheden aan het KPN netwerk in jouw omgeving of omdat jouw simkaart even opnieuw aangemeld moet worden op het netwerk van KPN.

Hierbij een stappenplan, om ervoor te zorgen dat je weer goed kunt bellen en gebeld kunt worden binnenshuis.

Stap 1 > Controleer op de dekkingskaart van KPN, hoe het bereik is op jouw postcode en binnen je woonplaats.
Klik hiervoor op de volgende link, en vul dan rechtsboven je postcode in en druk op zoek:
http://www.coveragechecker.nl/

Stap 2> Controleer via de volgende website van KPN, of er storingen of werkzaamheden zijn:
www.kpn.com/prive/klantenservice/problemen-storingen.htm

Stap 3> Voer daarna een update uit voor je simkaart, zodat hij zich opnieuw aanmeld op het KPN netwerk.
Via de volgende link vind je hier alle informatie over:
www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-heb-geen-bereik-ik-heb-geen-netwerk-97?c=44

De kans is dan aanwezig, dat je op deze wijze kunt achterhalen wat er mogelijk aan de hand is.
Mocht het bereik op jouw postcode goed zijn, en zijn er ook geen storingen of werkzaamheden, dan zou stap 3 de mogelijke oplossing zijn van jouw probleem.

Veel succes, en laat even weten hoe het is afgelopen!
Nog een fijn weekend!
Badge +1
Bedankt Mich, voor de zeer snelle reactie.

Ik heb de opties bekeken. De dekkingskaart zegt me niets (kan ik niet interpreteren). Postcode ingegeven + bellen en sms 2G GSM aangegeven. Ik zie waar ik woon verder is het me onduidelijk wat de kaart me verteld en de uitleg eronder zegt me ook niets, helaas.

Bij de 2e evt storingen, wordt alleen getoond voor TV, niet mobiel dus en er is een verwachte storing voor vanavond maar dat is tv, en internet.
Ik heb en maak geen gebruik van internet op mijn handy.

De 3e optie durf ik niet aan, heb even gekeken op me handy bij instellingen maar daar heb ik niet het lef voor om iets te veranderen omdat ik totaal niet begrijp waar ik mee bezig ben dan en dus ook niet terug kan draaien of onthouden wat ik doe.
Handy uitschakelen voor een aantal minuten kan ik natuurlijk wel doen (nog niet gedaan nu).

Sinds ik mijn simkaart heb is de telefoon niet meer uit geweest. Mijn bereik is gewoon goed volgens de aanduiding streepjes. Ik heb dit nog niet eerder gehad en mijn handy ligt altijd op dezelfde plaats in huis.

Nogmaals hartelijk dank, ik kijk het nu even aan, telefoon nog even uit zetten ga ik doen en verder wacht ik het even af.

Ook een fijn weekend, Yvonne

18.40u Nog even een aanvulling. Ik heb de handy 5 minuten uitgezet en daarna weer opnieuw aan. Direct kreeg ik nu ook de meldingen van de oproepen die ik gedurende middag had gemist. Hopelijk is dit voldoende en hoe ik verder niet meer ingewikkeld te doen.
Wanneer alles lichtgroen (2G) is op de dekkingskaart bij jou in de buurt dan heb je bereik, op werkdagen reageert een mod binnen 24 uur.. Je zult nog meer info krijgen.

Groet van het (goej? :D) perdjuh
Badge +1
Goedemorgen Friesian,

Haha, dat is dus duidelijk ik zag het als een waas aan, mistig boven het land maar ik ben wakker en zie het nu. Geen problemen meer gehad na even aan en uitzetten. Thanks🆒
Reputatie 4
Badge +8
Beste Yvonne58,

Super dat je weer bereik hebt, en dat je weer goed bereikbaar bent voor iedereen.
Je simkaart stond niet goed op het netwerk ingelogd, en door hem even uit en weer aan te hebben gezet, heeft hij zich weer goed op het netwerk aangemeld.
Mocht dit weer een keertje gebeuren, dan weet je in elk geval wat je kunt doen/proberen.

Een hele fijne week!
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Yvonne58,

Leuk hé, dat als jij jouw vraag hier op het forum stelt je vanuit alle hoeken goed en snel geholpen wordt:D
Goed te lezen dat het allemaal weer werkt! Dit is inderdaad vaak de oplossing:
Je simkaart stond niet goed op het netwerk ingelogd, en door hem even uit en weer aan te hebben gezet, heeft hij zich weer goed op het netwerk aangemeld.


@MichD, Bedankt voor jouw uitgebreide antwoord:D En Firesian dankjewel voor je uitleg!
Badge +1
Dat is zeker leuk zo snel en ook uitgebreid een reactie met oplossing.
Nadat ik de telefoon had uitgezet en na 5 minuten weer aan was het weer goed en tot op heden nog zo.

Het is wel lastig als de telefoon nu stil blijft, je denkt dan gauw, zal het weer zo zijn? Dan stuur ik mezelf maar even een sms je, hihi wel zo gezellig.

:?Is er een reden voor dat de simkaart niet goed op het netwerk is ingelogd, want sinds ik deze simkaart ( een jaar nu) heb en de telefoon altijd aan is het niet eerder gebeurt. Moet ik daar nog iets voor doen of laten of gebeurt het gewoon wel eens?

Warme groet, Yvonne:)
Is er een reden voor dat de simkaart niet goed op het netwerk is ingelogd, want sinds ik deze simkaart ( een jaar nu) heb en de telefoon altijd aan is het niet eerder gebeurt. Moet ik daar nog iets voor doen of laten of gebeurt het gewoon wel eens?
Het is nooit verkeerd om de telefoon (al is het maar een kwartier bijvoorbeeld) dagelijks uit te zetten, je telefoon krijgt daarmee een soort van reset, zou je kunnen zegguh.
En vooral hier je telefoonnummer plaatsen, NIET. :P:D🆒
Het schijnt zo te zijn dat wanneer je het wel doet dat de foon begint te rammelen, heb ik van horen zegguh.:D

Al weer dè paerdjuh. :D:cool:
Friesian
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Yvonne58,

De tip van Friesian hierboven is heel goed. Ik zet ook minimaal één keer per dag mijn telefoon even uit/aan. Je simkaart/telefoon zoekt soms eventjes niet automatisch naar een netwerk. Een telefoon blijft een apparaat, die soms niet doet wat hij hoort te doen. Dit kan soms komen omdat het systeem even vol zit etc. Daarom is even je telefoon uit/aan zetten goed, omdat hij al zijn oude 'taken' vergeet en met een schone lei begint.

Groetjes, Tiury

Reageer