Ik heb een nieuw abonnement afgesloten voor mijn dochter en ik wil graag het dataplafond instellen. Ik krijg deze optie niet in Mijn Simyo. Waarschijnlijk omdat het abonnement nog niet is ingegaan vanwege nummerbehoud? Is het niet mogelijk om het dataplafond meteen aan het begin van het abonnement af te sluiten? Moet ik dan een maand wachten voordat dat ingaat? En dus de eerste maand risico lopen van datagebruik buiten de bundel?
Bij de overgang van een oude provider naar Simyo met nummerbehoud krijg je eerst een tijdelijk nummer om administratief technische redenen, ga hier niet mee bellen, wat dat kost veel geld.
Wacht tot het nummer definitief is omgezet en je daar een bevestiging van hebt gekregen. Op dat moment is MijnSimyo ook actief met dat nummer en kun je allerlei aanpassingen doen, o.a. dataplafond instellen @Duintje
Ik heb een nieuw abonnement afgesloten voor mijn dochter en ik wil graag het dataplafond instellen. Ik krijg deze optie niet in Mijn Simyo. Waarschijnlijk omdat het abonnement nog niet is ingegaan vanwege nummerbehoud? Is het niet mogelijk om het dataplafond meteen aan het begin van het abonnement af te sluiten? Moet ik dan een maand wachten voordat dat ingaat? En dus de eerste maand risico lopen van datagebruik buiten de bundel?
Hoi @Duintje,
Goed dat je hierover informeert. Wanneer je een abonnement bestelt kun je gelijk kiezen voor de optie '’dataplafond'’. Als je dit niet doet kun je dit aanzetten wanneer je nummerbehoud is ingegaan. In dit geval gaat het dan ook pas in vanaf de eerste van de volgende maand.
Groetjes,
Seren
Mooi dat deze optie er is. Het heeft met altijd weerhouden om over te stappen naar Simyo omdat er geen dataplafond was.
Wat mij nog niet helemaal duidelijk is, is dat ik op de website lees dat de weergave van het datagebruik achterloopt, in Nederland tot drie uur en in Europa tot zeven uur als ik het goed heb. In die tijd kun je toch aardig wat data boven je bundel gebruiken. Hoe werkt dat met dit dataplafond? Is dat risico voor Simyo, of komt er alsnog een vette rekening?
Hoi @g00fy,
Bedankt voor je bericht.
Er zit inderdaad een vertraging in het verwerken van je verbruik in je mijn Simyo. De waarschuwingssms’jes worden echter in real-time verstuurd. De datablokkade ook. Dit betekent dat je geen buitenbundel internet kosten kan maken met een dataplafond binnen zone 1 omdat je internet op tijd wordt gestopt. Je krijgt dus niet achteraf nog een rekening voor buitenbundel internetkosten.
Groetjes,
Ashley
Hoi Ashley,
Dank je wel voor je snelle en duidelijke antwoord. Mijn databundel gaat overmorgen in .
Nu dat vervelende iPhone 11 en 12 probleem nog even oplossen, dan kunnen mijn beide dochters ook zonder kans op problemen overstappen...
Dataplafond?
Simyo belooft de bruikbaarheid van hun internetpakketten ook in Europese landen. Omdat ik tijdens mijn vakantie extra internet wilde, nam ik een ander abonnement met 2 GB data. Ik wilde ook een dataplafond om verrassingen met extra kosten te voorkomen.
Gisteren kwam ik met mijn auto in Moldavië aan. Ik heb echt niets gedaan, maar op de eerste dag had ik geen internet en kreeg ik een verrassend bericht van Simyo: ondanks dat mijn bundel voor deze maand 1774 MB internet bevat, zegt Simyo dat ik buiten mijn bundel internet heb gebruikt. Dit zou mij € 60 kosten.
Ongelooflijk! Ik neem aan dat dit een fout is.
Kunt u mij iets betekenen?
Ik hoor graag van u.
06xxxxx
De bundels zijn geldig in EU landen, en Moldavie is geen EU.
Zo snel mogelijk roaming uit zetten en daar met een lokale sim of Wifi verder gegaan.
Het "bundel" systeem is anders dan het "dataplafond". Ik dacht dat mijn mobiele nummer de data zou blokkeren waar ik ben, maar dat lijkt niet het geval te zijn. Simyo zou naast het "dataplafond" een waarschuwing moeten geven, bijvoorbeeld: "Dit is geldig in Zone 1", of iets dergelijks.
Daarnaast kreeg ik een waarschuwing via sms bij een bedrag van € 48,40. Waarom kreeg ik geen waarschuwing bij bijvoorbeeld de eerste € 10? Ik heb niets gedaan; apps deden het automatisch, denk ik.
Nu moet ik dus € 60 betalen voor iets wat ik niet wist. Wat een verwarring, zeg... Echt jammer...
Dataplafond?
Simyo belooft de bruikbaarheid van hun internetpakketten ook in Europese landen. Omdat ik tijdens mijn vakantie extra internet wilde, nam ik een ander abonnement met 2 GB data. Ik wilde ook een dataplafond om verrassingen met extra kosten te voorkomen.
Gisteren kwam ik met mijn auto in Moldavië aan. Ik heb echt niets gedaan, maar op de eerste dag had ik geen internet en kreeg ik een verrassend bericht van Simyo: ondanks dat mijn bundel voor deze maand 1774 MB internet bevat, zegt Simyo dat ik buiten mijn bundel internet heb gebruikt. Dit zou mij € 60 kosten.
Ongelooflijk! Ik neem aan dat dit een fout is.
Kunt u mij iets betekenen?
Ik hoor graag van u.
06xxxxxxxx
Los van het gemelde probleem @Uygar Ozan : Het is niet verstandig om in een openbaar forum je 06 nummer te vermelden. Vraag de moderator deze te verwijderen.
Hoi @Uygar Ozan,
Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier contact over opneemt!
Moldavië valt onder zone 3. Als het goed is heb je hier een grens sms over ontvangen met informatie over de tarieven daar. Hier zijn je bundels niet geldig en is er dus geen dataplafond van toepassing. Zoals ook vermeld in dit topic en op de website is je dataplafond alleen van toepassing op je bundels dus alleen in zone 1 landen.
Wel blokkeren wij je internet bij kosten van €60,50 om nog hogere kosten te voorkomen in het buitenland.
Wil je mij een privé bericht sturen met daarin je telefoonnummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en je e-mailadres? Ik kijk dan graag even met je mee.
Groetjes,
Ashley
dit hoort toch niet binnen netneutraliteit?? dat het dataplafond 50 cent per klant kost? dat bewijst dat buitenbundelkosten een inkomensplaatje waren voor simyo en dat zij dit niet zomaar opgeven. hun vrekkerigheid kost nu niet meer Alleen de ongelukkige klanten, maar zo goed als Elke klant een gulden per maand
dit hoort toch niet binnen netneutraliteit?? dat het dataplafond 50 cent per klant kost? dat bewijst dat buitenbundelkosten een inkomensplaatje waren voor simyo en dat zij dit niet zomaar opgeven. hun vrekkerigheid kost nu niet meer Alleen de ongelukkige klanten, maar zo goed als Elke klant een gulden per maand
Mensen willen een budgetprijs bij een budgetprovider @suusje99
Als je klant bij Simyo wordt, weet je dat er buitenbundelkosten gemaakt kunnen worden als je niet oplet.
Dat staat gewoon in de voorwaarden, als je dat niet wilt, moet je geen klant bij Simyo worden.
Verder is de huidige euro geen nlg 2,20371 meer maar nlg1,41 volgens het prijspeil van 2023, dus 50 eurocent is nu ongeveer 0,71 guldencent.
Het is mooi van Simyo dat ze nu het prijsplafond aanbieden, zodat mensen zich kunnen beschermen tegen onverwacht hoge kosten.
Maar ook dat hoef je niet te doen, het is een keus.
dit hoort toch niet binnen netneutraliteit?? dat het dataplafond 50 cent per klant kost? dat bewijst dat buitenbundelkosten een inkomensplaatje waren voor simyo en dat zij dit niet zomaar opgeven. hun vrekkerigheid kost nu niet meer Alleen de ongelukkige klanten, maar zo goed als Elke klant een gulden per maand
De providers met eigen netwerk hebben een “dataplafond” inbegrepen, en hun bundels zijn ongeveer twee keer zo duur.
Nu was het oude systeem waar elke maand een paar walvissen helemaal leeggetrokken werden met 300x duurdere buitenbundelkosten ongelooflijk smakeloos, omdat Simyo de prijzen zelf helemaal arbitrair opstelde, en mensen zich er niet op providerniveau tegen konden beschermen. Kleine lettertjes of niet, het was natuurlijk buiten elke proportie, zowel als een door Simyo gecreëerd probleem.
Of het plafond nu inbegrepen is in een duur contract, of los op de rekening staat als extra op een budgetcontract, daar zie ik voor nieuwe klanten eigenlijk ook niet echt het verschil in.
Youfone heeft naast dataplafond binnen EU, ook een optie om internet buiten EU uit te zetten zodat je daar ook geen verrassing en krijgt, zeler niet in grensgebieden EU. Zou heel fijn zijn als Simyo dat net als Youfone (ook van KPN) doorvoert.
Net als 5G trouwens :)
Schandalig dat hier geld voor gevraagd wordt. Bij andere maatschappijen (zelfs budget) is dit gewoon gratis.
Dan stap ik maar over.