Skip to main content

.

StickyNews

Simyo introduceert 5G: Alles wat je moet weten!

  • 21 oktober 2024
  • 42 reacties
  • 2175 Bekeken
Simyo introduceert 5G: Alles wat je moet weten!
Toon eerste bericht

JanD
  • Consultant
  • 31 oktober 2024
Ron H schreef:

Hallo @JanD je hebt mij een privébericht gestuurd echter kan ik hier niet op reageren omdat jij dit in je instellingen zo heb ingesteld dat dit niet mogelijk is.

Aangepast @Ron H 


  • Beginner
  • 1 november 2024

Ik zie nog steeds 4G boven op mijn iPhone 15 Pro Max en iPhone 13 Pro Max.

Rebooten en instructies voor instellingen volgens webpagina lukken niet.

Wat nou? Ik ben in ‘s-hertogenbosch. Vermomt 5G als 4G? LOL

Of bedoel je NA 1 november????? 1 december? 1 januari? :P

 

 


Forum|alt.badge.img
  • Beginner
  • 1 november 2024

Zelfde verhaal. Sms ontvangen met dat 5g actief zou zijn maar zie nog niks. Ook niet na vliegtuigmodus te hebben ingeschakeld en weer uit. Beetje slordig om dit te communiceren naar klanten terwijl het nog niet is gebeurd.


  • Beginner
  • 1 november 2024

Ik heb 2 sim only abonnementen bij Simyo. Bij de ene werkt 5G wel, bij de ander niet. Als ik klantenservice bel doen ze net alsof het aan mij ligt. Heeft u uw telefoon al wel opnieuw opgestart? Heeft u 5G wel aanstaan? Ja natuurlijk. Nu ik hier lees dat nog niet iedereen echt 5G heeft, waarom zeggen ze niet eerlijk dat het nog een paar dagen kan duren omdat het nog niet bij iedereen actief is?!


  • Beginner
  • 1 november 2024

IPhone 13. 5G wordt aangegeven, WiFi uit. Magere 62 Mbps. Gemiddelde uit 3 tests. Volgens Speedtest verbindt hij met KPN Barendrecht… iPhone 15. 5G wordt aangegeven. WiFi uit. 276 Mbps. Gemiddelde uit 3 tests.

 


Ik heb een iPhone SE 2022. Gisteren kreeg ik bericht van Simyo dat G5 beschikbaar is voor mijn telefoon. Volgens de specs van de SE 2022 is deze geschikt voor G5. Maar in de instellingen zie ik alleen de keuze voor G3 en G4. 
hoe zit dat?

nb: ik ben zelfs nog geswitcht naar een eSIM om uit te sluiten dat de simkaart het probleem is, maakt geen verschil. 


Forum|alt.badge.img+1
  • Allround active
  • 2 november 2024
StijnK schreef:

Zelfde verhaal. Sms ontvangen met dat 5g actief zou zijn maar zie nog niks. Ook niet na vliegtuigmodus te hebben ingeschakeld en weer uit. Beetje slordig om dit te communiceren naar klanten terwijl het nog niet is gebeurd.

Het is al wel doorgevoerd hoor. Meteen na ontvangst van het Simyo bericht, werkte 5G. 


Forum|alt.badge.img
  • Beginner
  • 2 november 2024
Summer2 schreef:
StijnK schreef:

Zelfde verhaal. Sms ontvangen met dat 5g actief zou zijn maar zie nog niks. Ook niet na vliegtuigmodus te hebben ingeschakeld en weer uit. Beetje slordig om dit te communiceren naar klanten terwijl het nog niet is gebeurd.

Het is al wel doorgevoerd hoor. Meteen na ontvangst van het Simyo bericht, werkte 5G. 

Niet bij iedereen blijkbaar gezien de berichten en mijn eigen ervaring...


Forum|alt.badge.img+1
  • Allround active
  • 2 november 2024
StijnK schreef:
Summer2 schreef:
StijnK schreef:

Zelfde verhaal. Sms ontvangen met dat 5g actief zou zijn maar zie nog niks. Ook niet na vliegtuigmodus te hebben ingeschakeld en weer uit. Beetje slordig om dit te communiceren naar klanten terwijl het nog niet is gebeurd.

Het is al wel doorgevoerd hoor. Meteen na ontvangst van het Simyo bericht, werkte 5G. 

Niet bij iedereen blijkbaar gezien de berichten en mijn eigen ervaring...

Dat een enkeling nog geen 5G heeft, betekent niet dat het nog niet gebeurd is, zoals je schreef en waar ik op reageerde. Kan ook andere oorzaken hebben.


Val
Forum|alt.badge.img
  • Beginner
  • 2 november 2024

5G werkt bij mij, maar dan moet ik wel de spaarstand uitschakelen. Waarom? Zie screenshot.

 


Summer2 schreef:
StijnK schreef:
Summer2 schreef:
StijnK schreef:

Zelfde verhaal. Sms ontvangen met dat 5g actief zou zijn maar zie nog niks. Ook niet na vliegtuigmodus te hebben ingeschakeld en weer uit. Beetje slordig om dit te communiceren naar klanten terwijl het nog niet is gebeurd.

Het is al wel doorgevoerd hoor. Meteen na ontvangst van het Simyo bericht, werkte 5G. 

Niet bij iedereen blijkbaar gezien de berichten en mijn eigen ervaring...

Dat een enkeling nog geen 5G heeft, betekent niet dat het nog niet gebeurd is, zoals je schreef en waar ik op reageerde. Kan ook andere oorzaken hebben.

Welke oorzaken dan? daar zou ik misschien verder mee komen. Alleen maar lopen roepen dat het wel is aangezet helpt niet.


Forum|alt.badge.img
  • Beginner
  • 2 november 2024
markchagers schreef:
Summer2 schreef:
StijnK schreef:
Summer2 schreef:
StijnK schreef:

Zelfde verhaal. Sms ontvangen met dat 5g actief zou zijn maar zie nog niks. Ook niet na vliegtuigmodus te hebben ingeschakeld en weer uit. Beetje slordig om dit te communiceren naar klanten terwijl het nog niet is gebeurd.

Het is al wel doorgevoerd hoor. Meteen na ontvangst van het Simyo bericht, werkte 5G. 

Niet bij iedereen blijkbaar gezien de berichten en mijn eigen ervaring...

Dat een enkeling nog geen 5G heeft, betekent niet dat het nog niet gebeurd is, zoals je schreef en waar ik op reageerde. Kan ook andere oorzaken hebben.

Welke oorzaken dan? daar zou ik misschien verder mee komen. Alleen maar lopen roepen dat het wel is aangezet helpt niet.

Bij mij heeft een herstart uiteindelijk gewerkt. Vliegtuigmodus aan en uit was bij mij niet voldoende. Ik heb een Samsung S23 Plus met eSIM. Inmiddels 5G 👍🏻


Val
Forum|alt.badge.img
  • Beginner
  • 2 november 2024
Val schreef:

5G werkt bij mij, maar dan moet ik wel de spaarstand uitschakelen. Waarom? Zie screenshot.

 

Heb ik opgelost. De spaarstand heeft een optie om 5G uit te schakelen.

  1. Zet slaapstand tijdelijk uit
  2. Klik op “slaapstand” zelf (niet op de schakelaar, maar op het woord zelf)
  3. Schakel uit “5G uitschakelen”
  4. Schakel de slaapstand weer aan

Nu is de slaapstand aan, maar 5G mag toch gebruikt worden.

Overigens, volgens de Samsung helpdeks was dit een Simyo-probleem. Stelletje kneu...


Forum|alt.badge.img+1
  • Allround active
  • 2 november 2024

 @StijnK Alleen maar roeptoeteren “Beetje slordig om dit te communiceren naar klanten terwijl het nog niet is gebeurd” helpt natuurlijk ook niet. 

Bij mij heeft een herstart uiteindelijk gewerkt. Vliegtuigmodus aan en uit was bij mij niet voldoende. Ik heb een Samsung S23 Plus met eSIM. Inmiddels 5G 

Conclusie het was dus wel al doorgevoerd. Soms moet er gewoon iets meer gedaan worden om de boel werkend te krijgen.

@markchagers Welke oorzaken dan? daar zou ik misschien verder mee komen. Alleen maar lopen roepen dat het wel is aangezet helpt niet.

Beantwoording van deze vraag laat ik aan anderen over, want je begrijpt het is de toon die de muziek maakt. Succes!


Forum|alt.badge.img
  • Beginner
  • 2 november 2024
Summer2 schreef:

 @StijnK Alleen maar roeptoeteren “Beetje slordig om dit te communiceren naar klanten terwijl het nog niet is gebeurd” helpt natuurlijk ook niet. 

Bij mij heeft een herstart uiteindelijk gewerkt. Vliegtuigmodus aan en uit was bij mij niet voldoende. Ik heb een Samsung S23 Plus met eSIM. Inmiddels 5G 

Conclusie het was dus wel al doorgevoerd. Soms moet er gewoon iets meer gedaan worden om de boel werkend te krijgen.

@markchagers Welke oorzaken dan? daar zou ik misschien verder mee komen. Alleen maar lopen roepen dat het wel is aangezet helpt niet.

Beantwoording van deze vraag laat ik aan anderen over, want je begrijpt het is de toon die de muziek maakt. Succes!

Klopt, maar de communicatie was dan niet volledig. In het bericht stond dat je de vliegtuigmodus moest gebruiken om 5G te activeren. Herstart bleek nodig. Fijn dat het nu is opgelost.


Nu voor de derde keer vandaag de iPhone herstart, maar nog steeds geen G5.

Ik geef het op voorlopig (zat niet heel erg op G5 te wachten)


  • Beginner
  • 9 november 2024

Voor mij geeft 5G niet veel extra snelheid tov 4GOp 4G haal ik ook al zo’n 270. 


Wel gaat de batterij van mijn telefoon sneller leeg op 5G. Dus maar weer op 4G gezet :-). 

de snelheidswinst is zo minimaal dat het geen meerwaarde heeft. 


Reageer