Skip to main content

.

Vandaag heb ik geweldig nieuws voor jullie, ik mag namelijk aankondigen dat Simyo 5G gaat introduceren aan alle klanten 🎉

Dit betekent razendsnel internet met nog betere prestaties. Zelfs op drukke plekken zoals stadions en grote evenementen!

Hoe krijg je toegang tot 5G?

Vanaf 1 november 2024 wordt 5G automatisch beschikbaar voor alle Simyo klanten. Je hoeft hiervoor zelf niets te doen. Heb je al een 5G-geschikte telefoon? Dan kun je vanaf die datum direct gebruik maken van de voordelen van 5G.

Heb je nog geen toestel dat 5G ondersteunt? Ook geen probleem! Je kunt gewoon blijven internetten via het betrouwbare 4G-netwerk. Dit verandert verder niets aan je huidige internetervaring.

Zijn er extra kosten verbonden aan 5G?

5G is bij Simyo standaard inbegrepen is zonder extra kosten!

Hoe snel is 5G bij Simyo?

Met 5G bij Simyo kun je genieten van een maximale downloadsnelheid van tot wel 300 Mbps en een uploadsnelheid van tot 150 Mbps. Het gebruik en de snelheid die je ervaart zijn wel afhankelijk van je toestel, de dekking in jouw gebied en de drukte op het netwerk.

Hoe weet ik of mijn telefoon 5G ondersteunt?

Vrijwel alle smartphones die vanaf 2020 zijn uitgebracht ondersteunen 5G. Als je niet zeker weet of jouw telefoon geschikt is voor 5G, kun je dit eenvoudig controleren via de instellingen van je toestel of door op onze dwebsite] te kijken. 

Meer weten? Alles over 5G kun je teruglezen op onze lwebsite]!

Dat is inderdaad geweldig nieuws, nu is het voor mij zeker dat ik eind van de maand mijn huidige abo bij Simyo ga verlengen.

Als KPN de masten t.z.t.aangepast heeft voor 5G nieuwe stijl, gaat Simyo daar in mee, zodat we nog hogere snelheden krijgen via de 3,5Ghz-band???

De hogere snelheden worden normaalgesproken (lees: bij KPN) gereserveerd voor de duurdere abonnementen. 

De 5G snelheid die hier nu wordt aangeboden is al hoger dan bij het goedkoopste Unlimited abonnement van KPN. En 300 Mbps is eigenlijk al meer dan je echt nodig hebt op een telefoon naar mijn mening.

Je kunt daarmee in elk geval je databundel er in no time doorheen jagen 
 😁

Dat is inderdaad geweldig nieuws, nu is het voor mij zeker dat ik eind van de maand mijn huidige abo bij Simyo ga verlengen.

Als KPN de masten t.z.t.aangepast heeft voor 5G nieuwe stijl, gaat Simyo daar in mee, zodat we nog hogere snelheden krijgen via de 3,5Ghz-band???

Hi @JanD,

Goede vraag! Op dit moment ligt de prioriteit bij de implementatie van 5G (met een snelheid van maximaal 300 Mbps). Als wij in de toekomst hogere snelheden gaan aanbieden zullen wij dit uiteraard delen met onze klanten!

Groetjes,
Seren

Van welke banden/ frequenties gaat Simyo gebruik maken.

Mn de hierboven genoemde 3,5 Ghz / n78 band is interessant. Niet zo zeer voor snelheid als wel voor beschikbare capaciteit op het netwerk op drukke plekken zoals stadions en festivals.

Dat komt wel precies op het juiste moment. Ik zag inderdaad al dat er (erg) veel vraag naar was. Ook vanuit mijzelf overigens; het zou Ă©cht een dealbreaker zijn geweest bij de eerstvolgende contractverlenging, vooral omdat de markt zich de afgelopen tijd ook behoorlijk ontwikkeld heeft op dit vlak.

Mede dankzij de introductie van 5G, heb ik vandaag mijn contract verlengd voor een periode van 2 jaar voor minder geld met meer data.😀

Sinds vanmiddag zie ik 5G op mijn telefoon. Lijkt erop dat ik ben overgezet

Sinds vanmiddag zie ik 5G op mijn telefoon. Lijkt erop dat ik ben overgezet

Dat is mooi om te lezen @Patrick72 , Simyo schreef ook dat ze eind van de maand oktober de omzetting in gang zetten zodat iedereen op 1 november a.s. 5G heeft.

Veel plezier met je 5G.

Van welke banden/ frequenties gaat Simyo gebruik maken.

Mn de hierboven genoemde 3,5 Ghz / n78 band is interessant. Niet zo zeer voor snelheid als wel voor beschikbare capaciteit op het netwerk op drukke plekken zoals stadions en festivals.

Hi @Schmeisser, ik zal hier even intern navraag over doen. Ik kom hier dus later even op terug 😊.

Dat komt wel precies op het juiste moment. Ik zag inderdaad al dat er (erg) veel vraag naar was. Ook vanuit mijzelf overigens; het zou Ă©cht een dealbreaker zijn geweest bij de eerstvolgende contractverlenging, vooral omdat de markt zich de afgelopen tijd ook behoorlijk ontwikkeld heeft op dit vlak.

Mede dankzij de introductie van 5G, heb ik vandaag mijn contract verlengd voor een periode van 2 jaar voor minder geld met meer data.😀

Fijn om te horen dat jullie beiden blij zijn met deze ontwikkeling. Ook heel leuk om te lezen dat je hebt verlengt @JanD! 

Ik heb nu ook 5G, maar de snelheid is nog niet op stoom, maar dat komt zeker goed.

Ik heb nu ook 5G, maar de snelheid is nog niet op stoom, maar dat komt zeker goed.

Net voor de grap een test gedaan

Dat is al aardig goed, maar nog geen 300Mbit/s @Patrick72 , ik zit nu op ongeveer 60Mbit/s thuis.

Mijn toestel geeft ook aan dat ik 5G heb.

98.1 Mbit download in huis.

En buiten 145/83 Mbit,

Zonder dataplafond had ik dit trouwens niet gedaan, ondanks het feit dat ik een andriod telefoon heb.

Ik heb straks buiten de deur al ongeveer 250Mbit/s kunnen halen in een restaurant in het centrum van de stad.

Het gaat dus de goede kant op met de snelheid.😀😊😉

Het vreet trouwens wel data uit je bundel. Zo rond de 500MB per test.

Dat moet je niet doen tegen buitenbundel tarieven.

Het vreet trouwens wel data uit je bundel. Zo rond de 500MB per test.

Dat moet je niet doen tegen buitenbundel tarieven.

Inderdaad @wimj12 

Misschien kan het moderatieteam ons, als testers, wat extra data toeschuiven.😅😎

Of in je telefoon een begrenzer zetten, zoals ik gedaan heb of het dataplafond activeren.

Ik ga op 1-11 weer testen, als ik mijn nieuwe bundel heb, maar heb er alle vertrouwen in dat het goed komt.

Vanuit huis een Speedtest gedaan 325megabits per seconde 👏

uitgevoerd met een iPhone 16

Dan sta je aan kop denk ik. Tenzij je net als ik tijdens een test vergeten bent Wifi uit te zetten.

Vanuit huis een Speedtest gedaan 325megabits per seconde 👏

uitgevoerd met een iPhone 16

Dat is een heel mooi resultaat @Ron H 

Ondersteunt jouw zendmast al de 3,5GHz-band???

De wifi stond echt uit tijdens de test😉

en welke banden mijn zendmast op dit moment ondersteund geen idee

De wifi stond echt uit tijdens de test😉

en welke banden mijn zendmast op dit moment ondersteund geen idee

Dat kun je via deze kaart zien:

https://antennekaart.nl/kaart/5g?lat=52.42482596&lng=5.51651&zoom=11

Even inzoomen naar jouw woonomgeving en je kunt jouw zendmast op adresniveau vinden.

Succes @Ron H 

www.antennekaart.nl kan een indicatie geven.

@JanD was me voor.

Bedankt heren

weet niet of deze site toegankelijk is met VoiceOver.

zo ja dan laat ik jullie dat nog wel weten.

Hallo @JanD je hebt mij een privébericht gestuurd echter kan ik hier niet op reageren omdat jij dit in je instellingen zo heb ingesteld dat dit niet mogelijk is.

Reageer