.

[Nieuwe verbetering] Nieuwe hoogverbruik procedure

  • 25 June 2014
  • 0 reacties
  • 1828 Bekeken

Reputatie 5
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 6701 reacties
Hoi allemaal,

Wanneer je aansluiting wordt afgesloten wegens hoogverbruik wordt de aansluiting geblokkeerd om hogere kosten te voorkomen. Voorheen moest je dan handmatig een aanbetaling doen. De financiële afdeling moest deze betaling dan vervolgens controleren en verwerken. We vonden dat dit handmatige proces sneller en klantvriendelijker kon. We hebben dit daarom aangepast. In dit topic heb ik de nieuwe nieuwe factuur pagina toegelicht. Hieronder kun je alle informatie over de nieuwe hoogverbruik procedure vinden.

1. Hoogverbruik bedrag wordt aangepast naar minimaal € 100,- (was € 75,-)
2. Bij hoogverbruik wordt de aansluiting geblokkeerd voor uitgaand verkeer (inkomend verkeer is nog mogelijk)
3. Je ontvangt een SMS én E-mail met uitleg over de blokkade
4. Log in op 'Mijn Simyo'
5. Ga naar het tabblad 'facturen'.
6. Er vindt een betaling plaats via iDeal
7. Direct na de betaling wordt de aansluiting gedeblokkeerd

Hoe gaat dit precies in zijn werk?

1. Hoogverbruik wordt aangepast naar minimaal € 100,- (was € 75,-)

De blokkade voor hoogverbruik is aangepast. De aansluiting wordt nu op € 100,- (ipv €75,-) per dag en € 250,- per week geblokkeerd. Bij bedragen tot €250,- dien je nog steeds een aanbetaling te doen van €100,- en bij bedragen daarboven moet je de helft van de verbruikskosten betalen.

2. Bij hoogverbruik wordt de aansluiting geblokkeerd voor uitgaand verkeer (inkomend verkeer is nog mogelijk)

Wanneer er verbruik wordt geregistreerd van € 100,00 per dag of € 250,00 per week, blokkeren wij een aansluiting alleen voor uitgaand verkeer. Voorheen werd een aansluiting voor zowel inkomend als uitgaand verkeer geblokkeerd.

3. Je ontvangt een SMS én E-mail met uitleg over de blokkade

Je ontvangt een sms en alles wordt nu uitgelegd in een e-mail. Hierin wordt staat uitgelegd dat er moet worden ingelogd op Mijn Simyo om te deblokkeren.

4. Log in op 'Mijn Simyo'

Je logt in op Mijn Simyo en ziet de volgende waarschuwing:

[ATTACH=CONFIG]376[/attach]

5. Ga naar het tabblad 'facturen'.

Wanneer je op ‘hier’ of ‘Facturen’ klikt, dan kom je op de NIEUWE facturenpagina:

[ATTACH=CONFIG]375[/attach]

Wanneer er sprake is van hoogverbruik, dan zie je dat de factuur van die maand tóch op de facturenpagina staat. Zonder factuurnummer, want die is er nog niet en met de melding ‘geblokkeerd’. Je kunt zien dat de factuur kan betaald kan worden via ‘iDeal’.

6. Er vindt een betaling plaats via iDeal

Wanneer je klikt op ‘Overmaken via iDeal’, dan verschijnt het onderstaande scherm:

[ATTACH=CONFIG]377[/attach]

Je betaalt een bedrag van € 100 wanneer er sprake is van een bedrag tussen, €100,- tot €250,- en de helft voor bedragen daarboven. Deze regels bepalen het bedrag dat overgemaakt moet worden via iDeal.

7. Direct na de betaling wordt de aansluiting gedeblokkeerd

Nadat je de betaling via iDeal hebt betaald, kom je terug in Mijn Simyo. Daar verschijnt een pop-up met de melding dat je aansluiting gedeblokkeerd wordt. Na ongeveer 5 minuten staat de aansluiting weer actief.

Let op! Het is niet mogelijk om handmatig te betalen.

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.