.

Beantwoord

Is er sprake van een 4G storing?


Badge
Ik kan sinds gisteren 4G niet meer gebruiken. Mijn telefoon staat op 3G en wanneer ik internet gebruik of andere apps die internet nodig hebben, staat er ineens H+

Ik heb niet aan de instellingen gezeten. Ik vraag me af of ik iets fout zou hebben gedaan, mijn abonnement verkeerd is ingesteld of dat er bijvoorbeeld een storing is?

Groeten,
Tobias Dekker
icon

Beste antwoord door Alex 27 May 2015, 14:23

Bekijk originele reactie

172 reacties

Ook hier werkt het weer !
Reputatie 7
Badge +9
Hallelujah! Praise The Lord. Het is opgelost. 😃 alhoewel, ben tot op heden nog te lui geweest om de foon opnieuw aan te zwengelen. Dus laten we niet te voorbarig zijn.
Ik weet dat Simyo keihard eraan gewerkt heeft om dit probleem op te lossen. Wat achter de schermen gebeurd, ziet men niet. Vervelend dat het langer geduurd heeft......maar met de snelheid van 3G viel te leven. En dat van die 5 Euro zal voor alle gedupeerden vast in orde komen.
Laten we in Buddha's naam hopen dat er geen wereldoorlog meer uitbreekt, want als 4G op de bon gaat en de tulpenbollen uit de tuin getrokken moeten worden, dan zal waarschijnlijk de pleuris uitbreken.....vrees ik. :D;):P
Reputatie 4
Badge +8
:):) Ook bij mij werkt 4G als vanouds!
Ik heb daarna 3 telefoongesprekken gevoerd (in- en uitgaand), waarna mijn iPhone 6 zich snel weer aanmelden op het 4G netwerk, de verbinding werd dus niet verbroken en hij bleef ook niet hangen op het 3G netwerk.
Vanzelfsprekend hou ik het nog even in de gaten, al heb ik er alle vertrouwen in dat het nu is opgelost!

Ik bedank iedereen die achter de schermen (zelfs moederbedrijf KPN), met het zo snel mogelijk verhelpen van dit (inmiddels verholpen) probleem. :8
Yes, 4g is weer actief. Heb de telefoon nog even geswitcht van 3 naar 4g in de instellingen. En ook dan gaat het goed. Bedankt Simyo-medewerkers!
Reputatie 4
Badge +8
Super dat het bij jullie ook weer werkt!
Ha Tiury,
Het werkt inderdaad. Ik schrik wel een beetje van de sms die ik van jullie ontvang: "Hallo, je hebt data verbruikt zonder internetbundel. Je betaalt nu het buiten bundel tarief. Tip: met een internetbundel voorkom je hoge kosten. Groet Simyo." Ik heb nog ruim voldoende internet tegoed.

Kan ik er vanuit gaan dat ik geen extra kosten krijg en dat de kosten voor mijn 4G ook niet eerder dan vandaag ingaan?

Groet,
Vera
Hoi Schelpie en Tjsepo,

Wat fijn om te horen dat jullie weer 4G hebben! Je kunt even testen of het is opgelost door te bellen of even de verbinding op 3G te zetten en weer terug. Laat je me weten of hij het dan blijft doen?
...
Groetjes, Tiury


Sinds het oplossen wifi uitgezet om de stabiliteit te testen, heb internet en telefoon gebruikt en geen problemen meer tegengekomen.
4G lijkt het bij mij ook weer te doen. Aan de hand van advies op Tweakers.net heb ik net even mijn telefoon herstart en dat gaf 4G weer terug.

Mijn 4G problemen begonnen echt vlak voor de aankondiging van de 4G snelheidsverhoging; mijn HTC One had opeens problemen om op 4G te komen en wat ik ook deed niets hielp om weer solide 4G te krijgen, Misschien helpt die informatie voor de RCA?

Laten we in ieder geval hopen dat 4G het nu weer normaal blijft doen. 🙂
Badge +1
Jep het werkt weer. Waaraan lag het precies?
Ook hier weer 4G! Hoe deden we dat in de tijd toen er nog geen mobiel internet was?:S
iPone even uitgezet, dan op 3g en dan naar 4g terug, gelukkig!!!
Badge
Hoi Schelpie en Tjsepo,

Wat fijn om te horen dat jullie weer 4G hebben! Je kunt even testen of het is opgelost door te bellen of even de verbinding op 3G te zetten en weer terug. Laat je me weten of hij het dan blijft doen?

@IkWilbert; Je aansluiting staat helemaal klaar voor 4G. We horen graag van je of je op een andere plek wel 4G hebt? Misschien kun je ook even je internetinstellingen checken of je simkaart voor 15 minuten uit je telefoon halen. Dit moet ook helpen!

@Vera.4G; Helaas is er bij de activatie van je 4G iets mis gegaan. Dit zetten we bij jouw aansluiting nog voor 17.30 recht. Kun je rond die tijd even je telefoon opnieuw opstarten?

Groetjes, Tiury


4g werkt weer. Bedankt!
Badge +2
Krijgt iedereen die hier geklaagd heeft een prive bericht of moet je hier om vragen! Volgens mij waren er nogal wat gedupeerden. Ik in mijn geval heb niets gehoord van jullie?

Of is het nu gewoon een klein probleempje geweest met maar enkele mensen met problemen?

Gegroet Simyo 😞
Draait ook hier weer 🙂
Late reactie maar voor mij is de 4G verbinding ook weer terug sinds 1-2 dagen minstens. 😉
Ook hier werkt het weer prima! Dank u!!
Ook hier weer 4G.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Allemaal,

Super om te horen dat alles bij iedereen weer werkt!:D
Gelukkig had niet iedereen met 4G er last van ;)

Onze excuses dat het wat langer duurde voordat we de oplossing gevonden hadden.
Aan iedereen hier heel erg bedankt voor de gegeven informatie. Hiermee hebben we de uiteindelijke hapering op kunnen sporen.:)
Uit ervaring lijkt dit probleem bij de KPN en haar netwerk te leggen ik heb een dual sim 4g telefoon en zowel bij simyo als lycamobile heb ik met 4g het zelfde probleem. De KPN beloofd wel maar leverde niet. Ben bang dat de 4g aansluitingen per mast zeer beperkt zijn. Een feitelijke in gebreke stelling van de KPN en indirect dus ook van simyo... Jammer erg jammer bellen helpt... Ca 18 uur daarna is t weer 3g of e :-(
.
Goedemiddag,

Is er weer sprake van een storing? Nu heb ik zelfs geen 3G meer, alleen 2G. Omgeving Zwolle.
Hoi,

Hier inmiddels weer 4g.
Reputatie 3
Badge +7
Uit ervaring lijkt dit probleem bij de KPN en haar netwerk te leggen ik heb een dual sim 4g telefoon en zowel bij simyo als lycamobile heb ik met 4g het zelfde probleem. De KPN beloofd wel maar leverde niet. Ben bang dat de 4g aansluitingen per mast zeer beperkt zijn. Een feitelijke in gebreke stelling van de KPN en indirect dus ook van simyo... Jammer erg jammer bellen helpt... Ca 18 uur daarna is t weer 3g of e :-(
.


Hoi henk_j,

Ik kan me goed voorstellen dat het vervelend is om zonder 4G te zitten. Als je dit op één locatie hebt dan kan het aan de mast liggen. Met datum en tijdstippen kunnen wij navraag doen bij de Netwerkspecialisten van KPN. De voorbeelden kan je in een privébericht naar me sturen.

Als de klacht zich voordoet op meerdere plekken dan kán het veroorzaakt zijn door je toestel, i.c.m. je simkaart. Om dit uit te sluiten zou je ik je willen verzoeken om je simkaart in een ander (simlockvrij) toestel te plaatsen en een andere simkaart in eigen toestel. Hiermee kan je nagaan of het probleem aan de simkaart of het toestel ligt.


Hoi,

Hier inmiddels weer 4g.


Hoi Corine333,

Goed om te lezen dat 4G weer bij je werkt 🙂

Reageer