.

Beantwoord

Hoe stap ik over van een Sim Only naar een Prepaid?


Badge
Beste Simyo,

Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen (dit kan elke maand bij mij) en veranderen in een simyo prepaid met nummerbehoud?

Ik heb al wel een prepaid kaart aangevraagd via de site, maar ik kan nergens vinden hoe ik mijn abonnement kan opzeggen bij jullie. Ik kan het niet vinden onder * mijn simyo*. Hoe kan ik dan mijn nummer behouden?

Ik wil namelijk wel graag vandaag nog mijn simyo opzeggen ivm de kosten.
icon

Beste antwoord door Ray 31 March 2017, 11:14

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Je moet nummerbehoud aanvragen bij je prepaid Simyo aansluiting. Zodra je nummerbehoud wordt uitgevoerd vervalt automatisch je abonnement.
Badge
Ik heb mijn prepaid kaart betaald en ook nummerbehoud aangevraagd. Nu zou mijn abonnement dus automatisch opgezegd zijn? Kortom vanaf morgen hoef ik daar niet meer voor te betalen?
Jazzyl,

Lees dit even op de service pagina.

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-wil-overstappen-van-simyo-sim-only-naar-si-1?c=3

Duurt iets langer dan een dag, namelijk 6 werkdagen. En ja, je abonnement word dan stop gezet.
Badge
Ja dus dan betaal ik dus wel voor de volgende maand terwijl ik het al voor het einde van de maand heb opgezegd?
Nee je betaald tot het moment je abonnement is stop gezet. En omdat de bundels van april al betaald hebt zal er een verrekening plaatsvinden.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Jazzyl,

Wat goed dat je de overstap al helemaal geregeld hebt 🙂 Wat Groentjuh en Ray zeggen klopt volledig: als je nummerbehoud hebt aangevraagd en dat is goedgekeurd, dan betaal je alleen voor je abonnement tot het moment dat het nummer over is gegaan. Als het gaat om een bedrag dat je al hebt betaald (april betaal je namelijk al in maart), krijg je dat nog terug.

Het gaat dus helemaal op zijn pootjes terecht komen! Hou alleen je nummerbehoud dus even goed in de gaten.

Laat je het weten als je nog andere vragen hebt?

@ Groentjuh en Ray, dank voor de reacties!

Groetjes,
Jihane
Badge
Bedankt allemaal
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Jazzyl,

Graag gedaan namens onze forumtoppers en Jihane 🙂 Mocht je in de toekomst nog eens vragen hebben, dan zien we je graag terug o het forum!

Groetjes,
Angela
Badge
Inmiddels heb ik wel een prepaid kaart toegestuurd gekregen, maar is mijn abonnement nog niet opgezegd. Ook is mijn prepaid kaart met een nieuw nummer.

Kan iemand mij misschien helpen? Elke keer als ik nummerbehoud aan wil vragen dan vragen ze om een simkaartnummer maar mijn oude nummer heb ik niet daar mijn telefoon gestolen is. Kan ik dan het simkaart nummer geven van mijn nieuwe prepaid Simyo kaartje?
Reputatie 5
Badge +9
Hoi jazzyl,

Wat vervelend dat je het niet helemaal soepel gaat met het nummerbehoud van Sim Only naar Prepaid.

Als je nummer nog niet is overgezet naar het Prepaid simkaartje, moet jij nog in kunnen loggen op je Mijn Simyo van je Sim Only. Daar kan je het simkaartnummer vinden van je Sim Only simkaart onder instellingen > simkaart.

Log uit en log daarna in op de Mijn Simyo van je nieuwe Prepaid account (met je tijdelijke nummer). Daar kun je dan de juiste gegevens invullen bij het nummerbehoud.

Gaat het zo lukken?

Groetjes,
Caspar

Reageer