.

Beantwoord

Ineens inloggen met code op mijn telefoon. Wat nu?

  • 7 February 2016
  • 18 reacties
  • 795 Bekeken

Sinds je iedere keer uitgelogd wordt op mijn Simyo moet ik ook iedere keer inloggen om mijn telefoon te gebruiken.
Kan ik dit veranderen?
icon

Beste antwoord door Angela 8 February 2016, 17:58

Bekijk originele reactie

18 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Nee, helaas niet. In de nieuwe app is dit een soort veiligheidsmaatregel van Simyo. Niet iedereen is daar blij mee overigens.
Eerst kon ik ik gewoon vegen over mijn telefoon. Dat kan ik nu ook niet meer. Dus iedere keer het wachtwoord invoeren?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Marian,

Welkom op het Simyo Forum.

Ah, ik denk dat er een kleine miscommunicatie is ontstaan. De Leon bedoelt dat je inderdaad steeds moet inloggen in de app. Ik heb het idee dat jij ineens een wachtwoord op je telefoon hebt staan. Klopt dit?

Als dat het geval is, dan wil ik graag weten welk merk en type telefoon je gebruik en welke softwareversie hierop staat. We gaan dan zo snel mogelijk opzoek naar een oplossing.

Houd je mij op de hoogte?

@De Leon, bedankt voor je bericht.

Groetjes,
Angela
Hoi Angela,

Ik heb idd een wachtwoord op mijn telefoon van Simyo .
Ik heb een Samsung Galaxy S 2 plus met Android -versie 4.2.2

Groetjes Marian
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Marian26,

Bedankt voor de extra informatie 🙂. Vreemd dat dit is gebeurd na het installeren van de update. Je kunt dit uitschakelen door te gaan naar Instellingen > Beveiliging > Schermbeveiliging. Wij gaan uitzoeken hoe dit zo is gekomen. Laat je me weten of je de schermbeveiliging uit hebt kunnen zetten?

Groetjes, Tiury
Als ik bij schermbeveiliging ben zie ik schermvergrendeling staan met beveiligd met wachtwoord.
Als ik daar op klik staat er:bevestig het wachtwoord.
Moet ik hier het wachtwoord van Simyo invullen?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Marian26,

Deze code heb je ingesteld bij het installeren van de app. Dit kan dezelfde code zijn als de app of een tweede code die je aangemaakt hebt. Helaas is die code privé en kan ik deze niet inzien. Heb je de code al geprobeerd?

Groetjes,
Angela
Dat weet ik dat dit de code is van de app. en bij bevestig het wachtwoord heb ik die nog niet ingevuld.
Hoi Angela,

Ik heb de code ingevuld.
Nu staat er dat vegen,gezichtontgrendeling en gezicht en stem uitgeschakeld zijn door beheerder, coderingsbeleid of opslag aanmeldingsgegevens.
Ik kon nu kiezen uit patroon,pincode of wachtwoord.
Ik heb nu patroon gedaan en ben in ieder geval van het wachtwoord af
Bedankt
Groetjes Marian
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Marian26,

Fijn dat je het gevonden hebt 🙂 Je hebt dus niet kunnen kiezen voor het volledig uitzetten van deze optie. Dit is dan een mooie middenweg. Als de optie er niet bij staat, durf ik je helaas niet te zeggen hoe je dit wel uit kunt zetten. Ben je tevreden met het patroon? Dan kunnen we dit zo laten natuurlijk.

Groetjes,
Angela
Een patroon is vlugger gedaan dan een wachtwoord invullen.
Ik vind het wel vreemd dat vegen uitgeschakeld is door de beheerder.
Nogmaals bedankt iedereen
IK heb hetzelfde probleem na de app te hebben ge-update. Wil helemaal geen extra beveiliging voor het gebruik van de smartphone.
Bij mij is de veegvergrendeling wel weer zelf aan te vinken via vergrendelscherm. Deze werkt nu, maar de simyo blijft om extra wachtwoord vragen en geeft verder weer: noodoproep. Baal enorm dat dit er ongevraagd opkomt; is een extra onnodige lastige handeling.
Dus...als iemand weet hoe dit definitief te verwijderen is op een Samsung smartphone, dan hoor ik dat graag.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Marian26,

Dat kan ik begrijpen! Er is op dit moment ook een andere oplossing, ik kan alleen niet garanderen dat je de app dan nog kunt gebruiken. Wellicht is dit voor jou het meest handig om dit zo te houden 🙂 Graag gedaan uiteraard!

@LoesL, welkom op het Simyo Forum.

Het is natuurlijk erg lastig dat jij ook last hebt van dit probleem. Je hebt jouw vraag vaker gesteld op het forum. Om het overzicht te bewaren, heb ik in dit topic gereageerd. Ik wil je vragen om hier te reageren 🙂

Groetjes,
Angela
allereerst sorry Angela; lees nu dat ik op deze beter kan reageren.

Het lukt me helaas niet om schermbeveiliging uit te zetten.

Ik heb een Samsung GT 18260 en Android-versie 4.1.2
Angela,

Ik zou die andere oplossing nog wel graag willen weten.
Dat ik dan de app niet meer kan gebruiken vind ik niet erg.
Ik kan ook gewoon op internet bij mijn Simyo kijken.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi LoesL,

Jij mag reageren in jouw eigen topic. Dit maakt het wat overzichtelijker 🙂 Daar heb ik ondertussen ook weer gereageerd.

@Marian26, dat mag natuurlijk! Via Instellingen > Beveiliging, kun je alle referenties wissen. Een ander forumlid is met deze oplossing gekomen en voor hem heeft dit geholpen. Hij kan zelfs de app nog gebruiken. Laat je weten wat dit voor jou uithaalt?

Groetjes,
Angela
Ik zie via instellingen geen beveiliging staan. Maar het is goed zo met het patroon.
Reputatie 7
Badge +10
Geen probleem Marian! Ik ben blij dat het patroon wel gelukt is. In sommige gevallen lukt dit zelfs niet 🙂 Mocht je onze hulp in de toekomst nog nodig hebben, laat het dan weten.

Groetjes,
Angela

Reageer