.

Beantwoord

Wanneer wordt mijn verbruik bijgewerkt via Mijn Simyo?

  • 25 April 2016
  • 9 reacties
  • 344 Bekeken

Het is nu 25 april 13:00, maar "mijn Simyo" geeft het telefoon gebruik aan met als laatste update 23 april 09:32. Dat is wel erg weinig up-to-date. Wat is de update frequentie van mijn Simyo?
icon

Beste antwoord door Angela 26 April 2016, 09:52

Bekijk originele reactie

9 reacties

En wanneer heb je voor het laatst gebeld?
goede vraag, dat was ook 23 april 09:32! Dus even mezelf op een ander nummer gebeld, maar dat geeft toch geen update, althans niet binnen de 20 minuten. Maar ik zou verwachten dat er in ieder geval om de zoveel tijd een update gedaan wordt, ook als er geen verandering is zoals wanneer ik zelf niet bel. Maar misschien is dat dus niet zo. Bedankt
De update op Mijn Simyo is enkel als er uitgaand verkeer is geweest. Omdat je de 23e na dat laatste uitgaande gesprek geen uitgaand telefoontje hebt gepleegd / smsje hebt gestuurd valt er ook weinig te updaten 🙂
De reden om mijn symio te checken was dat ik op 24 april 06:56 gebeld werd door een +223... nummer. (Dat is Mali). Ik heb niet opgenomen, en zelfs mijn mobiele een aantal uren uitgezet. Indachtig de Radar uitzending over spooktelefoontjes met zeer hoge rekeningen wilde ik dat checken op mijn simyo. Maar als dat alleen wordt ge-updated als ik bel, dan kan ik dus niet verifiëren of er toch minuten/sms verbruik is.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Fluid,

Goed dat je dit komt vragen!

Het is goed voor te stellen dat je even in de war was toen jij zag dat je verbruik al een tijdje niet bijgewerkt was. Raytje heeft jou hier al een goed antwoord op gegeven. Ik heb nog een kleine aanvulling.

Je ziet altijd het laatst gemeten verbruik. Dus niet alleen als jij zelf belt, maar ook als er om andere redenen kosten berekend worden of minuten van je bundel af zouden moeten gaan. Op het moment dat jij het telefoontje uit Mali niet hebt opgenomen en niet hebt teruggebeld hoef jij je geen zorgen te maken. Er wordt op dat moment niets verbruikt en dus ook niet bijgewerkt.

Als jij jezelf hebt gebeld, zal jouw verbruik niet bijgewerkt worden. Er is namelijk geen verbruik als je gebeld wordt 🙂 Dit kost jou natuurlijk geen belminuten. Pas als jij zelf belt met je simkaart (of sms't), zal het verbruik bijgewerkt worden. Let erop dat er enige verwerkingstijd zit in het bijwerken van je verbruik. Ik hoop dat de uitleg van Raytje en van mij het een stuk duidelijker heeft gemaakt. Laat je het weten als je nog vragen hebt?

@Raytje, bedankt voor je hulp :)

Groetjes,
Angela
Allebei bedankt voor alle hulp. Maar ik had mijn lijntelefoon gebeld vanaf mijn mobiele, dus dat gaf mijn simyo (na enige tijd) ook aan.

En wat die spooktelefeoontjes betreft: dat blijkt te gebeuren terwijl of wel werd opgenomen maar niet werd teruggebeld of zelfs helemaal niet werd opgenomen, En toch een hoge rekening! Mijn vraag was dus als mij dit zou gebeuren, zou mijn simyo dit dan laten zien (bijvoorbeeld als kosten buiten de bundel(?) en, indien het antwoord ja is, wanneer dan.

Een ander voorbeeld: er zijn ook kosten als ik gebeld wordt vanuit een land buiten Europa (zag ik toevallig vandaag in de consumentenbond). Wanneer worden die kosten getoond? Pas als ik zelf weer gebeld heb?

Groeten
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Fluid,

Graag gedaan natuurlijk. Daar zijn we voor :)

Ik denk dat jij verwijst naar een aflevering van Kassa. Hier werd uitgelegd wat er precies aan de hand kan zijn waardoor er toch kosten berekend worden als je niet hebt opgenomen of teruggebeld. Via dit topic geven we hier meer informatie over.

Een gesprek ontvangen binnen Nederland is in principe altijd gratis. Ik vraag me dan ook af waar jij precies hebt gezien dat dit niet het geval is. Als er kosten gemaakt worden buiten je bundel en je hebt zelf niet gebeld, dan wordt dit verwerkt in je verbruik zodra deze kosten aan ons doorgegeven zijn. Vooral kosten uit het buitenland kunnen af en toe op zich laten wachten. Dit betekent dat het dan een stuk langer kan duren voordat je ziet waar je deze kosten aan gemaakt hebt. Het is niet zo dat wij dit pas voor je verwerken als je zelf weer gebeld hebt.

Laat je het weten als je nog vragen hebt?

Groetjes,
Angela
Dank je wel. Geen vragen meer. Maar ik heb me vergist wat de kosten betreft. Het betreft kosten wanneer je gebeld wordt als je in de EU bent (laatste gids consumentenbond), maar er stond niet bij "buiten Nederland" hoewel dat wel bedoeld werd.

Groeten
Reputatie 7
Badge +10
Graag gedaan, Fluid 🙂 Daar zijn we voor! Fijn dat ook het stukje 'kosten bij gebeld worden' opgehelderd is. Mocht je onze hulp nog eens nodig hebben, dan horen we dit graag.

Groetjes,
Angela

Reageer