1) mijn nieuwe sim kaart nummer begint (op het kaartje zelf) duidelijk met een S. Gelukkig staat het op het plastic doosje nog een keer, maar dan beginnend met een 5 !! Buiten de discussie of een wachtwoord ook cijfers zou mogen bevatten en of simkaartnummer ook letters zou mogen bevatten is dat hier niet het geval. Een simkaartnummer bij Simyo bestaat gelukkig alleen uit cijfers. Eerder hadden ze een simkaartcode bedacht met ook nog letters die er eigenlijk niet bijhoorden, dat was helemaal verschrikkelijk, bijvoorbeeld op de simkaart waarvan nu nummerportering is aangevraagd (Hi prepaid). Die letters hoorden namelijk niet bij het begrip simkaartnummer, geen letters in nummers dus, grrr..., superverwarrend. Maar aan u: om dan een 5 als een S af te drukken op het kaartje zelf is ook heel verwarrend. Ik kan u eventueel een scan van het kaartje sturen maar u zult het probleem wel kennen neem ik aan. Waarom staat daar geen 5, maar een S, terwijl het een 5 moet zijn?
2) dan komt de vraag: wanneer ik nu na nummerportering mijn oude telefoonnummer op de nieuwe Simyo simkaart ga gebruiken dan blijven wachtwoord (cijfers en letters) en simkaartnummer en pukcode hetzelfde?
3) wat niet in het gidsje staat: kan ik dan nog steeds mijn telefoonlijst op de oude simkaart benaderen? Een goed idee is om (bij oudere telefoons zonder usb of bluetooth e.d.) de telefoonnummers van de oude simkaart naar het telefoongeheugen te kopiëren en vandaar desnoods naar de nieuwe Simyo simkaart of in het telefoongeheugen laten staan. Ook daarover heb ik nog niets in het gidsje kunnen vinden. Een backup hoort daar dan ook nog bij, toch niet onbelangrijk. Dat hoort wel in dat boekje zou ik zeggen. Klantvriendelijk!
4) bij de activering van de nieuwe simyo simkaart kreeg ik te lezen wat mijn nieuwe pincode is om te kunnen inloggen op het netwerk. Daarbij staat een datum van 4 dagen later, waarbij ik aanneem dat dat de nummerporteringsdatum is, maar ook dat ziet er raar uit. Want deze inlogcode werkt direkt, niet na vier dagen pas.
5) in de omschrijving van de activering is sprake van twee versies: de brief met de simkaart zegt inloggen met het wachtwoord wat je per email hebt gekregen en de website zegt inloggen met een zelfbedacht wachtwoord. Ik ben er nu wel uit, maar ook dat is verwarrend.
6) bij de accoordverklaring in de activering worden een aantal tarieven genoemd, met en zonder btw. Deze zijn in mijn geval onjuist, ze heten fup tarieven. Omdat in het contract de juiste staan weet ik dat dat niet op mij slaat, maar toch...: verwarrend.
Beste antwoord door Alex
Bekijk originele reactie