.

Beantwoord

wachtwoorden, pincodes, activeren en gegevens

  • 18 November 2012
  • 14 reacties
  • 1548 Bekeken

Beste Simyo,

1) mijn nieuwe sim kaart nummer begint (op het kaartje zelf) duidelijk met een S. Gelukkig staat het op het plastic doosje nog een keer, maar dan beginnend met een 5 !! Buiten de discussie of een wachtwoord ook cijfers zou mogen bevatten en of simkaartnummer  ook letters zou mogen bevatten is dat hier niet het geval. Een simkaartnummer bij Simyo bestaat gelukkig alleen uit cijfers. Eerder hadden ze een simkaartcode bedacht met ook nog letters die er eigenlijk niet bijhoorden, dat was helemaal verschrikkelijk, bijvoorbeeld op de simkaart waarvan nu nummerportering is aangevraagd (Hi prepaid). Die letters hoorden namelijk niet bij het begrip simkaartnummer, geen letters in nummers dus, grrr..., superverwarrend. Maar aan u: om dan een 5 als een S af te drukken op het kaartje zelf is ook heel verwarrend. Ik kan u eventueel een scan van het kaartje sturen maar u zult het probleem wel kennen neem ik aan. Waarom staat daar geen 5, maar een S, terwijl het een 5 moet zijn?
2) dan komt de vraag: wanneer ik nu na nummerportering mijn oude telefoonnummer op de nieuwe Simyo simkaart ga gebruiken dan blijven wachtwoord (cijfers en letters) en simkaartnummer en pukcode hetzelfde?
3) wat niet in het gidsje staat: kan ik dan nog steeds mijn telefoonlijst op de oude simkaart benaderen? Een goed idee is om (bij oudere telefoons zonder usb of bluetooth e.d.) de telefoonnummers van de oude simkaart naar het telefoongeheugen te kopiëren en vandaar desnoods naar de nieuwe Simyo simkaart of in het telefoongeheugen laten staan. Ook daarover heb ik nog niets in het gidsje kunnen vinden. Een backup hoort daar dan ook nog bij, toch niet onbelangrijk. Dat hoort wel in dat boekje zou ik zeggen. Klantvriendelijk!
4) bij de activering van de nieuwe simyo simkaart kreeg ik te lezen wat mijn nieuwe pincode is om te kunnen inloggen op het netwerk. Daarbij staat een datum van 4 dagen later, waarbij ik aanneem dat dat de nummerporteringsdatum is, maar ook dat ziet er raar uit. Want deze inlogcode werkt direkt, niet na vier dagen pas.
5) in de omschrijving van de activering is sprake van twee versies: de brief met de simkaart zegt inloggen met het wachtwoord wat je per email hebt gekregen en de website zegt inloggen met een zelfbedacht wachtwoord. Ik ben er nu wel uit, maar ook dat is verwarrend.
6) bij de accoordverklaring in de activering worden een aantal tarieven genoemd, met en zonder btw. Deze zijn in mijn geval onjuist, ze heten fup tarieven. Omdat in het contract de juiste staan weet ik dat dat niet op mij slaat, maar toch...: verwarrend.
icon

Beste antwoord door Alex 19 November 2012, 16:18

Bekijk originele reactie

14 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum birdie,

Allereerst bedankt voor je duidelijke omschrijving en je oplettendheid.

Punt 1 is inderdaad wat vaker genoemd. De nummers op onze nano simkaarten zijn als het goed is wel duidelijk. De 5 op de combisimkaart zal inderdaad moeten worden aangepast. Punt 2 Je Simyo simkaartnummer, wachtwoord en pin en pukcode blijft gewoon hetzelfde. Alles wat je zelf op de telefoon hebt ingesteld is niet te veranderen door Simyo. Punt 3. Ook hier heb je een punt. We moeten echter wel keuzes maken welke informatie het belangrijkst is. Ik zal dit wel even doorgeven. Datzelfde geldt voor punt 5. Punt 4 is misschien wat verwarrend, maar je kunt natuurlijk je Simyo simkaart ook voor je nummerpotering wel al gebruiken als je zou willen. Punt 6 wat bedoel je precies met fup tarieven?

Groetjes,

Alex
Kun je vertellen hoe het m.b.t. punt 5 nu werkt? Ik moet binnenkort ook een simkaart activeren en mij was ook al opgevallen dat email en brief verschillende informatie geven. Er is in ieder geval geen password per mail verstuurd.

Alvast bedankt, Gerard
Badge +2
Beste gerardn,

Onze excuses voor de verwarrende berichtgeving. Je dient in te loggen met het wachtwoord wat wij je hebben gemailed.

Groetjes,

Arie
[quote]Beste gerardn,

Onze excuses voor de verwarrende berichtgeving. Je dient in te loggen met het wachtwoord wat wij je hebben gemailed.

Groetjes,

Arie
[/QUOTE

hallo,
ik heb geen sim-wachtwoord per mail ontvangen. Hoe kom ik daar nu aan?]
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum jensi,

Ik heb je zojuist een nieuw wachtwoord per email gestuurd.

Groetjes,

Alex
Badge
hallo. ivm nieuw abonnement heb ik ivm nummerbehoud  voorlopig 06 nummer gekregen met nw simkaart.

het wachtwoord zou worden gemaild. tot heden niets gezien.


nw tijdelijk nummer is 0613247577 pvbrakel gameren
Reputatie 2
Badge +1
Hey draadje,

Ik heb jou een privebericht toegestuurd met jouw wachtwoord.
Badge
omdat ik eerder bij  lowcall was met prepaid. hoeft het omzetten van het oude nummer toch niet lang te duren?
op 19-12 is het abo ingegaan. als ik op 31-12 nog niet ben omgezet ben ik mijn bel tegoed kwijt.

omdat ik alleen met het tijdelijke nummer buiten de bundel kan bellen!!

een beetje raar vind u ook niet!! 
Badge +6
Hoi Draadje,

Je telefoonnummer zal op 7 januari worden overgezet naar het abonnement van Simyo.
Badge
inmiddels geprobeerd. nog niet actief.  alleen sos bericht kan ik sturen.

pin nummer is oke! neem ik aan?  mijn nummerbehoud werkt dus nog niet.
Badge
[quote]Hoi Draadje,

Je telefoonnummer zal op 7 januari worden overgezet naar het abonnement van Simyo.

sos is nu weg. maar 06 is nog niet overgezet.  nummer wordt bij bellen vanaf andere telefoon niet herkend(nummerbehoud dus oude 06 nummer)

graag zsm overzetten!
Badge +1
Hoi Draadje,

Ik zie in het systeem dat je nummer succesvol is overgezet op 7 januari.
Badge
hallo.  abo werkt nummer is overgezet.  nog een vraag .  wij hadden voorheen lowcall  .dus konden wij elkaar gratis bellen.

omdat ik op mijn oude nummer een abonnement heb genomen deze vraag:

als ik nog een extra sim neem van simyo. kan ik dan weer gratis bellen naar mijn partner?

dit omdat de nieuwe telefoon dual sim heeft .


graag reactie.
Reputatie 2
Badge +1
Hey draadje,

Het is niet meer mogelijk om met jouw aansluiting gratis naar andere Simyo telefoonnummers te bellen.

Reageer