.

Beantwoord

Waarom lukt het niet om een ESIM te downloaden op mijn samsung s21 ultra?


Goededag,

 

Ik heb een paar dagen geleden een nieuwe esim gekocht en die probeer ik op mijn telefoon te zetten, alleen als ik dat probeer geeft hij aan dat ik geen verbinding heb binnen 1 seconden. Als ik dan op opnieuw proberen druk krijg ik een melding dat de app toegang wilt tot mijn euicc profiel, die toestemming geef ik dan en vervolgens blijft hij alleen maar laden en gaat niet verder. Al meerdere malen een uur aan laten staan maar er gebeurt niks. Ik snap niet wat er aan de hand is.

 

Hoe zou ik dit op kunnen lossen zodat ik de esim wel kan gebruiken?

icon

Beste antwoord door Tessanne 16 June 2021, 10:28

Bekijk originele reactie

24 reacties

Goedemorgen @Arnoz11 

Ik heb een melding gedaan bij webcare. Een moderator/medewerker van Simyo zal zich bij je melden wanneer het topic wordt opgepikt. 

Goedemiddag @Arnoz11 

Kun je stap voor stap vertellen hoe je esim wilt downloaden op je toestel?

Goedemiddag ik heb de mijn simyo app geinstalleerd en de stappen gevolgt wat er staat alleen op het moment dat hij bij het installeren komt gebeurt er verder niks

 

Hij blijft hier hangen

 

Goedemiddag ik heb de mijn simyo app geinstalleerd en de stappen gevolgt wat er staat alleen op het moment dat hij bij het instaleren komt gebeurt er verder niks

Ja dan zal er inderdaad even naar gekeken moeten worden door moderator. Je kan ook de app verwijderen, her-installeren en het volgens nogmaals proberen. Lukt dat ook niet dan kom ik toch weer bij die moderator uit. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Arnoz11,

 

Wat vervelend dat het niet lukt om de eSIM te installeren, als ik het goed begrijp blijf je dus hangen bij het screenshot die je stuurt? Welke stappen heb je wel kunnen voltooien? Welk toestel gebruik je en welke software staat er op het toestel? Heb je ook de nieuwste versie van de app? 

 

Groetjes,

Daisy

Ik heb de eerste 2 stappen wel kunnen doen ik weet alleen niet precies meer wat die waren ik probeer het nu al een week lang te doen. Zelf heb ik de samsung s21 ultra 5g met android versie 11. Ik heb alles geupdate wat ik kan updaten. Het icoontje dat aangeeft dat hij aan het laden is blijft wel bewegen

Reputatie 7
Badge +6

Hoi arnoz11,

 

En het opnieuw installeren van de app veranderd het ook niks?

 

Groetjes,

Daisy

Maakt geen verschil als ik weer inlog hetzelfde probleem

Reputatie 7
Badge +6

Hi Arnoz, 

 

Heb jij nog een simkaart in je toestel zitten? Zoja dan kun je deze er uit halen en het proces opnieuw proberen, maar dan kiezen voor 1 sim.

Mocht dit ook niet werken, dan ga ik de technische afdeling vragen om even mee te kijken. 

 

Laat je weten of het is gelukt? 

 

Groetjes,

Tessanne

Goedemiddag ik heb de mijn simyo app geinstalleerd en de stappen gevolgt wat er staat alleen op het moment dat hij bij het installeren komt gebeurt er verder niks

 

Hij blijft hier hangen

 

 

 

Goedendag,

Bij ons helaas op het werk telefoon gesneuveld. Nu dachten we met Simyo snel onze monteur weer bereikbaar te hebben. de website zegt ook binnen 15 min bereikbaar met ESim. Helaas is het toestel al een aantal uur de ESim aan het downloaden maar er gebeurd niets. Is exact het zelfde probleem als Arnoz11. Het process blijft hangen op het scherm "Daar gaan we dan!” waar de ESim gedownload moet worden. Ik zie dat het probleem van Arnoz11 al 11 maanden geleden zich voordeed maar zie hier niet terug wat de oorzaak of oplossing is geweest.

Het betreft toestel Samsung Galaxy S22 Ultra SM-S908B/DS.

Alle simkaarten en ESim verwijderd. Simyo app ook de installatie ongedaan gemaakt en het toestel herstart. Android versie: S908BXXS2AVDB

Alles is vooruit betaald.

 

Alvast vriendelijk dankt!

 

 

 

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Sjaakje,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat het installeren van de eSIM niet lukt. Helaas kan ik niet terug zien wat de oorzaak / oplossing is geweest voor @Arnoz11. Uiteraard ga ik dit wel voor je uitzoeken om je eSIM zo snel mogelijk te installeren. Zou je mij een privé bericht kunnen sturen met jouw gegevens? Dan kijk ik met je mee. 

Zodra ik meer weet over de oorzaak zal ik een update in dit topic plaatsen.

Groetjes,
Seren 

Ook ik heb exact hetzelfde probleem met een samsung s22. Als dit probleem in dit topic al twee keer benoemd is, waarom wordt de oplossing er niet bij gezet zodat het direct door de melder zelf opgelost kan worden?

Hier ook hetzelfde probleem met een S22 ultra. Klantenservice is dicht en via WhatsApp krijg ik geen oplossing.

Ik kan niet bellen en gebeld worden. Mijn bank app kan ik niet in komen omdat ik mijn verificatie code niet kan krijgen.

Ik vind dit een zeer kwalijke zaak dat iemand zijn nummer niet kan gebruiken. De fout is niet aan mij kant gezien meer mensen hetzelfde issue hebben

Ik heb hetzelfde probleem met mijn S21. SIM kaart er uit gehaald, herstart, niks helpt.

Ik vind dit heel erg kwalijk, al meer dan 30 uur kan ik de esim niet activeren.

Niemand kan mij bellen, ik kan niemand bellen. Ik kan mijn bank app niet activeren omdat ik de sms verificatie code niet kan ontvangen.
Via de app heeft Simyo mij verteld dat dit een storing is. Hoe ga ik hiervoor gecompenseert worden?

Reputatie 3
Badge +1

Hoi @Xaiamasters,

Bedankt voor je bericht. Allereerst mijn welgemeende excuses voor dit ongemak. Ik kan me goed voorstellen dat het niet fijn is wanneer je onbereikbaar bent en je de bank-app niet kunt gebruiken. Naar mijn weten is de technische afdeling druk bezig om dit op te lossen. In de tussentijd heb ik de vraag uitgezet naar onze technische afdeling of er al meer bekend is over de fix voor deze issue. Op dit moment wacht ik op een terugkoppeling. Zodra ik meer weet zal ik dit in dit topic delen. In de tussentijd kijk ik graag met je mee naar een oplossing en de mogelijkheden betreffende een compensatie. Zou je mij een privé-bericht kunnen sturen met hierin het telefoonnummer waar het om gaat en ter verificatie de geboortedatum, het volledige adres en e-mailadres? Graag ontvang ik deze ook van jullie @DickZ en @Menno87, dan kijk ik ook gelijk even met jullie mee.

Groetjes,
Rutger

Reputatie 7
Badge +9

 Rutger bedoelt:

Zou je mij een privé-bericht kunnen sturen met hierin het telefoonnummer waar het om gaat en ter verificatie de geboortedatum, het volledige adres en e-mailadres?

Dus mocht je Rutger een privébericht willen sturen, dan kun je hier klikken.

Hoi Rutger,

Bedankt voor je bericht. Ik heb begrepen van de klantenservice dat er bij Simyo momenteel een storing is met de eSIM installatie icm Android toestellen zoals die van mij. Wanneer er een oplossing komt is onbekend dus ik heb er maar voor gekozen een normale simkaart toegezonden te krijgen.

Het had fijn geweest als Simyo dit proactief met zijn aankomende klanten had gedeeld. Los van dit alles vind ik het niet handig om een zaterdag te kiezen voor een overstap van een andere provider. In het weekend zijn jullie namelijk maar beperkt bereikbaar.

Mvg,

Menno

Hoi @Xaiamasters,

Bedankt voor je bericht. Allereerst mijn welgemeende excuses voor dit ongemak. Ik kan me goed voorstellen dat het niet fijn is wanneer je onbereikbaar bent en je de bank-app niet kunt gebruiken. Naar mijn weten is de technische afdeling druk bezig om dit op te lossen. In de tussentijd heb ik de vraag uitgezet naar onze technische afdeling of er al meer bekend is over de fix voor deze issue. Op dit moment wacht ik op een terugkoppeling. Zodra ik meer weet zal ik dit in dit topic delen. In de tussentijd kijk ik graag met je mee naar een oplossing en de mogelijkheden betreffende een compensatie. Zou je mij een privé-bericht kunnen sturen met hierin het telefoonnummer waar het om gaat en ter verificatie de geboortedatum, het volledige adres en e-mailadres? Graag ontvang ik deze ook van jullie @DickZ en @Menno87, dan kijk ik ook gelijk even met jullie mee.

Groetjes,
Rutger

Beste Rutger, ik heb jou 13 uur geleden een PM gestuurd. Echter helaas nog geen reactie ontvangen. Tot op heden kan ik mijn telefoon nummner niet gebruiken. Ik ben nog geen maand klant van jullie en helaas heb ik te maken met dit issue bij Simyo. Het is heel erg vervelend omdat ik zelf in problemen kom omdat ik mijn huur niet kan overmaken gezien ik niet tot mijn bank kom.

Reputatie 7
Badge +5

Hoi allen,

@Xaiamasters, onze welgemeende excuses voor dit ongemak. Mijn collega @Rutger is vandaag helaas niet aanwezig. Ik wil je vragen om mij een privé bericht te sturen met een telefoonnummer waarop ik jou kan bereiken. Dan bel ik je vandaag nog even en stuur ik je een vervangende simkaart voor nu. 

@Menno87, deze issue speelt zich echt af bij de nieuwe versie van Android, versie 12. Onze technische afdeling is druk bezig om hier een fix voor te vinden. Je hebt ook enigszins gelijk dat wij dit wellicht beter konden communiceren naar onze bestaande klanten toe. Ik heb dit uitgezet naar de juiste afdeling. Fijn dat je voor nu in ieder geval een vervangende simkaart hebt aangevraagd. 

Nogmaals onze welgemeende excuses voor dit ongemak. 


Groetjes,
Seren 

Reputatie 7
Badge +9

deze issue speelt zich echt af bij de nieuwe versie van Android, versie 12. [...] Je hebt ook enigszins gelijk dat wij dit wellicht beter konden communiceren naar onze bestaande klanten toe. Ik heb dit uitgezet naar de juiste afdeling.

Misschien is het wenselijk om dit ook te plaatsen in een topic in het "Officieel nieuws, acties en verstoringen

Reputatie 3
Badge +1

Hoi @DickZ @Xaiamasters @Menno87 @Sjaakje @Arnoz11,

Allereerst nogmaals onze welgemeende excuses voor het probleem met de eSIM installatie op het Android platform. Inmiddels kan ik het goede nieuws mededelen dat dit probleem nu is verholpen! De oplossing bestaat uit het updaten van de Simyo app. De Simyo app kan gewoon bijgewerkt worden vanuit de Google PlayStore. Vervolgens kan je de eSIM opnieuw downloaden en de installatie afronden. Het beste kun je hierna nog even de telefoon opnieuw opstarten.


Mocht je de eSIM validatiecode niet kunnen ontvangen wil ik je vragen om mij een privé bericht te sturen met jouw persoonlijke gegevens (telefoonnummer, geboortedatum, volledig adres en e-mail). Zo kan ik zo snel mogelijk de validatiecode per e-mail naar jullie toesturen. Nogmaals onze excuses.

@Groentjuh bedankt voor je suggestie. Helaas waren zowel @Seren als ik niet op de hoogte van deze mogelijkheid op het forum... Erg onhandig dus. In de toekomst zullen wij dit uiteraard gelijk delen via het kanaal die je hebt gelinkt. Het is in ieder geval fijn dat je ons hier bewust van hebt gemaakt. Nogmaals bedankt!

Groetjes,
Rutger

Hoi @DickZ @Xaiamasters @Menno87 @Sjaakje @Arnoz11,

Allereerst nogmaals onze welgemeende excuses voor het probleem met de eSIM installatie op het Android platform. Inmiddels kan ik het goede nieuws mededelen dat dit probleem nu is verholpen! De oplossing bestaat uit het updaten van de Simyo app. De Simyo app kan gewoon bijgewerkt worden vanuit de Google PlayStore. Vervolgens kan je de eSIM opnieuw downloaden en de installatie afronden. Het beste kun je hierna nog even de telefoon opnieuw opstarten.


Mocht je de eSIM validatiecode niet kunnen ontvangen wil ik je vragen om mij een privé bericht te sturen met jouw persoonlijke gegevens (telefoonnummer, geboortedatum, volledig adres en e-mail). Zo kan ik zo snel mogelijk de validatiecode per e-mail naar jullie toesturen. Nogmaals onze excuses.

@Groentjuh bedankt voor je suggestie. Helaas waren zowel @Seren als ik niet op de hoogte van deze mogelijkheid op het forum... Erg onhandig dus. In de toekomst zullen wij dit uiteraard gelijk delen via het kanaal die je hebt gelinkt. Het is in ieder geval fijn dat je ons hier bewust van hebt gemaakt. Nogmaals bedankt!

Groetjes,
Rutger

Beste Rutger,

Bedankt voor het fijne nieuws, mooi om te lezen dat dit verholpen is. Hoe zit het met de compensatie voor de dagen dat dit niet werkte?
Hierop krijg ik helaas geen antwoord.

 

Mvg
 

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Xaiamasters,

Dat is een terechte vraag. Dit zou ik echt even moeten overleggen met de financiële afdeling, daar durf ik nu geen antwoord op te geven.

Ik wil je vragen om mij een privé bericht te sturen met jouw gegevens. Bij terugkoppeling zal ik je dan via deze weg op de hoogte brengen. Mijn privé inbox staat overigens open voor iedereen die in dit topic heeft gereageerd. 


Groetjes,
Seren 

Reageer