.

Beantwoord

Waarom krijg ik een error bij klikken op Mijn Simyo?

  • 20 February 2015
  • 27 reacties
  • 983 Bekeken

Badge
Beste Simyo,

Als ik eenmaal ben ingelogd en ergens op jullie site ben aanbeland, wil ik wel eens terug naar Mijn Simyo. Op het moment dat ik dan klik op 'Mijn Simyo' (en nog steeds ben ingelogd) dan krijg ik een error melding. Ik kom nooit meer terug op Mijn Simyo, tenzij ik eerst uitlog en weer inlog. 

Is dat te verhelpen?

Edit: Ik heb zelfs de indruk dat ik sowieso nooit op Mijn Simyo kan. Ik wilde eens kijken naar de mogelijkheid om SMS via de website te versturen, dat zou moeten kunnen via Mijn Simyo. Maar zodra ik daar op klik krijg ik dus de Error: oeps Kan niet worden weergegeven. Is dat iets op mijn account?

Bedankt
Marius
icon

Beste antwoord door Charlene 22 February 2015, 11:12

Bekijk originele reactie

27 reacties

Badge +8
Hoi Marius1976,

Je kunt inderdaad een error krijgen als het een tijdje heeft geduurd. Dat is een soort time out.
Dan kun je even uitloggen en opnieuw weer inloggen.

Ik ga morgen met de jongens van IT even kijken of we iets bijzonders zien aan jouw account.
Sms'en via de website is inderdaad mogelijk, dus dat moet voor jou ook toegankelijk zijn.

Maar kun je nou soms wel op Mijn Simyo? Of helemaal nooit?

Groetjes,
Charlene
Badge
Hi Charlene,

Bedankt voor je reactie.

Het is (helaas) niet alleen na een tijdje wachten maar eigenlijk meteen. 

Dit zijn de stappen om het probleem direct te krijgen.

1. Ik log op www.simyo.nl met mijn mobiele telefoonnummer en wachtwoord.
2. Op dat moment zit ik inderdaad in Mijn Simyo en kan ik inderdaad SMS versturen, dus dat werkt inderdaad.... MAAR...
3. Klik ik rechtsboven op 'Mijn Simyo'  dan krijg ik de error al.

Het probleem is, als ik bijvoorbeeld -zoals nu- naar het forum ben gegaan, en terugwil naar Mijn Simyo, ik dus stap 3 moet doen. En dan krijg ik dus de error.

De remedie is:

4. Klik op Logout
5. Log opnieuw in

Maar dat lijkt me op zich niet de bedoeling. 

Ik werk met Safari, op Mac OS X 10.8.5
Badge
Om dus nog expliciet antwoord te geven op je vraag.

Bij het inloggen kom ik wel in Mijn Simyo. Dus dan werkt het altijd. 

Maar op de link 'Mijn Simyo'  klikken werkt nooit. 

Groetjes
Marius
Badge +8
Hoi Marius1976,

Dankjewel voor je duidelijke uitleg. Heel fijn dat je ook de browser vermeldt. Daar heb ik wat aan 🙂
Ik ga ermee aan de slag, en laat je weten wat ik vind.

Voor nu dus toch even uitloggen en weer inloggen. Sorry voor dat ongemak.

Je hoort van mij!

Groetjes,
Charlene
Ik heb ook al maanden dit probleem met deze website. Moest noodgedwongen mijn verbruik via de app bekijken. 
Smsen is nog nooit gelukt in de afgelopen 8 jaren dat ik simyo heb via deze site. Noch via Internet Explorer, Firefox of Chrome. 
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Marlein, welkom op ons forum :)

Fijn dat je ons nu weet te vinden, maar wil je een volgende keer niet meer zo lang wachten?
Wij zijn hier speciaal voor jou.

Je geeft aan dat de button van Mijn Simyo niet werkt. Doet deze link het ook niet?
Bij het sturen van smsjes via Mijn Simyo, geeft je dan het nummer ook in als 06123456789, of gebruik je een spatie of streepje?
Badge +8
Hoi Marius1976,

Ik heb je situatie voorgelegd aan de slimste IT man hier, maar hij kan er nog niet echt wijs uit. Het is voor ons niet te reproduceren en we hebben ook nog geen andere klanten met hetzelfde gehoord. Heb je het wel eens met een andere browser geprobeerd? Of op een andere pc/laptop? Gebeurt dan hetzelfde?

Groetjes,
Charlene
Reputatie 7
Badge +9
Ik gebruik ook Safari op een Mac - weliswaar met OS X 10.10.2 en niet 10.8.5 zoals Marius1976 - en ik kan het probleem ook niet reproduceren.

Vaak krijg je met een nieuwe OS X update ook een nieuwe versie van Safari, de versie die ik heb is 8.0.3. Misschien helpt het als Marius1976 de nieuwste OS X installeert, en als hij dat niet wil, probeer dan Safari 8.0.3 als een aparte download te pakken te krijgen op apple.com.

Verder zou je onder Safari Preferences > Passwords kunnen kijken en als daar autofill aan staat en er is een regel voor www.simyo.nl dan kan je proberen die regel te wissen. Ook het verwijderen van de cookies van simyo.nl onder Privacy is iets wat je kunt proberen. Maar of dit helpt weet ik niet.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Scotsman,

Bedankt voor je aanvulling.

@Marius1976, mocht je de foutmelding weer tegenkomen zou een screenshots willen maken en hier willen plaatsen?
Badge
Hoi Marlein, welkom op ons forum :)

Fijn dat je ons nu weet te vinden, maar wil je een volgende keer niet meer zo lang wachten?
Wij zijn hier speciaal voor jou.

Je geeft aan dat de button van Mijn Simyo niet werkt. Doet deze link het ook niet?
Bij het sturen van smsjes via Mijn Simyo, geeft je dan het nummer ook in als 06123456789, of gebruik je een spatie of streepje?


Beste Ernst. Die link geeft dezelfde foutmelding, en ik krijg de foutmelding ook met firefox. Kan het op de een of andere manier aan mijn account liggen? 
Badge
Ik heb een bijlage geupload, maar ik weet niet of die nu ook aan dit bericht hangt...

Dit is de link naar de attachment
https://forum.simyo.nl/attachment.php?attachmentid=559&stc=1&d=1425642347

https://forum.simyo.nl/attachment.php?attachmentid=559&stc=1&d=1425642347
Badge
Bovenstaand screenshot krijg ik dus ook als ik Firefox gebruik... ook op een andere Mac hier in huis.

Zojuist even gestest door in te loggen op mijn werk... dan kan ik in een windows omgeving testen. Dat is wel via een Remote Desktop Connection, maar staat verder volledig los van mijn Mac.

Daar krijg ik dezelfde foutmelding. (Ook via de link van Ernst)

(Zie screenshot in deze post)

Op mijn werk (Windows omgeving) is getest met Internet Explorer.


https://forum.simyo.nl/attachment.php?attachmentid=560&stc=1&d=1425642668
Badge
Zien de beheerders/moderatoren van het forum welk telefoonnummer ik gebruik? Jullie mogen mijn wachtwoord wel resetten, en daarna inloggen op de simyo site, en dan kijken wat er gebeurt... zou toch dezelfde foutmelding moeten geven.

Dit is overigens de link waarnaar 'Mijn Simyo'  linkt:

https://www.simyo.nl/mijn-simyo?_ga=1.240304709.7905278.1425642183
Badge
Mochten jullie mijn wachtwoord resetten... laat het me dan s.v.p. wel even via e-mail weten hoe ik er zelf weer in kan komen... anders ben ik straks m'n toegang helemaal kwijt. 

Nou ... ik zal nu weer stoppen met het 'volspammen' van dit topic 😃
Reputatie 5
Badge +11
Hey marius1976,

Kan het niet te maken hebben met je werkomgeving in een Apple apparaat? Ik blijf navragen en uitzoeken, maar niemand kan het reproduceren...
Aan enkel jouw Mijn Simyo omgeving 'kan' het eigenlijk niet liggen, we werken met een aantal servers op hetzelfde platform.
Mijn vraag nu: gebeurt het ook op een 'niet Apple'?
Badge
Hi Ernst,

Ja helaas wel. Wat ik laatst beschreef: op windows is het probleem er ook gewoon.

Ik ben nu op mijn werk, en heb het nogmaals voor je getest. Zelfde probleem.
Ik had het laatst getest door extern in te loggen op mijn werk, dan zit ik ook gewoon in een windows omgeving, en dan doet het probleem zich voor.

Maar nu zit ik hier live op een Windows PC (Windows 7, Google Chrome, Internet Explorer, EN Firefox). 

Het is zo eenvoudig te krijgen:

1. Login op www.simyo.nl met telefoonnummer + wachtwoord

2. Klik rechtsboven in beeld op 'Mijn Simyo' (of desnoods op de link die hier ergens in het topic ook staat)

Boem... error.

Nu ben ik wel al Simyo klant van het allereerste begin. Misschien dat er in de loop der tijd migraties/wijzigingen zijn geweest, die op mijn account niet goed zijn gegaan? Misschien een vinkje of een bitje dat ergens niet aan staat?

Groetjes
Marius
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Marius1976,

We hebben het zojuist even getest met onze IT afdeling en bij elk ander nummer werkt dit, behalve bij het nummer van jou. Ze dachten in eerste instantie dat dit niet kon, dus we waren even verbaasd 🙂. Er wordt nu naar een oplossing gezocht. Ik hou je hier van op de hoogte!
Badge
Fijn dat er aan gewerkt wordt! Ik wacht het rustig af!

Groetjes
Marius
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Marius1976,

Ik heb zojuist gesproken met een collega van IT en die geeft aan dat dit niet 1,2,3 op te lossen is. We begrijpen dat dit lastig is voor het gebruik van de Simyo website, dus er zit wel druk achter om dit op te lossen. Zodra er echt een oplossing is, laat ik het je weten. 🙂
Badge
Mja... nou ja... ik duim voor een goede afloop.

Ben voor de rest uiterst tevreden met m'n Simyo telefoonnummer. Heb het al járen en op wat kleinigheden in het verleden na, is alles altijd vlekkeloos.

Dus ik vertrouw erop, dat dit ook goed komt.

Groet
M.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Marius1976,

Goed om te horen dat je dat vertrouwen hebt in onze IT-jongens 🙂 Ik sluit me daar bij aan!
Badge
Zijn er misschien al enige vorderingen? Ik hoop het echt!

Thanks!
Marius
Reputatie 5
Badge +11
Hi Marius1976,

Ik ga het voor je checken bij Tiury!
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Marius1976,

Sorry dat het antwoord zo lang op zich heeft laten wachten. Ernst is het helaas vergeten door te geven aan je. De IT-afdeling heeft de fout opgespoord, alleen is het een reuze operatie om uit te zoeken bij welke klanten dit precies aan de hand is. Hierdoor weten ze nog niet precies wanneer het is opgelost, maar we zijn er dus wel druk mee bezig! :)

Groetjes, Tiury
Badge
Enige vorderingen al? Het probleem doet zich namelijk nog altijd voor....

Reageer