.

Beantwoord

Verschil in dataverbruik app ziggo

  • 28 June 2014
  • 4 reacties
  • 459 Bekeken

Badge +1
Waarom schrijft de data Verbruik App
Van Ziggo wel direct het gebruik af van simyo internet , en doet de app van simyo
Er 24 uur over om de correcte datastand door te geven ?
gr Adrie
icon

Beste antwoord door Dries 30 June 2014, 14:54

Bekijk originele reactie

4 reacties

Badge
Beste

Ik heb niet veel verstand van apps maar ik denk dat dit meer ligt aan de server waar de app op draait die om de 12 uur een update uitvoert 
En waarschijnlijk draai ziggo op een nog grotere server waar ook alles in 1 van ziggo op draait.

Ik denk dat het dat is.


Met vriendelijke groet

Alex
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Streetmate,

Ik weet niet precies welke app van Ziggo je bedoelt en hoe die werkt. Ik weet wel dat de Simyo app het verbruik weergeeft hoe dat op Mijn Simyo staat aangegeven. Mijn Simyo en de app lopen ook gelijk. Waar je wel rekening mee moet houden is dat wij de verbruiksgegevens met een vertraging binnen krijgen en dus ook met een vertraging doorgeven op Mijn Simyo en de app. Er zit ongeveer een vertraging in van 4 uur.

Heb ik je vraag daarmee beantwoord?

@alex32, bedankt voor het meedenken 🙂
Reputatie 1
Badge +8
De Ziggo Verbruik App (zie https://www.ziggo.nl/extra-diensten/apps/ziggo-verbruik-app-voor-ipad-en-iphone) houdt het verbruik bij op je telefoon.
Even technisch: elk bitje wat verstuurd/ontvangen wordt, wordt bijgehouden op een interface counter. De Ziggo app leest deze uit en laat dit zien.
Omdat dit realtime uit de telefoon gelezen wordt zie je altijd de laatste waardes.

Simyo houdt het ook bij, maar verwerkt de data op gezette tijden. Dit heeftte maken met het synchroniseren van de CDR (call records), berekenen van verbruik en op de juiste plaats weer neerzetten. Vandaar dat er een korte vertraging in zit (max 4 uur).

Houdt er rekening mee dat er verschil zit tussen wat de Ziggo Verbuik App aangeeft als verbruik en wat Simyo laat zien.
Dit verschil zit hem in de afronding doe toegepast moet worden naar 1Kilobyte (Kb). Verbruik je 750byte in een sessie, dan wordt dit dus afgerond naar 1Kb.
Dit is heel normaal en de afronding bij Simyo is zelfs erg gunstig vergeleken bij andere.
Reputatie 5
Badge +11
Superbedankt voor je heldere uitleg, Daxy!

Kleine aanvulling;
Apps die verbruik bijhouden in je telefoon -en dan maakt het niet uit welke app dat is- kunnen theoretisch een afwijking hebben welke niet altijd hoeft te liggen aan kB afronding.
Deze apps in je telefoon in de gaten houden welke verbinding er wordt gemaakt; WiFi of mobiel internet. Het is dan aan die app om dit goed te registreren.
Wat Simyo aan geregistreerd verbruik binnenkrijgt is wat er in het KPN netwerk (of evt. buitenlands netwerk) aan data wordt geregistreerd. Dus wat er via onze verbindingen gebruikt wordt.

Reageer