.

Beantwoord

Internetverbruik komt niet overeen

  • 1 May 2013
  • 4 reacties
  • 349 Bekeken

Badge
Hallo,

Hoe komt het dat het internetverbruik dat bijgehouden is op mijn mobiel niet overeen komt met het verbruik zoals vermeld op de site?
Volgens mijn mobiel had ik eergisteren nog zeker 18 MB in mijn bundel, dus ben ik 3G blijven gebruiken. Toen kreeg ik ineens de SMS
dat ik door mijn bundel heen was, ik heb 3G direct uitgeschakeld. Nu zie ik op de site dat ik 32 MB over mijn bundel heen ben!!
Mijn mobiel geeft nog steeds aan dat ik niet over mijn bundel heen ben. Ik heb mijn mobiel zo ingesteld dat 3G automatisch wordt uitgeschakeld zodra ik over mijn bundel heen ben...

Verder, maar dat is misschien iets voor op een ander forum:
Ik zie dat Android OS 45 MB gebruikt heeft op de achtergrond, géén idee welke app dat is geweest. Dit vind ik ook erg vreemd gezien ik 'Restrict background data' aan heb staan...

Al met al gaat deze maand mij het dubbele van mijn gebruikelijke abonnementskosten kosten, iets waar ik als arme student niet bepaald blij mee ben.

Groeten Rudy
icon

Beste antwoord door Alex 2 May 2013, 15:19

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Misschien heb je hier iets aan:
https://forum.simyo.nl/internet-62/internetverbruik-steeds-hoger-10803/#post36474

Je mobiel is een weinig betrouwbare informatiebron voor wat je internetverbruik betreft.
Reputatie 5
Badge +10
Hallo,

Hoe komt het dat het internetverbruik dat bijgehouden is op mijn mobiel niet overeen komt met het verbruik zoals vermeld op de site?
Volgens mijn mobiel had ik eergisteren nog zeker 18 MB in mijn bundel, dus ben ik 3G blijven gebruiken. Toen kreeg ik ineens de SMS
dat ik door mijn bundel heen was, ik heb 3G direct uitgeschakeld. Nu zie ik op de site dat ik 32 MB over mijn bundel heen ben!!
Mijn mobiel geeft nog steeds aan dat ik niet over mijn bundel heen ben. Ik heb mijn mobiel zo ingesteld dat 3G automatisch wordt uitgeschakeld zodra ik over mijn bundel heen ben...

Verder, maar dat is misschien iets voor op een ander forum:
Ik zie dat Android OS 45 MB gebruikt heeft op de achtergrond, géén idee welke app dat is geweest. Dit vind ik ook erg vreemd gezien ik 'Restrict background data' aan heb staan...

Al met al gaat deze maand mij het dubbele van mijn gebruikelijke abonnementskosten kosten, iets waar ik als arme student niet bepaald blij mee ben.

Groeten Rudy


Hoi RudyL90,

Er kan een verschil in hebben gezeten, omdat het verbruik met een vertraging wordt verwerkt. Het is echter ook zo dat de app die je hebt gebruikt geen officiële Simyo app is. Ik raad je daarom aan om altijd het verbruik van de persoonlijke pagina in de gaten te houden.

Bedankt voor je antwoord Scotsman.

Groetjes,

Alex
Badge
Beste Alex,

Het verbruik op de simyo pagina gaf ook nog aan dat ik 8 (van de 200) MB had . De dag erop, 1 mei, stond er ineens dat ik in april 132 MB verbruikt had... Terwijl ik 3G dus direct uitgeschakeld had zodra ik de SMS kreeg.

Groeten Rudy
Reputatie 5
Badge +10
Hoi RudyL90,

Het verbruik wordt met een vertraging verwerkt. Het is dus goed mogelijk dat enkele internetsessies, voor je laatste bezoek aan je persoonlijke pagina, nog niet verwerkt waren.

Groetjes,

Alex

Reageer