Sinds december ben ik klant bij jullie. Hoewel mijn gedrag niet veranderd is, zie ik met de maand mijn internetverbruik stijgen! Van 50 naar 100 naar 200Mb per maand. Ik zie in mijn factuur staan dat er dagelijks om 08:00, 20:00 en 0:00 uur verbruik wordt geregistreerd, plus tussendoor ook nog een aantal maal op wisselende tijdstippen. Maar die drie tijdstippen van 8, 20 en 0 uur lijken er elke dag bij te zitten. Eerst was dit elke keer een paar honderd kb. Nu is het om 08:00 steeds enkele Mb's! Waar is dit verbruik voor? Op dat tijdstip zit ik op de fiets naar mijn werk. Ik kan me niet voorstellen dat mijn telefoon opeens iedere ochtend ongemerkt in mijn tas iets doet wat 3-9 Mb kost?! En als het een samenvatting van de hele nacht betreft: 's nachts ligt mijn telefoon thuis in mijn Wifi omgeving. Die kan natuurlijk wel eens uitvallen, maar niet iedere nacht! En dan nog vraag ik me af wat er dan midden in de nacht zo veel Mb's kost.
Ik heb onavo count al geinstalleerd om beter zicht te krijgen op wat er nou zo veel data gebruikt, maar ik krijg het niet helder. Onavo kijkt niet naar specifieke tijdstippen, enkel naar periodes van een aantal dagen.
Voor de duidelijkheid: wat ik doe met mijn telefoon is enkel heeeel veel SMS-en, af en toe mijn mail lezen, dagelijks 3x op een forum kijken, en hooguit 1x op een 'gewone' website. Geen muziek/filmpjes. Als ik nog iets anders doe (updaten enzo) doe ik dat thuis in wifi-omgeving, waarbij ik altijd controleer of de Wifi ook echt werkt op dat moment.
Ik begrijp dat jullie veel onbeantwoordbare vragen krijgen van mensen die niet begrijpen waarom ze zoveel data verbruiken, maar wat ik bij mij opmerkelijk vind is1. het rare tijdstip (8 uur 's ochtends) en 2. dat het verbruik bij gelijk gebleven gebruikersgedrag is toegenomen van 50 naar 100 naar 200Mb per maand over drie maanden tijd! Ik hoop dus toch dat jullie er iets over kunnen zeggen. In ieder geval over dat tijdstip van 8:00.
Vriendelijke groet,
Barbara
Beste antwoord door Natascha
Bekijk originele reactie