.

Beantwoord

Ik snap mijn verbruik niet..?

  • 28 March 2014
  • 3 reacties
  • 491 Bekeken

Hallo,

Ik kreeg het helaas niet voor elkaar om een plaatje van 'mijn verbruik' bij deze topic te voegen dus ik probeer het uit te leggen.
Ik snap 'mijn verbruik' van deze maand, maart, niet. Ik heb een abonnement van 8 euro: Er staat dat ik deze maand nog 1 sms'je/belminuut van de 100 heb en nog 199 MB van de 200 MB.
 
Bij mijn verbruik (wat aangegeven wordt met balkjes) staat echter dat ik 29 belminuten,  23 sms'jes en 5 MB's heb verbruikt deze maand.
Verder zit er een foutje in de layout van het balkje 'buiten de bundel' bij mij, want er is geen donkerrood stuk (wat aangeeft dat ik buiten de bundel ben gegaan) maar er staat wel dat ik 28,04 euro buiten mijn bundel ben gegaan.

Ik snap het allemaal even niet meer, ik weet dat het verbruik soms later weergegeven wordt dan de hoeveelheid sms'jes/belminuten/MB's die je nog hebt. Maar dit zou betekenen dat ik in ongeveer één dag 50 min/sms heb verbruikt. Dit kan niet want ik heb vandaag niet gebeld. Ook snap ik niet waar de 28,04 euro buiten de bundel vandaan komt. 

Dan is er nog een laatste punt: mijn vorige provider, bij wie ik het abonnement heb opgezegd (en dat is ook bevestigd), stuurde vandaag een sms'je naar me dat ik mijn internetbundel helemaal verbruikt heb en dat er vanaf nu 2,54 per 50 MB in rekening wordt gebracht. Zou dit te maken kunnen hebben met mijn internetverbruik bij Simyo?

Het is een lang ingewikkeld verhaal. Ik hoop dat ik het duidelijk uitgelegd heb en dat jullie me kunnen helpen. Alvast hartelijk bedankt!

Vriendelijke groeten,
Joska
icon

Beste antwoord door Charlene 31 March 2014, 12:25

Bekijk originele reactie

3 reacties

Met de hulp van een goede vriendin ben ik eruit! Het probleemvan de onduidelijke buiten de bundel kosten is opgelost, de kosten kloppen.
Alleen snap ik nog niet het verschil tussen de min/sms en MB's die ik nog heb en degene die zijn verbruikt, zoals hierboven in de eerste 2 alinea's aangegeven.
Reputatie 7
Badge +9
Er staat dat ik deze maand nog 1 sms'je/belminuut van de 100 heb en nog 199 MB van de 200 MB.
Bij mijn verbruik (wat aangegeven wordt met balkjes) staat echter dat ik 29 belminuten,  23 sms'jes en 5 MB's heb verbruikt deze maand.

En wat nou als ik zeg dat dat laatste balkje februari en niet maart is?
Badge +8
Hoi Joska,

Welkom op het forum:)
En fijn dat die vriendin je heeft kunnen helpen met het lezen van Mijn Simyo.
Over die balkjes: die staan er alleen over de maanden die al voorbij zijn. De aantallen die je ziet zijn ook de absolute gesprekstijd.
Tijdens de maand worden je minuten afgerond van je tegoed afgetrokken. Als je kijkt bij Deze maand heb ik nog.. zie je hoeveel je nog te verbruiken hebt.
Als je klikt op Verbruik, en dan op het woordje Maart ernaast, kun je ook je buiten bundelkosten gespecificeerd zien van de huidige maand.
Voor de maand die afgelopen is, kijk je het beste op de factuur. Ook die staat op Mijn Simyo :)
Mocht je er nog vragen over hebben, dan helpen we je natuurlijk graag.

Groetjes, Charlene

Reageer