.

Beantwoord

Gaat het nu toch echt gebeuren een plafond instellen bij simyo?

  • 14 May 2024
  • 14 reacties
  • 144 Bekeken

Reputatie 7
Badge +6

Goedemorgen
de nieuwste update van de app (iOS) en wat stond er bij de beschrijving:

 

Bespaar buiten bundel kosten! In deze versie vind je de mogelijkheid om een dataplafond in te stellen. Op deze manier weet je zeker dat je geen ongewenste buiten bundel data-kosten maakt. Kunnen we nog iets verbeteren? We horen het graag!

 

ik heb nog niet in de app gekeken waar het staat, ben benieuwd naar jullie reactie 

 

groeten Ron

 

icon

Beste antwoord door Groentjuh 14 May 2024, 10:39

Bekijk originele reactie

14 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Tijdens deze Simyo feestdag mag dit. 

Geen probleem dus.

Reputatie 3
Badge

Ik schaam me diep voor het verstrekken van onjuiste info. 😛

Ik ben niet zo op de hoogte van al die andere budget providers.

Reputatie 5
Badge +5

En ook Youfone heeft een betaald dataplafond.

Reputatie 7
Badge +7

Ik wil toch even zeuren als “zuinige” Nederlander. Ik snap niet helemaal waarom we moeten betalen voor een dienst die bij elke andere provider gratis is. 😁

En ik wil even zeuren over mensen die onjuiste informatie geven.

Simpel, net als Simyo een budget provider, rekent ook 0.50 cent per maand

Wellicht is een dataplafond bij KPN en Vodafone gratis is, maar dat is dan ook een premium provider met volgens mij ook premiun prijzen (Al heb ik die al heel lang niet meer bekeken).

 

Reputatie 7
Badge +6

Dat dataplafond gaat Symio geld kosten en kan de klant geld besparen, een goede ontwikkeling voor wie dat dataplafond nodig heeft.

Nu nog even goed communiceren naar de klanten toe d.m.v. een SMS, schrijven, digitaal en/of per post en zijn we hier van het gezeur van klanten af die over hun bundel heen zijn gegaan.

Want lang niet alle klanten zijn lid van het forum.

 

Ben het met je eens dat dit een goede ontwikkeling is! Wij (het moderator team) zijn enorm blij 😊. 

Reputatie 5
Badge +3

Dat dataplafond gaat Symio geld kosten en kan de klant geld besparen, een goede ontwikkeling voor wie dat dataplafond nodig heeft.

Nu nog even goed communiceren naar de klanten toe d.m.v. een SMS, schrijven, digitaal en/of per post en zijn we hier van het gezeur van klanten af die over hun bundel heen zijn gegaan.

Want lang niet alle klanten zijn lid van het forum.

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Hsd,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hier vragen over hebt. Echter hebben niet alle providers een gratis dataplafond. Er zijn verschillende manieren om een dataplafond ter beschikking te stellen en Simyo heeft voor deze optie gekozen 😊.

Groetjes,
Amy

Reputatie 3
Badge

Ik wil toch even zeuren als “zuinige” Nederlander. Ik snap niet helemaal waarom we moeten betalen voor een dienst die bij elke andere provider gratis is. 😁

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Ron H, @Katana en @Groentjuh,

Eindelijk is het zover! Ik zie dat @Groentjuh (bedankt!) al het juiste topic met jullie heeft gedeeld die Seren net heeft geplaatst met betrekking tot het dataplafond. 

Mochten jullie nog vragen hebben laat het dan gerust weten.

Groetjes,
Amy

Reputatie 7
Badge +9

Kijk! Wij waren gewoon sneller. Hier staat de officiële aankondiging en informatiepagina op de Simyo website.

Dus gok dat de moderatoren dat alleen maar kunnen gaan bevestigen! 😉

Reputatie 5
Badge +5

Ook android lijkt hier aan mee te doen. Zie deze pagina:

Wat is er nieuw

Voorkom buitenbundelkosten: in deze versie van de app kun je een dataplafond instellen. Is je bundel op? Dan stopt je internet automatisch. Nog feedback? Laat het ons weten.

Zou wel mooi zijn! Ik hoop echt dat dat eindelijk mogelijk wordt na al die jaren van klachten voor gigantische rekeningen, die hier op het forum langskwamen.

Yes, ik heb zojuist de android-app geüpdate en meteen het dataplafond ingesteld. Het gaat de volgende maand in, kost 0,50 euro, Je krijgt meldingen bij 80% en 100% verbruik.

Reputatie 7
Badge +9

Ook android lijkt hier aan mee te doen. Zie deze pagina:

Wat is er nieuw

Voorkom buitenbundelkosten: in deze versie van de app kun je een dataplafond instellen. Is je bundel op? Dan stopt je internet automatisch. Nog feedback? Laat het ons weten.

Zou wel mooi zijn! Ik hoop echt dat dat eindelijk mogelijk wordt na al die jaren van klachten voor gigantische rekeningen, die hier op het forum langskwamen.

Op tweakers is nog verder gezocht en daar komt deze post uit, die veel concreter is over hoe zo'n plafond bij Simyo dan gaat werken.

Bij het inloggen op Mijn Simyo wordt ik ook begroet met:

Instellen gaat naar de "dataplafond” pagina. Zie hieronder:

 

Reputatie 7
Badge +6

Oeps per ongeluk als beste antwoord aangegeven🙈

Reputatie 5
Badge +5

Ik ben benieuwd. Als er binnen nu en een paar maanden niet een dataplafond komt, stap ik over. 

Reageer