.

Beantwoord

Waarom moet ik opnieuw inloggen als ik vanuit het forum naar de instellingen op Mijn Simyo ga?


Goedemorgen mede FE en Simyo luitjes,

 

Als ik vanuit het forum naar MijnSimyo ga, kan ik zonder in te loggen, alles zien maar zodra ik op instellingen klik wordt ik uitgelogd en moet ik inloggen. Beetje vreemd. Mijn vraag er varen jullie dat ook @RicoK @Friesian @Groentjuh ?

 

@Simyo Was het niet zo dat je altijd moest inloggen als je vanuit het forum naar je MijnSimyo gaat ter bescherming van je persoonlijke gegevens?

icon

Beste antwoord door Bas 29 April 2021, 14:56

Bekijk originele reactie

15 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Op het forum blijf je veel langer ingelogd dan Mijn Simyo, dus kan het zijn dat je op het forum nog ingelogd bent, maar opnieuw moet inloggen als je naar Mijn Simyo gaat.

Dat is ook zoals het zou moeten omdat MijnSimyo vertrouwelijke gegevens bevat. Maar dat was niet de kern van mijn startbericht. 

Ik ben dus op het forum, klik rechts bovenin op de MijnSimyo button en waar je verwacht opnieuw in te moeten loggen zit ik gewoon in MijnSimyo en kan ik alles aanklikken wat ik wil, behalve instellingen. Als ik daar op klik wordt ik uitgelogd en moet ik opnieuw inloggen. 

Dus waarom kan ik alles zien, is dit niet (meer) beter beveiligd en wordt ik pas uitgelogd als ik op instellingen klik.

Reputatie 7

Ik blijf inderdaad een erg lange tijd ingelogd op het Forum, maar toen ik zojuist een nieuw scherm opende vanuit het Forum om naar Mijn Simyo te gaan moest ik inderdaad opnieuw inloggen

Edit: Ik werk vanuit de Chrome Browser (incl laatste update) op een Windows 10 laptop (Version 1909).

Off topic: jaja, ik weet het.... Huh? Jij Windows? Ja, voor mijn werk heb ik gekozen voor een Windows machine ;)

Ik blijf inderdaad een erg lange tijd ingelogd op het Forum, maar toen ik zojuist een nieuw scherm opende vanuit het Forum om naar Mijn Simyo te gaan moest ik inderdaad opnieuw inloggen

Dat had ik dus ook, maar de laatste tijd niet. 

Reputatie 7
Badge +9

Ik kan gewoon door naar Instellingen zonder problemen...

Zojuist geprobeerd, Motorola macro one.

Vanuit ingelogd op het forum kan ik meteen terecht op mijn Simyo. Via instellingen krijg ik eerst het bekende overzicht maar een beetje later wordt ik automagisch uitgelogd.

En ja @Ray normaal gezien moest ik eerst inloggen op mijn Simyo voor toegang tot mijn Simyo.

@RicoK ik heb ook W10 op een Asus laptop. Het zou zomaar kunnen dat ik hem een week niet aanzet. 

Reputatie 7

Oke, ik ben zojuist op mijn iPhone in de Safari browser vanuit het forum naar Mijn Simyo gegaan. Inderdaad, direct wordt een nieuwe pagina geopend met de homepage van Mijn Simyo. Zodra ik naar Instellingen ga, word ik uitgelogd.

Dus mobiel lijkt het zich voor te doen, op een computer (bij mij) niet.

Even getest op Opera en Firefox op de telefoon. Wat me opviel is dat het woordje bèta in de url er stond.

 

Edit

Nadat ik dit schreef werkt het weer als vanouds. 

Oke, ik ben zojuist op mijn iPhone in de Safari browser vanuit het forum naar Mijn Simyo gegaan. Inderdaad, direct wordt een nieuwe pagina geopend met de homepage van Mijn Simyo. Zodra ik naar Instellingen ga, word ik uitgelogd.

Dus mobiel lijkt het zich voor te doen, op een computer (bij mij) niet.

Bij mij beide op Chrome. Zowel mobiel als PC van het werk en m'n eigen laptops.

Reputatie 6
Badge +6

Hoi allemaal, 

Ik heb het even nagevraagd bij onze webmaster en hij geeft aan dat het te maken heeft met een zogenaamde “inlogtoken”. 

We hebben het op de buglist gezet, maar ik ben bang dat het geen prioriteit zal krijgen de komende tijd. Bedankt voor het melden in ieder geval!

Groetjes,
Bas

Ik heb het nu ook even bekeken op mijn Asus X75A op Chrome en idd zie ik het daar ook op. Het valt me op dat er zowel op de telefoon en laptop een vertraging zichtbaar is in vanuit instellingen uitloggen.

Goedemorgen mede FE en Simyo luitjes,

 

Als ik vanuit het forum naar MijnSimyo ga, kan ik zonder in te loggen, alles zien maar zodra ik op instellingen klik wordt ik uitgelogd en moet ik inloggen. Beetje vreemd. Mijn vraag er varen jullie dat ook @RicoK @Friesian @Groentjuh ?

 

@Simyo Was het niet zo dat je altijd moest inloggen als je vanuit het forum naar je MijnSimyo gaat ter bescherming van je persoonlijke gegevens?

Een kleine aanvulling op wat @Ray schreef:

Mijn vraag er varen jullie dat ook @RicoK @Friesian @Groentjuh ?

ook even een mention voor @Ron H 

Ja bedankt @Friesian 👍

 

Was even vergeten dat @Ron H ook bij het korps FE- ers zit 🤦

Reputatie 7

Het koprs FE’ers, :joy::joy::joy::joy:

Wel heb ik de indruk, dat Simyo van de benaming FE af wil, omdat door @Bas, maar ook meen ik door @Daisy de term Super User wordt gebruikt ……. :wink:

Och @RicoK de een heeft ME-ers en de ander FE-ers. Zit niet veel verschil in, hoogstens een andere letter. 🤪 Om toch verschil te maken zullen we wel SU-ers worden. 🤣🤣

Of we worden net als in Limburg aangesproken met een 'zachte G'..…

G=Guys. 👍😉

Reputatie 6
Badge +6

@RicoK we willen niet per se van de term FE af hoor! Alex verwees al sinds het jaar kurk naar jullie als superusers, dus vandaar dat ik die term gebruik 😄

Reageer