Skip to main content

.

Waarom word mijn bol.com cadeaukaart van 30€ niet naar mijn huis toegestuurd? Of moest dat via een gehackte pagina?

Actie bol.com cadeaukaart

In samenwerking met onze partners bieden we aan klanten die een Simyo abonnement afsluiten een bol.com cadeaukaart t.w.v. € 40 bij het afsluiten van een twee jarige abonnement met data en € 30 bij het afsluiten van een eenjarig abonnement met data. De actie is geldig tijdens onderstaande data via onze partners.

• bellen.com: 1 oktober t/m 31 december
  • overstappen.nl: 30 oktober t/m 31 december

Wanneer kan ik een cadeaukaart claimen?

Je kan je bol.com cadeaukaart claimen wanneer je aan de volgende criteria voldoet:

• Je hebt een bestelling geplaatst via een van onze partners.
  • Je hebt een Sim Only abonnement met data bestelt met een contractduur van één of twee jaar.
  • Je hebt je simkaart langer dan 14 dagen geleden geactiveerd. 

Waar kan ik mijn bol.com cadeaukaart claimen?

Na het plaatsen van je bestelling zal je een e-mail ontvangen met daarin instructies om je bol.com cadeaukaart te claimen. Je kan je bol.com cadeaukaart claimen wanneer je aan de bovenstaande criteria voldoet op https://simyo.mijn-cadeaukaart.nl.

Voorwaarden

Je kan de uitgebreide voorwaarden en meer informatie lezen op onze partner-site https://simyo.mijn-cadeaukaart.nl.

Ja, telefoonnummer + wachtwoord opgeven lijkt mij niet zo'n goed idee. Ik kan mij niet voorstellen dat Simyo dat zou toelaten.

@Mods, is dit echt iets vanuit Simyo? Lijkt mij niet, want mijn-cadeaukaart.nl zelf bestaat immers niet.

@Groentjuh Vreemde reactie. Wat is er niet duidelijk aan de tekst die ik heb neer gezet? Je denkt dat ik die ergens anders dan van de Simyo site heb geplukt?

1. Waar staat de tekst op de site van Simyo?
  2. Waarom heb je een account wat niet herkenbaar als Simyo medewerker?
  3. Waarom heb je geen gebruikersnaam die je echte naam is. De moderators hier gebruiken hun echte naam, of in ieder geval proberen ze dat.
  4. De domeinnaam bestaat nog niet zo lang. Kan ook een slecht teken zijn.

Dit in combinatie met het feit dat ik mijn wachtwoord moet opgeven is voor mij een rode vlag.
Geen bewijs, want ik ga daar natuurlijk niet inloggen.

@Seren ​@Roeqajja ​@Amy ​@Ashley 

Kunnen jullie duidelijkheid geven?

Hier staat de actie Kies een Sim only abonnement dat bij je past - Simyo Had je zelf ook kunnen zoeken als je zo wantrouwend bent en notabene een ‘expert’.

Ik ben geen medewerker, maar een Simyo klant.

Ik zie in die link die je geeft nergens een verwijzing naar die actie.

Als jij kennelijk niet bij Simyo werkt, wat is dan jouw rol in deze?

• Vriendelijke gebruiker die anderen een voordeeltje gunt?
  • Belanghebbende bij die cadeau kaart site?

@Groentjuh en ​@wimj12 Benaderen jullie anderen die alleen maar iemand willen helpen altijd zo wantrouwend en onvriendelijk? 

Ik ben in ieder geval weg hier en ook als klant bij Simyo zodra mijn abo eindigt. Dat hebben jullie in ieder geval mooi voor elkaar gekregen. Top!

Het is natuurlijk aan jou om ergens te vertrekken als het gedrag van twee klanten je niet bevalt.

Maar internet is vergeven van oplichters, dus een beetje voorzichtigheid kan geen kwaad.

De openstaande vraag is nog wel wat jouw relatie is met die site.

@Groentjuh en ​@wimj12 Benaderen jullie anderen die alleen maar iemand willen helpen altijd zo wantrouwend en onvriendelijk? 

Ik ben in ieder geval weg hier en ook als klant bij Simyo zodra mijn abo eindigt. Dat hebben jullie in ieder geval mooi voor elkaar gekregen. Top!

Ik begrijp eerlijk niet wat je zo wantrouwend aan mijn reactie vindt.

Ik merk op dat de website door jou gelinkte website vraagt om telefoonnummer en het wachtwoord (van Mijn Simyo) en geef aan ik vrijwel zeker weet dat dat geen goed idee is om te geven aan enig website anders dan de Simyo website zelf. Daarnaast geef ik aan dat het mij onwaarschijnlijk lijkt dat Simyo op deze manier zo een actie zou organiseren!

Daarnaast “tag” ik mods om ervoor te zorgen dat zij de juiste procedures kunnen starten. Zij kunnen bevestigen dat die samenwerking inderdaad klopt dan wel aangeven dat dat inderdaad niet in de haak is. En in dat geval kunnen zij de juiste partijen hierover informeren en eventueel misbruik melden zodat die website geblokkeerd wordt.

De door mij gelinkte website? Kies een Sim only abonnement dat bij je past - Simyo Wauw, wat een ‘experts’ hier. Tabé.

Hi ​@G.B, ​@Summer2, ​@Groentjuh, ​@wimj12,

Bedankt voor jullie bericht. Ik kan me voorstellen dat hier vragen over zijn.

Er is in dit geval geen sprake van phishing, de website is een partnersite van Simyo en dus wel vertrouwd. Wij gaan wel nog een aantal verbeteringen doorvoeren op de website, maar deze is dus wel betrouwbaar. Heel goed dat jullie zo alert zijn! In dit geval is er gelukkig niks aan de hand. 

Jammer om te lezen dat je hierdoor wilt overstappen. Het was waarschijnlijk niet de bedoeling van ​@Groentjuh en ​@wimj12 om je persoonlijk aan te vallen, maar meer om te achterhalen of het ging om phishing. Er zijn tegenwoordig namelijk hele sluwe manieren van phishing en ik begrijp dat zij dit juist wouden voorkomen.

Iedereen super bedankt voor jullie bijdrage en een speciaal bedankje aan ​@Summer2 voor het correct informeren van de topic starter. 😊

Groetjes,
Roeqajja

Inmiddels hoor ik dat volgens de moderators de zaak OK is.

Sorry als ik wat wantrouwend overkom, maar er zijn voldoende sites die niet eerlijk zijn.

Idem vanuit mijn kant. Excuus ​@Summer2. Overigens zien wij iets anders:

I.p.v de versie die jij ziet:

Zowel Wimj12 en ik zijn ook maar klanten en krijgen lang niet altijd dit soort informatie en naar informatie moest ook Roeqajja (Simyo medewerker!) hier navraag over doen.

Wimj12 en ik hebben ook wel andere gevallen gezien, waarbij "inloggen” via een linkje in een SMSje (uitkomend bij soort gelijke domeinen) hele aansluitingen letterlijk overhoop haalde en bijvoorbeeld even probeerde om abonnementen (uiteraard MET TOESTEL) te regelen.

@Roeqajja, ik zou als ik Simyo was eens HEEL goed nadenken over hoe jullie dit soort acties inrichten. Inloggegevens moeten invullen op een website anders dan de website waarvoor het daadwerkelijk is, zou NOOIT nodig moeten zijn. IK HERHAAL NOOIT! Dat is "Not done”! Dat wordt via allerlei wegen geprobeerd duidelijk te maken aan internetgebruikers. Controleer dit, controleer dat etc etc! Deze actie wijkt daar sterk vanaf en het verbaast mij dan eigenlijk ook zeer dat op deze wijze deze actie is georganiseerd.

Ik ben dan ook eigenlijk best teleurgesteld dat klaarblijkelijk niemand binnen Simyo dacht dat dat misschien vanuit dat aspect "niet handig is”! Als software ontwikkelaar/web developer had ik dit NOOIT toegestaan!

Als ik ga naar "https://mijn-cadeaukaart.nl/”, dan bestaat daar niets! Sowieso vind ik “simyo.mijn-cadeaukaart.nl” al best verdacht! Kon dat niet onder het “Simyo.nl” domein zelf gezet worden? Als laatste is dat hele domein zelf vrij nieuw. Geregistreerd op 2024-09-06. Er zijn letterlijk beveiligingssystemen die nieuwe domeinen simpelweg de eerste aantal maanden blokkeren, omdat bij dat soort nieuwe domeinen juist de meeste phishing en andere misbruik voorkomt. Dat soort domeinen blijft bij misbruik niet lang in de lucht, want misbruikt wordt dan veelal vermeld.

Andere opvallende dingen:

Voorwaarden

<...]

Mijn Cadeaukaart en Simyo hebben het recht om de actievoorwaarden tussentijds te wijzigen. Wijzigingen worden gepubliceerd op deze pagina en https://www.simyo.nl/voorwaarden .

Ik kan die actievoorwaarden op dit moment schijnbaar niet op https://www.simyo.nl/voorwaarden vinden?

Over ons

Mijn Cadeaukaart is een samenwerking tussen Simyo en haar partners voor de uitgifte van bol.com cadeaukaarten.

Het is met deze "Over ons” nog steeds niet duidelijk met wie je daadwerkelijk te maken hebt. Iedereen kan vrij gemakkelijk op een website zetten dat zij samenwerken met Simyo. Of ze dat daadwerkelijk doen of niet.

Hier heb ik weinig aan toe te voegen.

Sorry, en ​@Groentjuh heeft uitstekend uitgelegd waarom we zo paranoide reageren.

@Groentjuh en ​@wimj12 OK, excuses aanvaard.

Vanzelfsprekend begreep ik de achterliggende reden van jullie wantrouwen (want ‘een beetje voorzichtig’ kan ik het niet noemen), maar als je dan iets niet vertrouwd, waarom dan niet zelf even kijken op de site van Simyo voordat je reageert? Dan had dit gedoe allemaal niet nodig geweest.

@Groentjuh Waarom krijg jij in 1e instantie een andere pagina te zien dan ik? Zat je ingelogd op Simyo?

Maar goed, zand erover, morgen (nou ja, straks) weer een nieuwe dag.

Ik zie nu trouwens dat de eerder door mij geplaatste link nu linkt naar de 1e screenshot van ​@Groentjuh 
Morgen/straks ga ik weer even kijken.😁

Gelukig blijkt alles goed te zijn. ​@Summer2 . nogmaals excuses. En Simyo moet toch maar eens goed kijken naar wat ​@Groentjuh schrijft.

​​@Groentjuh Waarom krijg jij in 1e instantie een andere pagina te zien dan ik? Zat je ingelogd op Simyo?

Het gaat niet om ingelogd te zijn. Als je ingelogd bent, kun je gewoon de juiste pagina (met bol cadeaubon) krijgen. Het zogenaamde "origin” moet goed zijn om dat stukje te zien.

Jij bent waarschijnlijk recent via bellen.com of overstappen.nl naar Simyo gekomen. Daardoor zag je die bol-versie. Kom je eerst via Simyo zelf binnen, dan zie je het dus niet. Vandaar dat het voor ons nog lastiger was om die door jou herhaalde tekst te zien te krijgen.

@Groentjuh Nee, ik ben rechtstreeks naar Simyo gegaan, niet eens in de buurt geweest van die andere sites.

@Groentjuh Nee, ik ben rechtstreeks naar Simyo gegaan, niet eens in de buurt geweest van die andere sites.

In dat geval: Geen idee hoe dat onderscheid gemaakt wordt… “Black-marketing-magic” waarschijnlijk.

Hi ​@Groentjuh, ​@wimj12, ​@Summer2 en ​@G.B,

Wij hebben jullie reacties gelezen en kort hierna heb ik dit intern doorgezet naar de juiste personen. Het was inderdaad niet zo handig om onze klanten de waardebon op deze manier te laten claimen. 

De website is inmiddels offline gehaald en de actie is stopgezet. Bestaande klanten die de waardebon nog niet hebben kunnen claimen zullen wij per e-mail contacteren.

Wij willen jullie bedanken voor jullie oplettendheid. Dat word enorm gewaardeerd 😊.

Groetjes,
Seren

@Seren Goed dat je het meteen op hebt gepakt en de actie in deze vorm is stop gezet.

Ik vind dat ​@Groentjuh wel een extra bedankje mag krijgen. Simyo kerstpakket? Of een Bol.com cadeaubon?😀

Inderdaad, kerstpakket voor ​@Groentjuh .

En nogmaals excuses voor mijn wat lompe reactie aan ​@Summer2 

En ook de complimenten voor ​@Seren , ​@Roeqajja en Simyo die dit voortvarend oppakken.

Fouten maken we allemaal wel eens, maar niet iedereen pakt het op de juiste manier aan.

@Seren, goed dat er een evaluatie heeft plaatsgevonden over de wijze van het claimen van deze actie en dat besloten is dat dit inderdaad geen juiste wijze is. Complimenten aan Simyo voor de verdere afhandeling.

Er is inderdaad iets leuks onderweg voor ​@Groentjuh 😊. Nogmaals bedankt allen! 

Reageer