.

Sticky

Nieuw: Meedenken met Simyo

  • 16 September 2014
  • 102 reacties
  • 6607 Bekeken


Toon eerste bericht

102 reacties

Reputatie 7
Bij netwerkproblemen, toestelproblemen, simkaartproblemen etc. is een van de standaard gebruikte reacties/verzoeken (ook door mij zelf) 'Kun je je simkaart eens in een ander toestel plaatsen om te zien of....'.

Dit gaat tegenwoordig natuurlijk veel minder op, vanwege de verscheidenheid aan simkaarten (normaal, micro en nano).
Beste Alex,

Een goed initiatief dat klanten mogen meedenken.
Ik wil graag een idee inbrengen en denk dat dit de juiste plaats daarvoor is.

Zelf heb ik een aantal simkaarten van Simyo. Ik lees op het forum dat dit vaker voorkomt (oa voor kinderen of ouderen zonder smartphone). Het zou handig zijn dat je middels de app (die wat mij betreft prima is) de verbruikgegevens kan inzien. Nu moet je daarvoor met je eerst uitloggen en vervolgens met een ander telefoon nummer opnieuw inloggen, wat omslachtig is.

Mogelijk een tip voor jullie ontwikkelaars: bij Hollands Nieuwe (sorry?) hebben ze dit erg handig opgelost: je gaat binnen de app naar "instellingen" en kiest daar voor een ander profiel waar een ander telefoonnummer aan hangt: zonder opnieuw in te hoeven loggen krijg je de gegevens van je andere simkaart. Groot voordeel is dat aan de rest van de app niets hoeft te worden aangepast.

Veel succes met de verdere ontwikkeling, ik hoop dat jullie iets met mijn verzoek doen en mijn tip bruikbaar is.
Groet en fijne avond ?
Frank
Ik weet niet zeker of dit hier thuishoort...Ik vind de vriendendeal een heel leuk initiatief, maar ik heb inmiddels een tegoed van 440 euro staan en ik zou het wel fijn vinden als ik daar iets mee zou kunnen doen.
Mijn telefoonrekening kan ik er héél lang mee betalen, maar misschien kan er een mogelijkheid komen om bijvoorbeeld een toestel, of accessoires ermee te betalen?

Verder ben ik tevreden over de site, maar  avg vindt er van alles onveilig aan.Ik krijg steeds waarschuwingen. Ik vind de simyo app vaak wel érg achterlopen.
De reminder dat je 50% van je bundel gebruikt hebt, is wel goed, maar vaak ook niet zo up-to-date.

En, wat ik eerder gelezen heb, de voicemail gaat snel aan, misschien kan er een optie komen om die tijd te verlengen?

Linda
Geen idee of het hier moet komen, maar.... avast (virus scanner) vind bij default instellingen de telefoonshop niet erg fijn, blokkering van ajax_cart[1].js waardoor het selecteren van telefoons niet meer werkt.

André
Reputatie 5
Badge +10
Bedankt voor de suggesties. Ik zie hier een weer een aantal goede suggesties voorbij komen. Ook een aantal waar Simyo wat minder snel mee zal starten. Bijv. het verlagen van de internet snelheid. Wat beter bij Simyo zou passen, is bijv. het tussen tijds bijkopen van MB's. Visual voicemail is ook echt een premium dienst. We kiezen er dan bijvoorbeeld eerder voor om met de Simyo app of Mijn Simyo aan de slag te gaan.

Een 2 jaars abonnement introduceren heb ik nog niet eerder voorbij zien komen, maar is wel een interessante optie. Ooit begonnen we met alleen maandelijks opzegbaar. Sinds alweer een tijdje bieden we ook 1 jarige abonnementen aan. Misschien dat een 2 jarig abonnement ook past bij Simyo.

Groetjes,

Alex
Badge
Goed idee. Enkele suggesties die mij zo te binnen schieten:

-> 4G snelheid verhogen naar 50MB/s, andere providers hanteren voor vergelijkbare prijzen een hogere snelheid.
Ik snap dat 90% van de gebruikers deze snelheid niet nodig heeft, incl. mezelf. Maar ik denk dat er wel enkele powerusers zijn die dit een voordeel zouden vinden.
-> 2 jaars-abonnementen introduceren, dus maand / 1jr en 2jr.
-> 4G moet standaard worden, mogelijk met een lichte prijsverhoging, maar iedereen pushen naar betere dekking, een zuiniger netwerk en een sneller netwerk lijkt me een positief imago te geven. Bovendien bieden vele andere providers 4G al standaard aan.
-> Gratis internetten buiten je bundel, wel op lage snelheid (64kb/s bijv.)
-> HD Voice
-> Een vervangende simkaart moet gratis zijn, maar dan wel maximaal. 1x per jaar er gratis een mogen aanvragen.

Succes 🙂
Badge
Zoals hier al een paar keer aangegeven. De tijd voordat de voicemail ingeschakelt wordt, daar moet echt een andere tijdsduur bij komen. 20 Seconden is gewoon te langzaam.
Veel telefoons zijn standaard zo ingestelt dat als ze gebelt worden, dat het volume langzaam omhoog gaat. Dan komt het regelmatig voor dat je hem nog geen 5 seconden hoort en dat dan de voicemail al ingaat.
Wij gebruiken de huistelefoon niet en worden daarom ook vaak door prive of algemene bedrijfsnummers gebelt. Terugbellen gaat dan helaas niet.
Visual voicemail lijkt me een erg mooie toevoeging voor alle iPhone gebruikers van Simyo. Ik zie op het forum dat er al wel eens eerder nagvraag naar gedaan is, maar dat het nu helaas nog niet mogelijk is. Het is nu altijd worstelen om door het voicemail menu te navigeren en berichten te verwijderen/bewaren/etc. Voor de rest ben ik erg tevreden over Simyo :)


Misschien kunnen jullie visual voicemail inderdaad via de Simyo website beschikbaar stellen en mobiel beschikbaar stellen als extra functie in de Simyo app...
Op www.simyo.nl (eerste pagina) ook graag netjes André in plaats van Andr%C3%A9
Kun je invullen bij de aanvraag
Voicemail via de webpagina afluisteren
Visual voicemail lijkt me een erg mooie toevoeging voor alle iPhone gebruikers van Simyo. Ik zie op het forum dat er al wel eens eerder nagvraag naar gedaan is, maar dat het nu helaas nog niet mogelijk is. Het is nu altijd worstelen om door het voicemail menu te navigeren en berichten te verwijderen/bewaren/etc. Voor de rest ben ik erg tevreden over Simyo :)
Wij hebben in ons gezin 3 abonnementen bij Simyo. Twee daar van zijn voor onze kinderen van 10 en 12.
De tenaamstelling staat op mijn naam als volwassene. Prima, logisch.
Bij inloggen op deze abonnementen met het 06-nummer krijg ik mijn naam te zien. Dit zou toch gemakkelijk aangepast moet kunnen worden met een aliasnaam  van mijn kind waarbij de factuurnaam op mijn naam blijft staan?
Ook bij gebruik van de app zou deze aliasnaam dan naar voren komen op de telefoon mijn kinderen.
Kom op SImyo, maak dit eens gebruiksvriendelijker
Reputatie 5
Badge +10
Hoi allemaal,

Bedankt weer voor jullie suggesties en ideeën 🙂. Er komen hier interessante reacties terug. Wat ik veel voorbij zie komen is minuten meenemen, buitenland bundel en voorkomen dat je buiten je internet bundel raakt (mb's bijkopen of snelheid verlagen). Ook leuk om te lezen dat het 'mee laten denken' gewaardeerd wordt. Het uitbreiden van onze producten en diensten is wel iets waar we continu mee bezig zijn. Ik kan daar momenteel nog niets over zeggen, maar Simyo zit in ieder geval niet stil 😉.

wat te verbeteren aan de app

Hier zijn we momenteel druk mee bezig. In dit topic kun je alle ontwikkelingen van de Simyo app volgen. De bèta versie is inmiddels klaar. Afgelopen week hebben een aantal klanten de app alvast kunnen testen. Nu zijn we bezig om de feedback te verwerken. Een update in dat topic volgt snel.

Groetjes,

Alex
Badge +1
Gewoon je onverbruikte data en bel/sms minuten meenemen naar een volgende maand.
Je betaalt er voor. Maar als je aan het eind van de maand overhoudt ben je alles kwijt........
Beetje raar toch?
Badge
Belminuten die je niet opmaakt mee kan nemen naar de  volgende maand.
De ene maand bel ik meer dan de andere maand.
Badge +1
Vaker updaten verbruiksstatus

afrekenen per seconde (vanaf 3de minuut van ieder gesprek)

Belonbeperkt bundel
Badge
Yup,hier ook +1 voor data snelheid te verlagen na opraken bundel.
En tevens een buitenland bundel,vaste prijs voor zoveel mb`s.

Ja dat zou ik ook wel willen, zoals bij hi.

Hi: 1500mb (4g) met 300 min € 23,00  (geen extra kosten, wel internet buiten de bundel)

Simyo: 1500mb (flex 4g) met 300 min € 23,50 (extra kosten buiten de bundel wat snel op kan lopen)

Hi is dus voordeliger (4G) en geen extra kosten buiten de bundel.


Simyo: 1500mb met 300 min € 18,50 (extra kosten buiten de bundel wat snel op kan lopen)
Het bovenstaande vind ik dus wel erg interessant om te nemen echter lees ik zoveel over 'spook' gebruik dat ik die stress niet wil hebben, er kan zoveel fout gaan. Als ie automatisch zou stoppen als je door de bundel heen bent zou ik 'm gelijk bestellen maar ik wil niet in spanning zitten voor hoge rekeningen.
Badge
Yup,hier ook +1 voor data snelheid te verlagen na opraken bundel.
En tevens een buitenland bundel,vaste prijs voor zoveel mb`s.
Goed initiatief om klanten mee te laten denken. Ik ben ook heel benieuwd naar hetgeen jullie met onze reactie gaan doen.

Een belangrijk verbeterpunt is het buitenbundelverbruik van data. Geef de klant een alternatief als de bundel opraakt, bijvoorbeeld door internet te deactiveren en een nieuwe databundel aan te bieden voor de rest van de maand of door de snelheid te verlagen. Ik denk dat zo'n maatregel niet alleen veel frustratie bij klanten wegneemt, ik denk dat het ook veel vragen scheelt in het contactcenter/webcare. Vaak komt het overschrijden van het dataverbruik door een verkeerde inschatting door de klant of door omgevingsfactoren zoals matige wifi of een verkeer ingesteld toestel. Vervelend als je hierdoor eerst een torenhoge rekening krijgt, en dan van Simyo ook nog het advies krijgt om aan de slag te gaan met datameters ed. Met het vertragen van internet of het aanbieden van een nieuwe bundel geeft je de klant een duidelijk signaal dat er iets niet goed gaat mét daarbij een alternatief binnen de mogelijkheden als provider. Bovendien wordt het verrekenen met een maandbundel nu ook regelmatig gehanyeerd door jullie webcareteam. Ik denk dat Simyo haar klanten hiermee nog beter bindt.
Badge +1
Buitenland bundel mee laten lopen ,daar ik overwinter is het toch zonde dat die bundel verloren gaat in het niet,of winst voor simyo misschien,toch 4 mnd voor niets betaald,kan dat niet verrekend worden??
Badge +2
Nieuwe onderwerpen zouden kunnen zijn:

Terug naar per seconde afrekenen

wat te verbeteren aan de app

waarschuwing als je buiten je bundel belt
Badge
Ik zoek nog steeds naar een internet abonnement waarbij ik onbeperkt kan surfen maar om de kosten te drukken geen streaming videos kan kijken.
Geef mij maar 35kBps onbeperkt voor 15 euro pm. Niemand die zoiets aanbied helaas. De eerste provider die dat aanbied krijgt een groot aandeel.
Is dit model niet rendabel?
@gewoonrobert
Jouw idee (en dan zowel met data als belminuten) heb ik bij al mijn vorige aanbieders gedaan (Simyo, KPN, Telfort en T-Mobile). Blijkbaar wil geen enkele aanbieder daar iets mee doen.

@simyo
even een mailtje/sms sturen aan iedereen die naar 't buitenland gaat wat die 0031-6-53131313 kosten zijn (Simyo sms-server). Spaart een hoop vragen...

@simyo
mogelijk om vooraf databundel te blokkeren wanneer de data is verbruikt (soort pre-pay mogelijkheid binnen je abo).
Reputatie 2
Badge +6
Hallo iedereen,

Jullie zijn volop aan het reageren, top! De onderwerpen lopen flink uiteen, dat is mooi om te zien. Blijf vooral suggesties en opmerkingen sturen, dit helpt ons met beslissen wat het volgende onderwerp kan gaan worden :)

Zoals Alex al in een eerdere post heeft aangegeven is het eerste onderwerp ''Belbundel voor Prepaid: goed idee of niet?'' Ook in dit topic stromen de reacties binnen 🙂 Vergeet ook niet om de poll in te voeren ;)

We kijken uit naar jullie reacties over dit onderwerp en natuurlijk naar nieuwe ideeën en suggesties!

Reageer