Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

1000 Mb Cadeau


In principe is het natuurlijk leuk om een cadeau te krijgen. Maar deze 1000 Mb was eigenlijk een Cadeau in de categorie "goed bedoelde rommel". In mijn geval kreeg ik het cadeau op het moment van verjaren. Maar op dat moment veranderd niet mijn leefgewoonte. Dus het abonnement wat ik normaal heb is voldoende voor mijn gebruik. Ik ga dus bv niet opeens filmpjes kijken tijdens het fietsen omdat ik 1000 Mb extra mobiel internet heb of de wifirouter uitzetten. Kortom ik heb een cadeau gehad waar waar ik geen gebruik van heb gemaakt.

Als je dan vraagt om mee te denken met Simyo zou ik voorstellen om dit cadeau om te zetten naar een waardecoupon/code waarmee je bv binnen een x aantal maanden 500 Mb kan bijkopen op het moment dat je jou uitkomt. Wat je normaal dus met de 5 euro per keer kan doen. Bv tijdens dat je vakantie waar je gewoontes wel anders zijn dan normaal. Dan is het een echt cadeau waar meer mensen iets aan zullen hebben.

mvg Henk

24 reacties

Badge
Ik ben het met Henk eens nu heb ik het ook gekregen op het moment van verjaren en aan het eind van de maand is het gewoon weg zonde en jammer .
De vakantietijd komt er aan en dan zou ik het goed kunnen gebruiken en nu kan ik he bij gaan kopen voor € 5,00 per 500mb.
Reputatie 7
Zeggen jullie dat ook als je een verjaardagscadeau krijgt van een naaste maar je hebt er niks aan? Uit beleefdheid pak je het aan en zeg je dank je wel.

Maar nee, je krijgt 1000MB van je provider omdat ze je daar mee willen bedanken en dan word het "goed bedoelde rommel" genoemd.

Een gegeven paard niet in de bek kijken is het spreekwoord toch?

Om je kapot te schamen.

Wees gewoon dankbaar, Simyo had ook niks kunnen geven.
Ik had die tekst al tussen haakjes gezet omdat ik deze misschien niet zo gelukkig vond. Bij mijn verjaardag zeg ik altijd. Leuk als je komt maar ik hoef niets te hebben. Juist om te voorkomen dat dit soort situatie ontstaan.

Maar kijk eens naar het forum waar ik in schrijf. Er wordt toch gevraagd om tips. En zo moet je m ook lezen
Badge
Idd Rai geef dan niks moet ik omdat Simyo dit geeft ineens mijn surfgedrag gaan veranderen omdat je 1000 mb krijgt.
Ok gekregen maar met die verplichting als je het niet gebruikt moet je het binnen een maand teruggeven of wordt het verbeurd verklaart. Dat is niet met een cadeau wat je krijgt kan je mee doen wat je wilt en wanner je wilt.
Die 1000 mb krijg je 30 dagen in bruikleen en daarna is het gewist vreemd soort cadeau 🎁
Beste JeeWee.
Je krijgt een kado, een prepaid klant die langer klant is krijgt noppes.
Je krijgt een kado, je mag ermee doen wat je wilt die keuze is aan jou. Wel gebruiken of niet gebruiken. Niemand verplicht je ergens toe.

Wanneer je het kado niet aanneemt is in dat geval Simyo niets te verwijten.
Niemand beweert dat je iets moet...surfgedrag wijzigen !

Fijn lang weeeeekend gewenst.
Badge
Ja Fries dat is jou mening ik zie het anders
Ja Fries dat is jou mening ik zie het anders
Ja Jee dat is jouw mening.....:) Ondanks dat, toch een paar leuke zondagen !
Badge
Jij ook fijne pinksterdagen
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Henk_nr_x,

Welkom op 't forum :)

Goed van je dat je dit topic aanmaakt! Zoals Ray zegt is het natuurlijk bedoeld als cadeau, maar we staan altijd open voor suggesties of andere ideeën! Dus ik wil je ook echt heel erg bedanken voor deze suggestie.

Ik vind het zelf echt een goed idee! Ik heb het gelijk op onze Wall of Change gehangen. Dit is een wand binnen Simyo waar we ideeën van klanten en medewerkers op kunnen hangen. Deze ideeën komen dan bij de juiste persoon terecht waarna die besluit of er wat mee gedaan wordt!

@JeeWee , Rayen Friesian bedankt voor jullie reacties!

Als jullie nog andere suggesties hebben, hoor ik het graag!

Groetjes,
Caspar
Volgens mij ben ik meer dan duidelijk.. Lijkt mij dat er iets is vergeten. Het blijft NIET leuk om prepaid uit te sluiten van simyaardag. Jammer Simyo.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Friesian,

Je bent altijd meer dan duidelijk Friesian.

Doel jij op het feit dat je bij een Prepaid geen Simyaardag krijgt? Bij een Prepaid aansluiting krijg je inderdaad geen Simyaardag of een ander cadeau. Dit geldt alleen voor Sim Only klanten. Ben ik verder nog wat vergeten?

Groetjes,
Caspar
Reputatie 6
Badge +6
Je kan altijd overstappen naar simonly😉
Ik zie niet dat dit enige vorm van waardering is voor trouwe prepaid klanten.
Reputatie 1
Badge
Ik heb laatst ook een cadeau gekregen, maar kan dit activeren op het moment dat ik het zelf wil. Dat is dus een mogelijkheid die al bestaat. Misschien is dit een optie om ook toe te passen voor dit verjaar-cadeau?
Ik vind het wel echt een sympathieke actie!
Badge
Frisian prepaid klanten krijgen misschien wel extra beltegoed voor hetzelfde geld?
Verklaar je nader.:)
Badge
Je koopt voor € 20,00 en je krijgt beltegoed van € 25,00 bijvoorbeeld?
Nee, alleen bij aanschaf van een simkaart krijg je extra beltegoed, voorbeeld 5 euro aanschaf sim 2.50 extra beltegoed. Maar daarmee is er nog geen sprake van een trouwe klant(en) dat moet nog blijken.
Badge
Is ook moeilijk als provider om prepaidbellers een cadeau te geven na een jaar want je hebt geen abbonnement dus hoe bepaal je dat je een jaar lid bent want het staat nergens geregistreerd toch? De sim only die ikzelf heb is dat je belminuten niet mee kan nemen naar de volgende maand dus iedere maand krijg je nieuw beltegoed terwijl prepaidbellers het tot een jaar kunnrn bewaren zonder verplicht te zijn om iedere maand te bellen.
Dus alles heeft ze voor en ze nadelen.
Reputatie 7
Badge +9
Ik krijg natuurlijk ook die extra MB's (geen Mercedes Benz jammer genoeg :)) en ik doe er ook niets mee, meestal gebruik ik maar een paar honderd MB per maand.
Ik stel het gebaar wel erg op prijs.

Wat misschien een idee is: de MB's door kunnen geven aan een andere Simyo-klant, bijv. partner, kind o.i.d.
Is ook moeilijk als provider om prepaidbellers een cadeau te geven na een jaar want je hebt geen abbonnement dus hoe bepaal je dat je een jaar lid bent want het staat nergens geregistreerd toch? De sim only die ikzelf heb is dat je belminuten niet mee kan nemen naar de volgende maand dus iedere maand krijg je nieuw beltegoed terwijl prepaidbellers het tot een jaar kunnrn bewaren zonder verplicht te zijn om iedere maand te bellen.
Dus alles heeft ze voor en ze nadelen.

Als iemand, jij, ik nergens geregistreerd zouden staan dan zouden wij toch geen diensten kunnen krijgen van welke provider dan ook. Hoe kunnen ze dan bij Simyo van iemand, jij, ik de gegevens checken als wij niet geregistreerd zouden zijn.
Dat prepaid gebruikers niet perse maandelijks moeten bellen, dat sim Only gebruikers maandelijks opnieuw beginnen met verse bundel(s) heeft ook niets ermee te maken.
De 1 krijgt een zeer leuk kado, tel maar eens de waarde - 1000 MB à €0.15, de ander krijgt niks, beiden trouwe klant.

Het geeft een scheef beeld.
Badge
Met abbonnement staan je persoongegevens geregistreerd. Pre-paid kan je op iedere hoek van de straat kopen en je staat nergens gerigistreerd. Dus de diensten die providers aanbieden voor pre-paid worden aangeboden aan het nummer van de simkaart en niet zoals bij abbonnement aan de geristreerde persoon.

Niks oneerlijks aan is een keuze die je kan of hebt gemaakt en dat kado is de beloning dat je abbonnement hebt.
Simyo is een online provider, je kunt geen prepaid aanschaffen van Simyo in een fysieke winkel dus ook niet op elke straathoek. Simyaardag, Het Kado, Is Een initiatief van Simyo, kijk ik naar as you go tarief heeft het een waarde van 150 euro, geen gekozen databundel...Kijk ik naar jaarabonnement heeft het een waarde van 7 euro. Dat is voor mij het meest logische qua prijs, de 7 euro bundel is van tevoren "aangeschaft" (door simyo).
Ik beperk me tot simyo, niet andere providers neem ik mee in het verhaal want dat is niet waar het om gaat.

Simyo heeft wel degelijk de gegevens van haar prepaid klanten alsook die van sim only.

Prepaid
Ik heb een aantal stappen gezet ter illustratie, zie de bijlages v.w.b. ook de gegevens.



Je verhaal begeeft zich op drijfzand.
Er wordt vanuit simyo NIETS gedaan, zou er een kado zijn met een bundel data ter waarde van 5.00 / 7.50 euro (150 / 500 MB) zou er, m.i. niet alleen alleen bij mij, als TROUWE klant waardering zijn voor dat kado.
Als de moderator geen initiatief toont en ook maar een teken van meedenken toont om tevreden klanten te behouden, dan begrijp ik dat niet. Alleen maar zeggen er is niet een simyaardag kado en we doen niets, terwijl dit onderwerp al vaker aan de orde is geweest...geen blijk van waardering voor trouwe prepaid klanten, tellen ze wel mee.....:(
Badge +7
Hoi allemaal,

Wat fijn dat jullie zo goed meedenken over het Simyaardag cadeau, zowel voor Sim Only als voor Prepaid :)

@Alana, Goed idee! Heel erg bedankt voor het meedenken. Ik hang hem erbij op onze 'Wall of Change'

@JeeWee. Het is inderdaad technisch moeilijker om Prepaid klanten een cadeau te geven. Dat is de reden waarom we dit (nog) niet hebben. Aangezien Prepaid klanten in principe geen bundels hebben die op een vaste datum van de maand ingaan, is het erg lastig om hen ook een internetbundel cadeau te doen. Het heeft niets te maken met dat we niet kunnen zien sinds wanneer Prepaid klanten een Prepaid bij ons hebben. Je idee om ze met hun Simyaardag extra beltegoed te geven, heb ik ook opgehangen aan onze 'Wall of Change'. Hopelijk is dit wel haalbaar.

@Friesian, Ik kan zeker begrijpen dat jij als trouwe Prepaid klant ook iets voor je 'Simyaardag' wilt hebben. Op dit moment is er inderdaad geen Simyaardagscadeau voor Prepaid klanten. Dat is niet een kwestie van willen, maar een kwestie van kunnen. Dat heb ik net hierboven al uitgelegd. Ik heb het idee van JeeWee samen met een ander idee dat mij technisch haalbaar lijkt, opgehangen aan onze 'Wall of Change'. Het team dat over onze producten gaat, gaat hiernaar kijken. Helaas kan ik verder niets meer dan dat voor je betekenen hierin. Als je nog meer ideeën hebt voor Simyo Prepaid klanten, hoor ik dat graag. Dan zet ik deze er gewoon bij.

Laten jullie het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Samantha

Reageer