.

1000 Mb Cadeau


In principe is het natuurlijk leuk om een cadeau te krijgen. Maar deze 1000 Mb was eigenlijk een Cadeau in de categorie "goed bedoelde rommel". In mijn geval kreeg ik het cadeau op het moment van verjaren. Maar op dat moment veranderd niet mijn leefgewoonte. Dus het abonnement wat ik normaal heb is voldoende voor mijn gebruik. Ik ga dus bv niet opeens filmpjes kijken tijdens het fietsen omdat ik 1000 Mb extra mobiel internet heb of de wifirouter uitzetten. Kortom ik heb een cadeau gehad waar waar ik geen gebruik van heb gemaakt.

Als je dan vraagt om mee te denken met Simyo zou ik voorstellen om dit cadeau om te zetten naar een waardecoupon/code waarmee je bv binnen een x aantal maanden 500 Mb kan bijkopen op het moment dat je jou uitkomt. Wat je normaal dus met de 5 euro per keer kan doen. Bv tijdens dat je vakantie waar je gewoontes wel anders zijn dan normaal. Dan is het een echt cadeau waar meer mensen iets aan zullen hebben.

mvg Henk

24 reacties

Badge
Ik ben het met Henk eens nu heb ik het ook gekregen op het moment van verjaren en aan het eind van de maand is het gewoon weg zonde en jammer .
De vakantietijd komt er aan en dan zou ik het goed kunnen gebruiken en nu kan ik he bij gaan kopen voor € 5,00 per 500mb.
Zeggen jullie dat ook als je een verjaardagscadeau krijgt van een naaste maar je hebt er niks aan? Uit beleefdheid pak je het aan en zeg je dank je wel.

Maar nee, je krijgt 1000MB van je provider omdat ze je daar mee willen bedanken en dan word het "goed bedoelde rommel" genoemd.

Een gegeven paard niet in de bek kijken is het spreekwoord toch?

Om je kapot te schamen.

Wees gewoon dankbaar, Simyo had ook niks kunnen geven.
Ik had die tekst al tussen haakjes gezet omdat ik deze misschien niet zo gelukkig vond. Bij mijn verjaardag zeg ik altijd. Leuk als je komt maar ik hoef niets te hebben. Juist om te voorkomen dat dit soort situatie ontstaan.

Maar kijk eens naar het forum waar ik in schrijf. Er wordt toch gevraagd om tips. En zo moet je m ook lezen
Badge
Idd Rai geef dan niks moet ik omdat Simyo dit geeft ineens mijn surfgedrag gaan veranderen omdat je 1000 mb krijgt.
Ok gekregen maar met die verplichting als je het niet gebruikt moet je het binnen een maand teruggeven of wordt het verbeurd verklaart. Dat is niet met een cadeau wat je krijgt kan je mee doen wat je wilt en wanner je wilt.
Die 1000 mb krijg je 30 dagen in bruikleen en daarna is het gewist vreemd soort cadeau 🎁
Beste JeeWee.
Je krijgt een kado, een prepaid klant die langer klant is krijgt noppes.
Je krijgt een kado, je mag ermee doen wat je wilt die keuze is aan jou. Wel gebruiken of niet gebruiken. Niemand verplicht je ergens toe.

Wanneer je het kado niet aanneemt is in dat geval Simyo niets te verwijten.
Niemand beweert dat je iets moet...surfgedrag wijzigen !

Fijn lang weeeeekend gewenst.
Badge
Ja Fries dat is jou mening ik zie het anders
Ja Fries dat is jou mening ik zie het anders
Ja Jee dat is jouw mening.....:) Ondanks dat, toch een paar leuke zondagen !
Badge
Jij ook fijne pinksterdagen
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Henk_nr_x,

Welkom op 't forum :)

Goed van je dat je dit topic aanmaakt! Zoals Ray zegt is het natuurlijk bedoeld als cadeau, maar we staan altijd open voor suggesties of andere ideeën! Dus ik wil je ook echt heel erg bedanken voor deze suggestie.

Ik vind het zelf echt een goed idee! Ik heb het gelijk op onze Wall of Change gehangen. Dit is een wand binnen Simyo waar we ideeën van klanten en medewerkers op kunnen hangen. Deze ideeën komen dan bij de juiste persoon terecht waarna die besluit of er wat mee gedaan wordt!

@JeeWee , Rayen Friesian bedankt voor jullie reacties!

Als jullie nog andere suggesties hebben, hoor ik het graag!

Groetjes,
Caspar
Volgens mij ben ik meer dan duidelijk.. Lijkt mij dat er iets is vergeten. Het blijft NIET leuk om prepaid uit te sluiten van simyaardag. Jammer Simyo.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Friesian,

Je bent altijd meer dan duidelijk Friesian.

Doel jij op het feit dat je bij een Prepaid geen Simyaardag krijgt? Bij een Prepaid aansluiting krijg je inderdaad geen Simyaardag of een ander cadeau. Dit geldt alleen voor Sim Only klanten. Ben ik verder nog wat vergeten?

Groetjes,
Caspar
Reputatie 7
Badge +6
Je kan altijd overstappen naar simonly😉
Ik zie niet dat dit enige vorm van waardering is voor trouwe prepaid klanten.
Reputatie 1
Badge
Ik heb laatst ook een cadeau gekregen, maar kan dit activeren op het moment dat ik het zelf wil. Dat is dus een mogelijkheid die al bestaat. Misschien is dit een optie om ook toe te passen voor dit verjaar-cadeau?
Ik vind het wel echt een sympathieke actie!
Badge
Frisian prepaid klanten krijgen misschien wel extra beltegoed voor hetzelfde geld?
Verklaar je nader.:)
Badge
Je koopt voor € 20,00 en je krijgt beltegoed van € 25,00 bijvoorbeeld?
Nee, alleen bij aanschaf van een simkaart krijg je extra beltegoed, voorbeeld 5 euro aanschaf sim 2.50 extra beltegoed. Maar daarmee is er nog geen sprake van een trouwe klant(en) dat moet nog blijken.
Badge
Is ook moeilijk als provider om prepaidbellers een cadeau te geven na een jaar want je hebt geen abbonnement dus hoe bepaal je dat je een jaar lid bent want het staat nergens geregistreerd toch? De sim only die ikzelf heb is dat je belminuten niet mee kan nemen naar de volgende maand dus iedere maand krijg je nieuw beltegoed terwijl prepaidbellers het tot een jaar kunnrn bewaren zonder verplicht te zijn om iedere maand te bellen.
Dus alles heeft ze voor en ze nadelen.
Reputatie 7
Badge +9
Ik krijg natuurlijk ook die extra MB's (geen Mercedes Benz jammer genoeg :)) en ik doe er ook niets mee, meestal gebruik ik maar een paar honderd MB per maand.
Ik stel het gebaar wel erg op prijs.

Wat misschien een idee is: de MB's door kunnen geven aan een andere Simyo-klant, bijv. partner, kind o.i.d.
Is ook moeilijk als provider om prepaidbellers een cadeau te geven na een jaar want je hebt geen abbonnement dus hoe bepaal je dat je een jaar lid bent want het staat nergens geregistreerd toch? De sim only die ikzelf heb is dat je belminuten niet mee kan nemen naar de volgende maand dus iedere maand krijg je nieuw beltegoed terwijl prepaidbellers het tot een jaar kunnrn bewaren zonder verplicht te zijn om iedere maand te bellen.
Dus alles heeft ze voor en ze nadelen.

Als iemand, jij, ik nergens geregistreerd zouden staan dan zouden wij toch geen diensten kunnen krijgen van welke provider dan ook. Hoe kunnen ze dan bij Simyo van iemand, jij, ik de gegevens checken als wij niet geregistreerd zouden zijn.
Dat prepaid gebruikers niet perse maandelijks moeten bellen, dat sim Only gebruikers maandelijks opnieuw beginnen met verse bundel(s) heeft ook niets ermee te maken.
De 1 krijgt een zeer leuk kado, tel maar eens de waarde - 1000 MB à €0.15, de ander krijgt niks, beiden trouwe klant.

Het geeft een scheef beeld.
Badge
Met abbonnement staan je persoongegevens geregistreerd. Pre-paid kan je op iedere hoek van de straat kopen en je staat nergens gerigistreerd. Dus de diensten die providers aanbieden voor pre-paid worden aangeboden aan het nummer van de simkaart en niet zoals bij abbonnement aan de geristreerde persoon.

Niks oneerlijks aan is een keuze die je kan of hebt gemaakt en dat kado is de beloning dat je abbonnement hebt.
Simyo is een online provider, je kunt geen prepaid aanschaffen van Simyo in een fysieke winkel dus ook niet op elke straathoek. Simyaardag, Het Kado, Is Een initiatief van Simyo, kijk ik naar as you go tarief heeft het een waarde van 150 euro, geen gekozen databundel...Kijk ik naar jaarabonnement heeft het een waarde van 7 euro. Dat is voor mij het meest logische qua prijs, de 7 euro bundel is van tevoren "aangeschaft" (door simyo).
Ik beperk me tot simyo, niet andere providers neem ik mee in het verhaal want dat is niet waar het om gaat.

Simyo heeft wel degelijk de gegevens van haar prepaid klanten alsook die van sim only.

Prepaid
Ik heb een aantal stappen gezet ter illustratie, zie de bijlages v.w.b. ook de gegevens.



Je verhaal begeeft zich op drijfzand.
Er wordt vanuit simyo NIETS gedaan, zou er een kado zijn met een bundel data ter waarde van 5.00 / 7.50 euro (150 / 500 MB) zou er, m.i. niet alleen alleen bij mij, als TROUWE klant waardering zijn voor dat kado.
Als de moderator geen initiatief toont en ook maar een teken van meedenken toont om tevreden klanten te behouden, dan begrijp ik dat niet. Alleen maar zeggen er is niet een simyaardag kado en we doen niets, terwijl dit onderwerp al vaker aan de orde is geweest...geen blijk van waardering voor trouwe prepaid klanten, tellen ze wel mee.....:(
Badge +7
Hoi allemaal,

Wat fijn dat jullie zo goed meedenken over het Simyaardag cadeau, zowel voor Sim Only als voor Prepaid :)

@Alana, Goed idee! Heel erg bedankt voor het meedenken. Ik hang hem erbij op onze 'Wall of Change'

@JeeWee. Het is inderdaad technisch moeilijker om Prepaid klanten een cadeau te geven. Dat is de reden waarom we dit (nog) niet hebben. Aangezien Prepaid klanten in principe geen bundels hebben die op een vaste datum van de maand ingaan, is het erg lastig om hen ook een internetbundel cadeau te doen. Het heeft niets te maken met dat we niet kunnen zien sinds wanneer Prepaid klanten een Prepaid bij ons hebben. Je idee om ze met hun Simyaardag extra beltegoed te geven, heb ik ook opgehangen aan onze 'Wall of Change'. Hopelijk is dit wel haalbaar.

@Friesian, Ik kan zeker begrijpen dat jij als trouwe Prepaid klant ook iets voor je 'Simyaardag' wilt hebben. Op dit moment is er inderdaad geen Simyaardagscadeau voor Prepaid klanten. Dat is niet een kwestie van willen, maar een kwestie van kunnen. Dat heb ik net hierboven al uitgelegd. Ik heb het idee van JeeWee samen met een ander idee dat mij technisch haalbaar lijkt, opgehangen aan onze 'Wall of Change'. Het team dat over onze producten gaat, gaat hiernaar kijken. Helaas kan ik verder niets meer dan dat voor je betekenen hierin. Als je nog meer ideeën hebt voor Simyo Prepaid klanten, hoor ik dat graag. Dan zet ik deze er gewoon bij.

Laten jullie het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Samantha

Reageer