Vraag

Waarom wordt mijn eSim 06 nummer niet weergegeven in de instellingen van mijn telefoon?

  • 13 mei 2020
  • 9 reacties
  • 328 Bekeken

Ik heb vandaag een esim geactiveerd op een iPhone XR. Ik zie echter niet het telefoonnummer van mijn esim bij de diverse instellingen. Hoe kan ik dit aanpassen?

 

 


9 reacties

Ik had hetzelfde probleem toen ik de eSIM had geactiveerd. Het is al weer een tijdje geleden maar als ik mij goed herinner moet je dit doen (mijn XR is Engelstalig):

ga naar Settings > Jouw Naam Apple ID etc. > Name, Phone numbers, Email > Edit. Voeg daar je telefoonnummer toe. Sla op.

 

Hopelijk werkt dit.

Hoi Scotsman,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb jouw oplossing toegepast maar het heeft niet geholpen. Ik zal een concreet voorbeeld geven, wellicht dat dat nog andere inzichten geeft.

Als ik naar Instellingen, Mobiel netwerk ga zie ik daar twee mobiele abonnementen staan. Eentje die ik zakelijk heb genoemd en waar ook mijn zakelijk 06-nummer bij staat. Dit is ook het (Vodafone)abonnement met de fysieke SIM-kaart. Het andere abonnement heb ik Persoonlijk genoemd en dat is dus mijn (Simyo) esim abonnement. Hier staat niet mijn privé 06-nummer bij en ik kan het hier ook niet aanpassen.

Jammer dat het nog niet is gelukt. Jouw situatie is helemaal vergelijkbaar met de mijne, alleen is de fysieke simkaart hier een buitenlandse (van Three UK). Zoals ik eerder zei is mijn geheugen niet helemaal scherp, maar het was wel iets in de Settings (Instellingen) waar ik iets moest veranderen om mijn Simyo 06 nummer zichtbaar te maken.

Nog een laatste suggestie van mijn kant: zet de iPhone een minuutje in de vliegtuigstand (of helemaal uit en aan), of ga naar Mobile Data in de Settings, en zet het schakelaartje voor het KPN NL dataplan (de Simyo eSIM) uit en weer aan. 

Heb je de Default Voice Line op Zakelijk staan of Persoonlijk? Als je dit verandert en weer terugzet, lost dit het probleem op?

Helaas, nog steeds geen nummer zichtbaar. Nog meer suggesties?

Als je onder Settings > Mobile data  het dataplan voor de fysieke sim (Vodafone) tijdelijk uit zet zodat alleen de eSIM van Simyo actief is, wat gebeurt er dan? Ben je bereikbaar op je Simyo nummer en kun je zelf bellen? Ik blijf maar dingen verzinnen...

Ik ben inderdaad bereikbaar op mijn esim nummer en kan ook bellen. Ik heb, via WhatsApp, contact gehad met een medewerker van Simyo en die gaf aan dat, als ik kon bellen en gebeld kon worden, het toch niet zo belangrijk was dat het nummer nergens stond. Een klein beetje flauw maar blijkbaar weet Simyo niet hoe dit op te lossen.

Reputatie 5
Badge +3

Hoi pjmsijm,

 

Wat balen dat het niet lukt om het telefoonnummer zichtbaar te krijgen in de instellingen van jouw telefoon! Het is inderdaad een lastig probleem voor ons om op te lossen omdat wij natuurlijk veel verstand hebben van onze eSim en simkaarten, maar minder van de telefoons zelf omdat we deze ook niet verkopen. Ik heb navraag voor je gedaan bij de technische afdeling in de hoop dat zij mij een antwoord konden geven, maar ze gaven aan dat je wellicht beter eens kan proberen contact op te nemen met Apple support.

 

Bedankt voor het meedenken Scotsman! :grin:

 

Alvast een fijn weekend! 

 

Groetjes,

Tessanne 

Geen idee hoe het komt maar ik zie opeens vandaag wél het nummer van mijn esim kaart overal staan! Wellicht dat het gewoon een paar dagen, na activatie, nodig heeft om te verschijnen? 

Maar goed, dit topic kan dus afgesloten worden.

Reputatie 5
Badge +3

Hoi pjmsijm, 

Heel bijzonder! But if it's stupid and it works, it's not stupid :nerd: 

Fijn dat het opgelost is in ieder geval! En bedankt voor de terugkoppeling :blush:

Groetjes, 
Bas

 

Reageer