Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 mei) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Waarom wordt mijn eSim 06 nummer niet weergegeven in de instellingen van mijn telefoon?


Ik heb vandaag een esim geactiveerd op een iPhone XR. Ik zie echter niet het telefoonnummer van mijn esim bij de diverse instellingen. Hoe kan ik dit aanpassen?

 

 

icon

Beste antwoord door Scotsman 13 mei 2020, 23:26

Ik had hetzelfde probleem toen ik de eSIM had geactiveerd. Het is al weer een tijdje geleden maar als ik mij goed herinner moet je dit doen (mijn XR is Engelstalig):

ga naar Settings > Jouw Naam Apple ID etc. > Name, Phone numbers, Email > Edit. Voeg daar je telefoonnummer toe. Sla op.

 

Hopelijk werkt dit.

Bekijk originele reactie

14 reacties

Ik had hetzelfde probleem toen ik de eSIM had geactiveerd. Het is al weer een tijdje geleden maar als ik mij goed herinner moet je dit doen (mijn XR is Engelstalig):

ga naar Settings > Jouw Naam Apple ID etc. > Name, Phone numbers, Email > Edit. Voeg daar je telefoonnummer toe. Sla op.

 

Hopelijk werkt dit.

Hoi Scotsman,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb jouw oplossing toegepast maar het heeft niet geholpen. Ik zal een concreet voorbeeld geven, wellicht dat dat nog andere inzichten geeft.

Als ik naar Instellingen, Mobiel netwerk ga zie ik daar twee mobiele abonnementen staan. Eentje die ik zakelijk heb genoemd en waar ook mijn zakelijk 06-nummer bij staat. Dit is ook het (Vodafone)abonnement met de fysieke SIM-kaart. Het andere abonnement heb ik Persoonlijk genoemd en dat is dus mijn (Simyo) esim abonnement. Hier staat niet mijn privé 06-nummer bij en ik kan het hier ook niet aanpassen.

Jammer dat het nog niet is gelukt. Jouw situatie is helemaal vergelijkbaar met de mijne, alleen is de fysieke simkaart hier een buitenlandse (van Three UK). Zoals ik eerder zei is mijn geheugen niet helemaal scherp, maar het was wel iets in de Settings (Instellingen) waar ik iets moest veranderen om mijn Simyo 06 nummer zichtbaar te maken.

Nog een laatste suggestie van mijn kant: zet de iPhone een minuutje in de vliegtuigstand (of helemaal uit en aan), of ga naar Mobile Data in de Settings, en zet het schakelaartje voor het KPN NL dataplan (de Simyo eSIM) uit en weer aan. 

Heb je de Default Voice Line op Zakelijk staan of Persoonlijk? Als je dit verandert en weer terugzet, lost dit het probleem op?

Helaas, nog steeds geen nummer zichtbaar. Nog meer suggesties?

Als je onder Settings > Mobile data  het dataplan voor de fysieke sim (Vodafone) tijdelijk uit zet zodat alleen de eSIM van Simyo actief is, wat gebeurt er dan? Ben je bereikbaar op je Simyo nummer en kun je zelf bellen? Ik blijf maar dingen verzinnen...

Ik ben inderdaad bereikbaar op mijn esim nummer en kan ook bellen. Ik heb, via WhatsApp, contact gehad met een medewerker van Simyo en die gaf aan dat, als ik kon bellen en gebeld kon worden, het toch niet zo belangrijk was dat het nummer nergens stond. Een klein beetje flauw maar blijkbaar weet Simyo niet hoe dit op te lossen.

Reputatie 6
Badge +6

Hoi pjmsijm,

 

Wat balen dat het niet lukt om het telefoonnummer zichtbaar te krijgen in de instellingen van jouw telefoon! Het is inderdaad een lastig probleem voor ons om op te lossen omdat wij natuurlijk veel verstand hebben van onze eSim en simkaarten, maar minder van de telefoons zelf omdat we deze ook niet verkopen. Ik heb navraag voor je gedaan bij de technische afdeling in de hoop dat zij mij een antwoord konden geven, maar ze gaven aan dat je wellicht beter eens kan proberen contact op te nemen met Apple support.

 

Bedankt voor het meedenken Scotsman! :grin:

 

Alvast een fijn weekend! 

 

Groetjes,

Tessanne 

Geen idee hoe het komt maar ik zie opeens vandaag wél het nummer van mijn esim kaart overal staan! Wellicht dat het gewoon een paar dagen, na activatie, nodig heeft om te verschijnen? 

Maar goed, dit topic kan dus afgesloten worden.

Reputatie 6
Badge +4

Hoi pjmsijm, 

Heel bijzonder! But if it's stupid and it works, it's not stupid :nerd: 

Fijn dat het opgelost is in ieder geval! En bedankt voor de terugkoppeling :blush:

Groetjes, 
Bas

 

Wat mij voor mij werkte is het account toevoegen aan iMessage. Zodra je daar het esim account selecteert, wordt het nummer automatisch ingevuld en staat het ook bij je cellular plan.

Reputatie 7
Badge +5

Hoi Rofish,

 

Bedankt voor het delen van jouw tip!

 

Groetjes,

Daisy

Wat mij voor mij werkte is het account toevoegen aan iMessage. Zodra je daar het esim account selecteert, wordt het nummer automatisch ingevuld en staat het ook bij je cellular plan.

Dit werkte ook bij mij! 

Reputatie 1

Dit blijkt idd ook bij mij een hardnekkig dingetje te zijn. Bovenstaande tip van iMessage werkt inderdaad en is de oplossing.  Maar voordat je het telefoonnummer in iMessage kan selecteren moet je het wel eerst aan je Apple ID hebben toegevoegd. In je Apple ID heb je dan beide telefoonnummers staan en kun je ze beide selecteren in iMessage 

Kleine toevoeging. De benaming primair en secundair telefoonnummer kun je ook wijzigen in het menu naar bijvoorbeeld persoonlijk en zakelijk.

Voor de rest werkt de combinatie fysieke simkaart en eSim met 2 verschillende nummers echt perfect en zonder problemen. 

Reputatie 6
Badge +4

Hoi Bink, 

Dit probleem kan inderdaad opgelost worden door iMessage/FaceTime te activeren voor de eSIM. Bedankt voor je aanvulling ook! En fijn dat alles nu helemaal werkt zoals het hoort en dat het allemaal goed bevalt 😊

Groetjes, 
Bas

Reageer