.

Beantwoord

Waar komt mijn buiten bundel verbruik vandaan?

  • 19 August 2015
  • 34 reacties
  • 1180 Bekeken


Toon eerste bericht

34 reacties

Ja Franswon, leuk dat je reageert! Ik heb een Iphone 5S
en ben al e.e.a. van de apps aan het uitzetten.
Reputatie 7
Badge +9
Heb je toevallig ook een iPhone robinquinty?
ik was stomverbaasd te zien dat mijn MB 's ook ineens op waren. Zeker zo dat iedereen dan al zelf kiest voor de 500 MB bundel? Hebben meer Simyo klanten dit gemerkt??
Reputatie 7
Badge +9
Beste JeSe,

Dit is géén Simyo probleem maar een iPhone instelling/probleem. Bij iedere andere provider zou je hetzelfde dataverbruik hebben gehad.

Het dataverbruik zal je ook in je toestel kunnen achterhalen neem ik aan, bij Android in ieder geval wel.

Ik heb er geen voor- of nadeel bij of je bij Simyo blijft of weggaat, ik ben een klant, net als jij.

Simyo registreert alleen het dataverbruik, ze mogen niet eens kijken (wettelijk) hoe dat verbruik is ontstaan, dit geldt uiteraard voor alle providers.
Beste Fransson,
Dank voor je reactie. Die 500 MB koop ik erbij. Is de kostenpost nu in elk geval weg.

Ik denk dat ik zelf wel een iPhone-kenner ben en weet dat de instellingen goed staan.

Daarom blijf ik het onacceptabel vinden dat er 668MB in 1.5 uur wordt verbruikt terwijl ik in een vergadering zit en de telefoon niet gebruik. Het lijkt er op dat ik een blanco cheque aan Simyo heb gegeven en maar afwachten moet hoeveel dataverbruik er door Simyo wordt geregistreerd. Voor mij reden genoeg om mijn Simyo-abonnement stop te zetten.

Groeten,
Reputatie 7
Badge +9
Beste JeSe,

De bundel wordt opgeteld bij je huidige bundel, je kan ook 2 keer een bundel kopen, dan heb je nog 485 MB voor de rest van de maand. Als je de rest van de maand geen internet meer gebruikt is het goedkoper om de 15 MB buiten de bundel te betalen.

Een iPhone-kenner zal je wel uit kunnen leggen hoe je de instellingen moet zetten om te zorgen dat updates alleen via WiFi gaan in de toekomst.
Beste Fransson,
Dank voor je snelle reactie. Als ik 500MB bijkoop dan gaat het verbruik buiten de bundel (nu 515MB) naar 15MB OF gelden de extra 500 MB alleen voor verbruik van 19/8 tot 31/8?

Het betreft een iPhone 5. Bij 'Instellingen/iTunes en App Store' is aangegeven dat zowel 'Updates' als 'Gebruik mobiele data' zijn uitgeschakeld.
Ik blijf met het angstige gevoel zitten dat er om onverklaarbare reden 668 MB aan data zijn verbruik zonder dat ik daar invloed op kan uitoefenen.

Graag hierop je reactie.
Zullen we eerst beginnen met een controle? Je ontvangt 2 waarschuwingssmsjes.......
1. Bij 80% verbruik.
2. Bij 100%.

Heb je die ontvangen?
Reputatie 7
Badge +9
Goede avond JeSe,

Ik vermoed dat jouw toestel een update heeft uitgevoerd via het mobiele netwerk. Ik weet niet welk toestel je hebt dus kan ook niet zeggen hoe je moet instellen dat updates alleen via WiFi gebeuren.

Je kan nu wel via Mijn Simyo op de website voor € 5 een extra 500 MB bijkopen, deze MB's zijn geldig tot het einde van de maand.

De financiële schade valt dan nog reuze mee!

Reageer