.

Beantwoord

Tijdens iOS9 update via iTunes (!) toch in 10 minuten 385 MB verstookt. Hoe kan dit?

  • 17 September 2015
  • 6 reacties
  • 397 Bekeken

Reputatie 7
Wie van de iPhone/iOS gebruikers heeft hier een verklaring voor?

Vanmorgen tijdens de update van iOS8.x.x naar iOS9 ontving ik een waarschuwingssms dat ik meer dan 80% van mijn internetbundel heb verbruikt. Huh? Hoezo? Ik haal de update toch binnen via iTunes op mijn laptop? Hoe kan ik dan in 10 minuten (!!) 385 MB (!!) aan data hebben verstookt (zoals naderhand bleek na checken van Mijn Simyo)? Na ontvangst van de SMS heb ik wel direct mobiele data op mijn iPhone uitgezet om in ieder geval het dataverbruik niet op te laten lopen indien het echt zou zijn..... En dat dit echt was heeft de verbruiksapp aangetoond, #&&^*#(*%(*. Ik heb voor de rest van de maand nog 44 MB. Dat wordt billen knijpen.....:(

Wie kan mij vertellen wat hier nu is misgegaan?

Wel stond de hotspot functionaliteit aan. Deze gaat standaard aan zodra ik mijn iPhone bedraad koppel aan mijn laptop of macbook. Waarom weet ik eigenlijk niet. Wellicht is dit niet verstandig..... Heeft het hier mee te maken?
icon

Beste antwoord door Angela 18 September 2015, 12:39

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Ik heb nog geen ervaring met de update want mijn iPhone is momenteel bij Apple voor een kleine reparatie (vervanging aan/uit knopje). Als hij weer terug is zal ik iOS 9 er op zetten en mijn mobiele internetverbruik in de gaten houden.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi RicoK,

Dat is balen zeg!

Zoals je weet kan ik niet zien waaraan deze MB's verbruikt zijn. In jouw geval lijkt het er wel op dat de update de boosdoener geweest is.

Je geeft aan dat de hotspot functionaliteit automatisch wordt aangezet in jouw telefoon zodra je hem aan iTunes koppelt. Ik kan niet met zekerheid zeggen dat dit het probleem is, maar dat zou heel goed kunnen! In plaats van jouw wifi, kan jouw laptop via jouw hotspot een connectie gemaakt hebben. In dat geval heb je de update wellicht voor een groot gedeelte via ons netwerk binnen gehaald. Kun je het verbruik inzien in je telefoon?

Gelukkig kun je extra MB's bijkopen om de maand door te komen ;)

@Scotsman, wees slim en zet je mobiele data uit zodra je de iOS 9 op jouw telefoon gaat zetten. Zo kom je niet voor verassingen te staan!

Groetjes,
Angela
Reputatie 7
ik weet dat je niet kunt zien waaraan ik mijn verbruik te danken heb gehad. Mijn topic was ook meer ter lering en vermaak bedoeld.

Omdat ik mijn telefoonverbruik al een lange tijd niet heb gereset kan ik niet in mijn telefoon zien wat het laatste verbruik heeft veroorzaakt, maar ik ben ervan overtuigd dat het de hotspot functionaliteit was. Gewoon stom.

ik zal geen gebruik maken van de mogelijkheid extra MB's bij te kopen.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi RicoK,

Dat je dit topic voor deze reden hebt aangemaakt begrijp ik 🙂 Natuurlijk weet ik dat jij precies weet hoe het allemaal werkt! Ik wilde graag inhoudelijk met je meedenken. Het is gewoon balen dat je nu zo snel door je bundel heen gegaan bent.

Misschien nog een tip: Ik heb een reminder in mijn agenda staan voor elke 1e van de maand. Dan vergeet ik niet mijn verbruik opnieuw in te stellen en kan ik altijd zien waar mijn MB's heen gevlogen zijn ;)

Groetjes,
Angela
Reputatie 7
Misschien nog een tip: Ik heb een reminder in mijn agenda staan voor elke 1e van de maand. Dan vergeet ik niet mijn verbruik opnieuw in te stellen en kan ik altijd zien waar mijn MB's heen gevlogen zijn ;)


En dat is een goeie bruikbare tip. Die kan ik gaan toepassen.
Reputatie 6
Badge +10
Zou het niet handig zijn als je dit gewoon zelf kunt instellen op je telefoon?

Reageer