.

Beantwoord

Telefoon doet niets na intoetsen ontgrendelingswachtwoord. Wat nu?


Hallo, ik moet een ontgrendelingswachtwoord intoetsen.

Maar ik kan de code wel intoetsen, hij doet niks

 

icon

Beste antwoord door Tessanne 21 March 2020, 12:30

Bekijk originele reactie

12 reacties

Dat is je toetsenblokkade lijkt het.. Weet je daarvan het wachtwoord niet (meer)? 

Reputatie 7

Dit is inderdaad zo met een iPhone, ik weet niet of het ook met Android zo is ingesteld. Een iPhone kan op twee manieren worden beveiligd, met een simpin en een toestelpin. Na een herstart, dus niet bij het uit de slaap halen, moeten beide pincodes worden ingevoerd.

ik persoonlijk, of het handig is, valt over te discussiëren, heb de toestelpin uitgeschakeld. Met mijn simpin deblokkeer ik dus zowel het toestel als de simkaart.

NB Na een herstart kan een iPhone ook niet worden gedeblokkeerd met FaceID of TouchID, maar moet altijd een pincode worden ingetoetst.

Ja werkt bij Android ook zo.. Als ik mijn telefoon herstart moet ik zowel de simpin als de ontgrendelingscode invoeren. De vingerafdrukscanner / gezichtsherkenning werkt dan niet. Ook als ik in de ochtend wakker wordt moet ik de ontgrendelingscode invoeren. 

Reputatie 7

@Ray Aah, dus ook bij Android zo. Vanaf welke Android versie is dit zo? En is dit dan nog afhankelijk van het merk/type toestel?

NB Nu ik sinds een paar maanden de iPhone 11 Pro Max met FaceID heb, merk ik wel dat ‘tussendoor’ nauwelijks nog om mijn pincode wordt gevraagd. Mijn vorige iPhone met TouchID vroeg nog wel eens tussendoor om de pincode.

Eerlijk gezegd kan ik mij niet herinneren hoelang dat al is. Maar volgens mij al zeker een behoorlijke tijd. De toetsenontgrendeling bestaat echter al ruim 9 jaar bij onder andere Samsung. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Rienke,

 

Welkom op het Simyo Forum! 

 

Wat naar dat de telefoon niets doet als je de code gebruikt! Je kan proberen om het toestel nogmaals te herstarten. Als dat niet werkt raad ik je aan om contact op te nemen met de leverancier van jouw toestel. 

 

Bedankt voor het meedenken Ray en Groentjuh!

(Aanpassing: RicoK en Ray natuurlijk! Ik weet niet waar ik Groentjuh vandaan had getoverd, hahaha!  )

 

Groetjes,

Tessanne

Je bedoelt RicoK en Ray 😁

Reputatie 7

Je bedoelt RicoK en Ray 😁

Hahaha, dat zal @Tessanne bedoelen...;)

Reputatie 4
Badge +4

Hey Ray & RicoK,

 

Dat bedoelde Tessanne inderdaad haha 😁

 

Groetjes,

Ouael

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Rienke,

 

Welkom op het Simyo Forum! 

 

Wat naar dat de telefoon niets doet als je de code gebruikt! Je kan proberen om het toestel nogmaals te herstarten. Als dat niet werkt raad ik je aan om contact op te nemen met de leverancier van jouw toestel. 

 

Bedankt voor het meedenken Ray en Groentjuh!

 

Groetjes,

Tessanne


uhm…..weet niet of dit opgelost is maar als je je 5-cijferige toestelpincode niet meer weet (die heb je overigens zelf aangemaakt) dan heb je een probleem. Apple zal jou ook niet helpen met unlocken. Logisch want dan zou iedereen met een gestolen iPhone deze kunnen laten unlocken.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi de leon,

 

We hebben verder geen reactie gehad, maar ik ga in dit soort gevallen meestal meestal maar uit van: geen bericht is goed bericht. :wink:

In ieder geval bedankt voor de toevoeging! :blush:

 

Groetjes,

Tessanne

Reputatie 7
Badge +9

Hoop ik ook @Tessanne , of ze moet haar telefoon de sloot ingepleurd hebben, kan ook. 😆

Dacht eigenlijk, plaats dit berichtje meer voor anderen. Om te waarschuwen, dat je een echt probleem hebt als je je eigen ingestelde unlockcode niet meer weet. Dan kan niemand je helpen, ook je provider, winkelier of Apple niet.

tip:

Om je unlockcode vers in je geheugen te houden, af en toe niet unlocken met touch ID of Face ID 

Of de unlockcode helemaal uitschakelen. 

Reageer