.

Beantwoord

Na update IOS 9 op Iphone 5 alleen What's app via 3G mogelijk. Waar ligt dit aan?

  • 22 September 2015
  • 8 reacties
  • 589 Bekeken

Na de update naar IOS 9 kan ik via 3G alleen nog gebruik maken van What's app. Bij alle andere apps krijg ik de melding dat er geen internetverbinding is. via de WIFI werkt alles prima.
Ook andere TIPS om APN opnieuw te installeren zijn uitgevoerd, harde reset uitgevoerd, maar allemaal nog zonder resultaat.

Denk hierbij aan apps als facebook, instagram, snapchat......
Iemand een oplossing of tip die ik nog kan proberen?
icon

Beste antwoord door MichD 25 September 2015, 18:18

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi Myrne,

Wat onhandig dat je geen apps meer kunt gebruiken op Whatsapp na door de iOS 9 update. Het zou kunnen komen doordat de apps zichzelf niet automatisch hebben geüpdatet na de systeemupdate. Dit kun je checken in de appstore. Mijn collega van de telefonische klantenservice heeft jouw aansluiting in elk geval opnieuw voorzien van de internetopties. Kun je me laten weten of dit heeft geholpen 🙂?

Groetjes, Tiury
Hallo Tiury,

Helaas heeft het nog niet geholpen. Ook de update die gisteravond (23-9) van IOS 9 nog beschikbaar was heeft het probleem niet kunnen verhelpen. Wat de updates in de appstore betreft, moet ik nog nakijken.

Groet,

Myrne
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Myrne,

Dat is jammer!

Het zou natuurlijk mooi zijn als het updaten van de apps de oplossing blijkt te zijn. Zou je dit nog willen nakijken en ons hiervan op de hoogte houden? Kun je overigens wel gewoon gebruik maken van Safari? Alvast bedankt voor je bericht.

Groetjes,
Angela
Hallo allen,

De standaard apps werken wel onder 3G ( en whatsapp dan ) Onder WIFI werken wel alle apps, ook diegene die ik gedownload heb, zoals Instagram.

Safari werkt ook niet. Het is iets in de 3G connectie lijkt mij, maar het is vreemd dat niet te achterhalen is wat het dan is.


Het lijkt er op dat alle 3G connecties niet werken. Ook staat de AP op kpn4G ipv portalmmm.nl Deze ook weer aangepast, maar geen resultaat.

Voorlopig maar op WIFI en alleen whatsapp op 3G

Groet,

Myrne
Reputatie 4
Badge +8
Beste Myrne,

Ik heb waarschijnlijk de oplossing voor de problemen op jouw iPhone.
Tijdens de upgrade naar IOS 9, hebben sommige mensen problemen met het internet en de APN instellingen op hun iPhone, voornamelijk de wat oudere iPhone's zoals de iPhone 4S en iPhone 5.

Hiervoor is op 23 september j.l. een extra update uitgegeven door Apple, namelijk IOS 9.0.1
Deze kun je op de gebruikelijke wijze upgraden op je iPhone, waarmee deze bugs zijn verholpen.

Ter informatie hier een link, met meer uitleg over IOS 9.0.1 :
http://www.iculture.nl/ios-9-0-1-downloaden-iphone-ipad-ipod-touch/

Hoop dat na het upgraden van je iPhone naar IOS 9.0.1, alles weer goed werkt!
Laat het even aan ons weten.

Fijn weekend!
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Myrne,

Laat je ons weten of MichD zijn reactie heeft geholpen?

Groetjes, Tiury
Allen,

De reactie van MichD heeft niet geholpen. Uiteindelijk heb ik een fabrieksreset gedaan en een restore van mijn I-cloud van begin september gedaan. Na de restore werken alle apps weer op 3G. Wat nu het probleem is geweest, is en blijft onduidelijk.

Bedankt voor alle tips ( ook al mochten ze jammer genoeg niet de hulp bieden die gewenst was )
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Myrne,

Hmm, jammer dat je redelijk drastische maatregelen hebt moeten nemen. Zo hoort een update natuurlijk niet te gaan. Als de APN juist ingesteld staat en er is niets aan de hand in onze systemen, kunnen wij vaak niet zoveel meer doen. In dit geval lag het probleem in de update van Apple. Meedenken is dan het enige wat we jou kunnen bieden :)

Het is achteraf natuurlijk fijn dat het opgelost is voor je. Het probleem zal helaas niet meer boven water komen. Gelukkig heb jij er geen last meer van! Als je nog vragen hebt, laat je het dan weten?

Groetjes,
Angela

Reageer