.

Beantwoord

Iphone3GS blijft gelocked na plaatsen van sim kaart. Hoe komt dat?

  • 16 November 2015
  • 5 reacties
  • 260 Bekeken

Geacht forum.

Onlangs een Simyo prepaid simkaart aangeschaft. Helaas als ik deze in mijn iphone3GS plaats dan blijft het toestel gelocked. Echter op een ander toestel doet hij het wel dus simkaart is ok.
De melding op de iphone3GS is als volgt:

"No SIM Card installed. Insert a valid SIM with no PIN lock to activate Iphone".

Iemand een idee hoe ik dit oplos? Bij voorbaat dank. Groetjes Hans.
icon

Beste antwoord door maikel.twinnie 16 November 2015, 20:47

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Het probleem is dat er een simlock op zit. Neem contact op met de verkoper om deze simlock op te heffen. Het andere toestel waar de Simyo simkaart het wel doet heeft duidelijk geen simlock.
Beste Scotsman.
Bedankt voor de snelle reactie.
Helaas weet ik niet wie de verkoper is/was. Ik heb dit toestel ruim 3 jaar geleden 2e hands gekocht via ebay.
Is er nog een andere mogelijkheid om deze Simlock op het toestel te laten verwijderen?
Alvast bedankt.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Hans Oomens,

Misschien een idee om even contact op te nemen met Apple zelf.
Ik raad dus aan uit te leggen dat het toestel 2e hans is. Tevens raad ik aan het IMEI nummer direct mee te sturen. Deze kan je vinden onder instellingen > Algemeen > info.
Tevens raad ik aan per mail contact te zoeken met hun!

Gaat dat zo lukken Hans?
Bedankt Maikel. Ik ga proberen.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Hans Oomens, welkom op het Simyo forum 🙂.

Wat onhandig dat je iPhone gelocked blijft. Gelukkig hebben Scotsman en maikel.twinnie je al de juiste oplossing gegeven. Daarbij hoop ik dat Apple je gauw verder kan helpen 🙂.

Laat je ons weten of ze een oplossing voor je hebben?

Groetjes, Tiury

Reageer