Sinds enige tijd ben ik simyo klant. Ik ben woonachtig in belgie en rijd vaak op grensgebied over en weer. Nu heb ik sinds een week of 2 dat mijn iphone 5 niet zelfstandig het 3 g netwerk opzoekt. Mijn providers wisselen wel meteen als ik over de grens ben en kan dus ook meteen bellen. Indien ik mijn iphone aan en uit zet, krijg ik wel direct 3g. Het aan en uitzetten van mobiele data heeft geen effect. Het probleem is dus pas gekomen, voorheen werkte het prima....... Heeft iemand een idee???
Bladzijde 1 / 1
Hi Willemfijn, welkom op het Simyo forum :)
Dat idee is er zeker!
Ik heb het vermoeden dat jouw iPhone de verkeerde instelling heeft voor mobiele data.
Kun je eens kijken bij Instellingen > Mobiel netwerk > Mobiel datanetwerk?
Staat daar bij APN misschien iphonekpn.nl? Als dat daar staat moet je dat even veranderen naar portalmmm.nl
Bij Gebruikersnaam en Wachtwoord vul je verder niets in. Dan even opnieuw opnieuw opstarten en het zou weer moeten werken :D
Kun je laten weten of dit geholpen heeft?
Dat idee is er zeker!
Ik heb het vermoeden dat jouw iPhone de verkeerde instelling heeft voor mobiele data.
Kun je eens kijken bij Instellingen > Mobiel netwerk > Mobiel datanetwerk?
Staat daar bij APN misschien iphonekpn.nl? Als dat daar staat moet je dat even veranderen naar portalmmm.nl
Bij Gebruikersnaam en Wachtwoord vul je verder niets in. Dan even opnieuw opnieuw opstarten en het zou weer moeten werken :D
Kun je laten weten of dit geholpen heeft?
Bedankt voor je bericht!
Helaas staat alles goed ingesteld,zoals jij ook vermeldt.....
Enkel gsm uit en aanzetten helpt.
Geen idee wat het kan zijn.........
Helaas staat alles goed ingesteld,zoals jij ook vermeldt.....
Enkel gsm uit en aanzetten helpt.
Geen idee wat het kan zijn.........
Hoi Willemfijn,
Wat jammer dat je niet veel aan de tips hebt gehad. Er kunnen behoorlijk wat APN varianten zijn, maar ik verwacht dat je misschien meer succes hebt met de volgende instellingen:
Instellingen > Mobiel netwerk > Mobiel datanetwerk
- APN: internet
- Gebruikersnaam: KPN
- Wachtwoord: GPRS
Mocht het zo zijn dat je telefoon met deze instellingen nog niet automatisch overschakelt naar het Nederlandse netwerk, kun je het beste je telefoon op de "Vliegtuig-stand" zetten en weer uitzetten. Mocht je niet precies weten hoe je dit doet, check dan deze site. Dit is hetzelfde als je telefoon helemaal opnieuw op te laten starten.
Zou je me willen laten weten of je iets aan de nieuwe instellingen hebt gehad?
Wat jammer dat je niet veel aan de tips hebt gehad. Er kunnen behoorlijk wat APN varianten zijn, maar ik verwacht dat je misschien meer succes hebt met de volgende instellingen:
Instellingen > Mobiel netwerk > Mobiel datanetwerk
- APN: internet
- Gebruikersnaam: KPN
- Wachtwoord: GPRS
Mocht het zo zijn dat je telefoon met deze instellingen nog niet automatisch overschakelt naar het Nederlandse netwerk, kun je het beste je telefoon op de "Vliegtuig-stand" zetten en weer uitzetten. Mocht je niet precies weten hoe je dit doet, check dan deze site. Dit is hetzelfde als je telefoon helemaal opnieuw op te laten starten.
Zou je me willen laten weten of je iets aan de nieuwe instellingen hebt gehad?
Helaas geven de gegeven tips geen oplossing!!!!
Ik begin het erg vervelend te vinden om dagelijks mijn iphone uit en aan te moeten zetten indien ik over de grens ga.
Dit is ook de enige manier om op dit moment 3g te krijgen.
Mobiele Data aan en uitzetten evenals vliegtuigstand hebben geen effect.
Mijn man heeft vandaag naar simyo gebeld met mijn probleem, werd meteen gezegd dat ze er geen oplossing voor had. Mijn man stond erop dat hij terug gebeld wordt met oplossing, dit gaat als het goed is gebeuren.......?
Het vreemde is, is dat ik al een aantal maanden klant ben en tnt alles prima werkte en nu ineens dit. Indien dit aan blijft houden, ben ik wel klaar met simyo.
Ik begin het erg vervelend te vinden om dagelijks mijn iphone uit en aan te moeten zetten indien ik over de grens ga.
Dit is ook de enige manier om op dit moment 3g te krijgen.
Mobiele Data aan en uitzetten evenals vliegtuigstand hebben geen effect.
Mijn man heeft vandaag naar simyo gebeld met mijn probleem, werd meteen gezegd dat ze er geen oplossing voor had. Mijn man stond erop dat hij terug gebeld wordt met oplossing, dit gaat als het goed is gebeuren.......?
Het vreemde is, is dat ik al een aantal maanden klant ben en tnt alles prima werkte en nu ineens dit. Indien dit aan blijft houden, ben ik wel klaar met simyo.
Helaas, heeft niet geholpen, zie bericht 24/6
Hi Willemfijn,
Je frustratie is helemaal te begrijpen. Als je terugkomt in Nederland wil je gewoon meteen alles weer kunnen doen met je telefoon.
Het gekke is dat je wel weer direct verbinding hebt met het netwerk en weer kan bellen, maar niet kan internetten. Tenminste, dat is toch wat je zegt in je eerste reactie?
Kijk, wanneer je vanuit het buitenland weer terug komt in Nederland, geeft je telefoon een seintje zodat je simkaart zich volledig kan aanmelden op het Nederlandse netwerk. Dat gaat in delen, waaronder bellen en internetten.
Wat jij meemaakt is dat je telefoon denkt dat ie voor het internetten nog in het buitenland is (dat je die optie niet aan hebt staan, is hier niet van toepassing). Hij geeft dat seintje dus niet, en uit- aanzetten helpt dan vaak wel.
Dat is verder niet iets waar wij iets aan kunnen doen. We kunnen immers niet in je toestel. Het enige dat wij kunnen is er voor zorgen dat er vanuit ons in elk geval geen belemmering is.
Ik heb het nog even gedubbelcheckt met een netwerk specialist en die belemmering is er niet.
Het is sowieso aan te raden om je besturingssysteem (iOS) up-to-date te houden en af en toe eens te synchroniseren met iTunes.
Qua software houdt je dan je telefoon het beste 'in vorm'.
Je frustratie is helemaal te begrijpen. Als je terugkomt in Nederland wil je gewoon meteen alles weer kunnen doen met je telefoon.
Het gekke is dat je wel weer direct verbinding hebt met het netwerk en weer kan bellen, maar niet kan internetten. Tenminste, dat is toch wat je zegt in je eerste reactie?
Kijk, wanneer je vanuit het buitenland weer terug komt in Nederland, geeft je telefoon een seintje zodat je simkaart zich volledig kan aanmelden op het Nederlandse netwerk. Dat gaat in delen, waaronder bellen en internetten.
Wat jij meemaakt is dat je telefoon denkt dat ie voor het internetten nog in het buitenland is (dat je die optie niet aan hebt staan, is hier niet van toepassing). Hij geeft dat seintje dus niet, en uit- aanzetten helpt dan vaak wel.
Dat is verder niet iets waar wij iets aan kunnen doen. We kunnen immers niet in je toestel. Het enige dat wij kunnen is er voor zorgen dat er vanuit ons in elk geval geen belemmering is.
Ik heb het nog even gedubbelcheckt met een netwerk specialist en die belemmering is er niet.
Het is sowieso aan te raden om je besturingssysteem (iOS) up-to-date te houden en af en toe eens te synchroniseren met iTunes.
Qua software houdt je dan je telefoon het beste 'in vorm'.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.