.

Beantwoord

Internet werkt niet op iPhone4

  • 30 January 2013
  • 13 reacties
  • 6166 Bekeken

SInds 14 januari is mijn internetbundel geactiveerd. Ik krijg echter geen verbinding met het internet met mijn iPhone4.
Het menubalkje waarin de KPN-aansluiting met 3 tot 5 balkjes (sterkte) te zien is, geeft ook geen symbool voor een 3g of internetactiviteit.
Ik heb alle instellingen die in de fora besproken worden voor de iPhone reeds uitgeprobeerd. Ook via het iPhoneconfiguratieprigramma de APN-instelling gedownload. Ik kan mijn toestel wel 20x aan en uit zetten, mobile data aan en uit zetten, WiFi aan en uit zetten, NIETS helpt.

Doe ik een Bliep-kaart in mijn iPhone, dan werkt internet wél.

Wanneer ik de SIM in een ander (Nokia E73) toestel zet en  een SMS JA naar 1300 stuur, krijg ik de melding dat dit toestel niet te configureren is.
Ik houd het erop dat de SIMkaart kapot óf de softwareinstellingen bij Simyo niet correct zijn.

Technische gegevens:
iPhone 4, iOS 6.1
Instellingen Mobiele data:
APN: Internet
Gebruikersnaam: KPN (in hoofdletters)
Wachtwoord: GPRS

Mms:
APN: portalmmm.nl

MMSC: http://mp.mobiel.kpn/mmsc
Mms-proxy: 10.10.100.20:5080
Max mms-grootte: 307200

Internet-tethering:
APN: iphonekpn.nl

Ik heb dit overigens ook met een FEEDBACK bericht aangevraagd (#356252) maar daar komt 'door drukte' voorlopig helemaal geen reactie.

Ik hoop op een spoedige en afdoende reactie om het internet aan de praat te krijgen.

M.v.g.
Frank
icon

Beste antwoord door Natascha 31 January 2013, 13:53

Bekijk originele reactie

13 reacties

Badge +6
Hoi FrankNijmegen,

Welkom op het forum!
Schakel je wel je 3G in, in het menu van je toestel? Graag verneem ik van je welke melding je krijgt wanneer je gebruik wilt maken van het internet.
Dag Natascha,
Welzeker staat de 3G ingeschakeld!
Op het moment dat ik iets via internet wil doen (a]-mail, b]-surfen met Safari), krijg ik de melding a] "e-mail ophalen mislukt. Geen internetverbinding actief."; b]- 'Safari kan de pagina niet openen, omdat uw iPhone niet is verbonden met het internet."

Ter informatie: drie weken geleden had ik nog een Hi-kaartje in mijn toestel van mijn vorig abonnement en kon daarmee ongestoord internetten.
Bij het overgaan naar- en activeren van Simyo is er nooit meer een 3G symbool getoond geweest.
Ik heb gewacht tot mijn nummer geporteerd zou zijn naar Simyo in de verwachting dat dan ook 3G en internet actief zou worden.
Dit is niet gebeurd.
Ik heb zelfs mijn mobiel helemaal gewist tot fabrieksinstellingen om met een 'schoon' toestel de Simyokaart te installeren.
Het heeft allemaal niet geholpen.

Een collega van mij heeft toevallig ook pas een iPhone aangeschaft met Simyoabonnement en kampt met dezelfde problemen.
Dat vind ik wel toevallig.
Het lijkt er op dat Simyo en Apple niet erg compatible zijn.
Ik wacht op een verhelderende reactie.

Groetjes, Frank
Reputatie 5
Badge +10
Hoi FrankNijmegen,

Ik zie dat er tot nu toe inderdaad nog geen verbinding met internet is geweest. De instellingen staan netwerktechnisch echter wel goed. Er zou dus iets op het toestel niet goed ingesteld moeten staan. Dat is op afstand echter lastig te controleren. Ik raad je daarom aan om met onze instellingen langs een telefoonwinkel te gaan. Ze kunnen daar dan controleren wat er niet goed ingesteld staat.

Kan je me laten weten wat dat oplevert?

Groetjes,

Alex
Dag jongens,

Ik heb internet en 3g toch (zelf) aan de praat gekregen op mijn iPhone4 met iOS 6.1.

Mijn oplossing:
- Bij instellingen: de mobile data en 3g functie  UIT zetten.
- Bij instellingen: de WiFi  UIT zetten.
- iPhone uitzetten en simkaart verwijderen.
- iPhone aanzetten (zonder simkaart)
- Bij Instellingen; -Algemeen; -Stel Opnieuw In; kiezen voor: Herstel netwerkinstellingen.
Hiermee worden alle netwerkinstelingen op de fabriekswaarden gereset.
Dit neemt enige tijd in beslag; de iPhone wordt automatisch ge-herstart.
- Bij instellingen controleren of WiFi nog steeds UIT staat (anders: uitzetten)
- iPhone uitzetten en simkaart terugplaatsen.
- iPhone opnieuw opstarten.

Vanaf hier deed het wonder zich voor:
ZONDER speciale instellingen voor APN, gebruikersnaam en wachtwoord kwam de 3G direct 'on-line' (voor het eerst sinds ik de Simyokaart plaatste).
Vanaf hier kunnen alle fuctionaliteiten weer aangezet worden.

Het is dus NIET nodig om de iPhone-netwerk-instellingen aan te passen en zeker niet aan te raden om het extra Apple-tooltje te gebruiken om vanaf de computer de iPhone in te stellen.
Al deze handelingen ontregelen de iPhone alleen maar meer.
Kennelijk zijn oude instellingen (verborgen restanten)  van andere providers uit een vorig sim-leven storend genoeg voor Simyo om de internetfunctionaliteit de nek om te draaien.

Haal dus al die gegevens van internet-APN-instellingen maar van de site af; dat hoorde misschien bij oudere iOS versies, maar NU niet meer!
Bij mij staat bij mobiele data de APN op 'iphonekpn.n;' ingesteld (de originele standaardinstelling van Simyo) en het werkt.

Hopelijk ook een waardevolle tip voor andere iPhone-gebruikers te hebben gegeven.

Groet,
Frank
Reputatie 7
Badge +9
Het is ook mijn ervaring (weliswaar met een iPhone 5 maar dat maakt volgens mij niet uit) dat de Simyo netwerk instellingen automatisch worden opgehaald en geaktiveerd. Ik heb nooit iets handmatig hoeven instellen. Ook het ophalen en aktiveren van nieuwe netwerkinstellingen na installatie van iOS 6.1 ging vanzelf nadat de iPhone opnieuw was opgestart.
Reputatie 5
Badge +10
Heel erg bedankt voor het delen van jouw oplossing FrankNijmegen. Goed om te weten dat het werkt.

Groetjes,

Alex
Helaas, werkt deze vernuftige procedure voor mij niet... Moet ik nog een bepaalde tijd wachten tussendoor ofzo? Zijn er nog andere tips van Simyo zelf misschien nav deze methode?
PLOP
In tweede instantie werkt t wel, telefoon iets meer tijd gegeven...
Thanks Frank!
Reputatie 5
Badge +10
Bedankt voor het doorgeven YfkeW
Enorm bedankt Frank, dit heeft mijn probleem opgelost.
Reputatie 5
Badge +11
Enorm bedankt Frank, dit heeft mijn probleem opgelost.

Hoi VivianvanLeeuwen, welkom op het Simyo forum :)

Wat leuk om te horen dat een tip van een andere forumgebruiker je geholpen heeft 😃
Bedankt Frank. Ook ik had hetzelfde probleem en jouw oplossing heeft super geholpen. Ontzettend bedankt.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Emi,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat goed om te zien dat de oplossing van Frank na zo'n lange tijd nog steeds forumleden kan helpen 🙂 Fijn om te zien dat jij de oplossing op deze manier hebt kunnen vinden. Mocht je onze hulp nog nodig hebben, laat je het dan weten?

Groetjes,
Angela

Reageer