.

Beantwoord

Geen geluid met simyo simkaart op oorspeaker iPhone

  • 30 June 2013
  • 13 reacties
  • 1750 Bekeken

Badge
Beste Simyo,
Ik heb een onwaarschijnlijk probleem. Dit had ik jullie willen doorgeven via de site, maar het contactformulier werkt noch op Safari, noch op Chrome.

Ik heb met mijn Simyo simkaart geen geluid over de oorspeaker van de iPhone. Over de gewone speaker werkt het wel. Ik dacht eerst dat het aan de telefoon lag, dus ik heb een nieuwe gekocht. Die had hetzelfde probleem.

Toen heb ik als test de simkaart van mijn vriendin in mijn (oude) telefoon gedaan. Toen had ik wel geluid over de oorspeaker. Ik heb ook mijn simyo-simkaart in de telefoon van mijn vriendin gedaan, Dan heb ik ook geen geluid.

Kortom: mijn simkaart doet het niet in 3 verschillende telefoons, dus daar moet het probleem wel aan liggen. Kunnen jullie dit snel oplossen alsjeblieft. Met vriendelijke groeten, DJ Hoek
icon

Beste antwoord door Charlene 1 July 2013, 15:34

Bekijk originele reactie

13 reacties

Badge +8
Beste Simyo,
Ik heb een onwaarschijnlijk probleem. Dit had ik jullie willen doorgeven via de site, maar het contactformulier werkt noch op Safari, noch op Chrome.

Ik heb met mijn Simyo simkaart geen geluid over de oorspeaker van de iPhone. Over de gewone speaker werkt het wel. Ik dacht eerst dat het aan de telefoon lag, dus ik heb een nieuwe gekocht. Die had hetzelfde probleem.

Toen heb ik als test de simkaart van mijn vriendin in mijn (oude) telefoon gedaan. Toen had ik wel geluid over de oorspeaker. Ik heb ook mijn simyo-simkaart in de telefoon van mijn vriendin gedaan, Dan heb ik ook geen geluid.

Kortom: mijn simkaart doet het niet in 3 verschillende telefoons, dus daar moet het probleem wel aan liggen. Kunnen jullie dit snel oplossen alsjeblieft. Met vriendelijke groeten, DJ Hoek


Hoi Dirk-Jan,

Welkom op het forum :)

Dat is inderdaad een erg vreemd probleem.
Ik zou haast zeggen: dat kan niet, maar aan de andere kant, ik heb wel gekkere dingen meegemaakt ;)
Laten we voor de zekerheid dan ook maar meteen wat verschillende dingen proberen.
Ik heb je simkaart hier een reset gegeven, als jij je toestel ook even een reset kunt geven? Dit doe je als volgt en je raakt er niks bij kwijt:
-Aan/uit knop ingedrukt houden samen met de thuisknop (ronde knop scherm)
-Allebei indrukken en ingedrukt houden tot appeltje wegvalt en weer omhoog komt
Je toestel gaat nu langzaam weer opstarten en zal zichzelf aanmelden op netwerk.

Mocht dit nu niks oplossen, laat het meteen weten, dan kunnen we verder kijken.

Groetjes,
Charlene
Badge
Hallo, Charlene. Dank je. Resetten had ik al geprobeerd, hielp niet. Het probleem is wel opgelost, voorlopig dan. Vanmorgen om 8 uur had ik weer geluid met mijn simkaart, in 2 iPhones waarin ik het voorheen niet had met mijn simkaart (maar wel met een andere sim). Dit valt net samen met de ingang van de nieuwe bundel. De kans dat dit toeval is, lijkt mij verwaarloosbaar. Maar waar het exact aan ligt weet ik niet, misschien wel aan het feit dat ik nu weer dataverkeer heb, mijn mb's waren ongeveer gelijk op met het moment dat het probleem begon. Groeten, Dirk-Jan
Badge +6
Hallo, Charlene. Dank je. Resetten had ik al geprobeerd, hielp niet. Het probleem is wel opgelost, voorlopig dan. Vanmorgen om 8 uur had ik weer geluid met mijn simkaart, in 2 iPhones waarin ik het voorheen niet had met mijn simkaart (maar wel met een andere sim). Dit valt net samen met de ingang van de nieuwe bundel. De kans dat dit toeval is, lijkt mij verwaarloosbaar. Maar waar het exact aan ligt weet ik niet, misschien wel aan het feit dat ik nu weer dataverkeer heb, mijn mb's waren ongeveer gelijk op met het moment dat het probleem begon. Groeten, Dirk-Jan

Hoi Dirk-Jan,

Fijn te horen dat het probleem is opgelost. Fijne dag.
Hoi Dirk-Jan,

Fijn te horen dat het probleem is opgelost. Fijne dag.


Geachte,

ik heb een vergelijkbaar probleem, wanneer ik wordt gebeld, sms, whatapp of wat dan ook, dan geeft mijn iphone 4 geen geluid. Het zelfde probleem had ik met mijn iphone 3 waarbij er af en toe geluidsignalen waren.

Het ligt niet aan mijn iphone.

Wat kunt u voor mij doen?

M.v.g. Rene
Badge +6
Geachte,

ik heb een vergelijkbaar probleem, wanneer ik wordt gebeld, sms, whatapp of wat dan ook, dan geeft mijn iphone 4 geen geluid. Het zelfde probleem had ik met mijn iphone 3 waarbij er af en toe geluidsignalen waren.

Het ligt niet aan mijn iphone.

Wat kunt u voor mij doen?

M.v.g. Rene


Hoi Rene11111,

Welkom op het forum!
Er is 1 manier om er achter te komen of het probleem komt door je simkaart of dat het iets in je toestel is.
Ik raad je aan om je simkaart in een ander toestel te plaatsen. Dit noemen wij een kruistest. Op deze manier kom je er achter waar het probleem zit. Ik verneem graag je wat je bevindingen zijn.
Geachte,

het zelfde probleem ondervind ik met een ander toestel. Ik heb het sinds ik mijn nieuwe sim kaart heb geactiveerd.
Badge +8
Geachte,

ik heb een vergelijkbaar probleem, wanneer ik wordt gebeld, sms, whatapp of wat dan ook, dan geeft mijn iphone 4 geen geluid. Het zelfde probleem had ik met mijn iphone 3 waarbij er af en toe geluidsignalen waren.

Het ligt niet aan mijn iphone.

Wat kunt u voor mij doen?

M.v.g. Rene


Geachte,

het zelfde probleem ondervind ik met een ander toestel. Ik heb het sinds ik mijn nieuwe sim kaart heb geactiveerd.


Hoi Rene11111,

Dus je hebt dit probleem met je microsim die je de 21ste hebt geactiveerd? Ik heb die even opnieuw op het netwerk gezet. Als je even een handmatige reset kunt doen, dan weten we of dat geholpen heeft. Anders sturen we je uiteraard een vervangende simkaart toe.
Ik heb je email ook gevonden. Vind je het goed als ik je hier verder help?

Groetjes,
Charlene
Dat is prima. Ik zal de iphone resetten.

M.v.g. Rene
Geachte,

het heeft niet gewerkt, er is nog steeds geen geluid.

M.v.g. 
Reputatie 5
Badge +11
Hi Rene11111,

Ik kan hier enkel maar dit op zeggen; best irritant...

Ik stuur een vervangende simkaart jouw kant op, net zoals Charlene al aangaf dat we zouden doen.
Met een beetje mazzel heb je 'm morgen al in huis, dus laat ons alsjeblieft weten of deze wél gewoon doet wat ie moet doen.
Beste simyo,

Ik zit met een vergelijkbaar probleem. als ik bel kan ik de ander niet horen maar zij kunnen mij wel horen. als ik hem op speaker zet hoor ik ook niks. Als ik het probeer met whatsapp te bellen lukt het wel, geluid in de oorspeaker en in de normale speaker.

Ik heb tot nu toe alles geprobeerd wat in me op is gekomen en wat ik heb opgezocht; hard reset, netwerkinstellingen resetten, software geupdatet, andere telefoon geprobeerd.

Kunnen jullie me hiermee helpen?

mvg,

Floris
Reputatie 7
Badge +9
Hallo thatdutchguy,

Ik weet niet of de vervangende simkaart bij de topic-starter heeft geholpen, ik denk het wel omdat er geen reactie is gekomen. Een moderator zal dit oppikken en indien nodig je een nieuwe simkaart opsturen.

PS: Wel een echt vreemd probleem, weer wat geleerd dat dit ook kan voorkomen.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Thatdutchguy.

Wat een ongelofelijk irritant probleem, zeg! Heel apart ook. De speakers kúnnen het dus wel doen, maar weigeren mee te werken als jij normaal belt. Is het probleem ook aanwezig als jij gebeld wordt? En heb jij je simkaart al in een ander toestel geprobeerd (en een andere simkaart in jouw toestel)? Dit heet een 'kruistest' en kan heel handig zijn bij het uitvogelen waar het probleem precies aan ligt.

Ik ben heel benieuwd! Hou je me op de hoogte?

@ Franswon; Dankjewel voor je reactie!

Groetjes,
Jihane

Reageer