.

Vraag

FAQ: Hoe stel ik internet op mijn iPhone 3 in?

  • 7 December 2011
  • 34 reacties
  • 24742 Bekeken


Toon eerste bericht

34 reacties

Badge +5
Hi Harald,
Zou je kunnen kijken of je simkaart in een ander toestel wel werkt?
Graag verneem ik je mobiele nummer per privebericht.
Groet, Bibi
Badge
Hallo Bibi, ik heb nu ook de sync met iTunes gedaan. Hij geeft aan dat de sync is uitgevoerd echter geen internet via mobiel netwerk. Ik heb ook de iPhone 4s uitgezet en aangezet. Wederom geen oplossing.

Voor de zekerheide heb ik alle instellingen van Mobiele Data opnieuw laten instellen (helemaal onderaan de pagina). Er wordt dan automatisch bij Mobile Data, APN iphonekpn.nl ingevuld. Dit heb ik, zoals eerder ook gedaan, overschreven met APN internet, gebruikersnaam KPN, wachtwoord GPRS. wederom de sync met itunes. Nu krijg ik de mededeling " Mobile data activeren niet mogelijk" lijk dus wel een stapje verder maar geen oplossing.
Nu te rade gegaan bij iphone club en de volgende site gevonden:http://www.iphoneclub.nl/iphone-tips/telefoonfuncties/probleem-met-mobiele-datanetwerk-oplossen/
Beide oplossingen gevolgd. Via de radicale oplossing worden de instellingen bij Mobile Data automatisch ingevuld zoals ook door jullie aangegeven. Daarna uitgezet en weer aan, sim geactiveerd met code en de sync met iTunes uitgevoerd. Wederom de pop up Mobile data activeren niet mogelijk.
Heeft het nog iets te maken met Wi-Fi? Moet die uit of aan? Heb beide opties overigens geprobeert zonder oplossingen.
Ik hoop dat jij het nog kan volgen... ik niet meer in ieder geval. Is de databundel bij jullie wel geactiveerd oid? Stop er nu mee en hoop dat je me binnenkort nog verder kan helpen.

Badge +5
Door te sync-en krijg je de mogelijkheid om de simkaart te activeren. Ik hoor graag van je of het is gelukt.

Badge
Nee dat heb ik nog niet gedaan, dat zal ik vanavond proberen. Wat doet deze sync dan eigenlijk?
Badge +5
Hoi Harald, Heb je ook geprobeerd om je iPhone te synchroniseren met iTunes?
Badge
Ik heb je instructies gevolgd echter krijg geen verbinding met het internet. Zijn er nog andere instellingen waar ik rekening mee moet houden?





Je krijgt toegang tot mobiel internet op je iPhone 4s als je de juiste GPRS/EDGE instellingen op de iPhone 4s instelt.

Dit kan vanaf het startscherm van je iPhone 4s via Instellingen - algemeen - Netwerk.
Kies mobiele Data en schakel deze in
Kies Mobiel Datanetwerk

Is de optie Mobiel datanetwerk niet beschikbaar, dan is handmatig instellen helaas niet mogelijk. In dat geval, sluit het toestel aan op de PC en start iTunes om de zogeheten 'Carrier Settings' te installeren.

Bewerk de details voor Mobiele Data als volgt:
APN: Internet
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS
Keer nu terug naar het startscherm
Zet de iPhone 4s uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.
Wat zijn nu de correcte instellingen voor een 3GS met de 5.01 software erop?
Er staat bij mij "KPN NL" in beeld en voor internetgebruik worden kosten gerekend, terwijl ik een internetbundel voor 500mb heb!

bvd,
Mathijs
Badge +4
Je krijgt toegang tot mobiel internet op je iPhone 4s als je de juiste GPRS/EDGE instellingen op de iPhone 4s instelt.

Dit kan vanaf het startscherm van je iPhone 4s via Instellingen - algemeen - Netwerk.
Kies mobiele Data en schakel deze in
Kies Mobiel Datanetwerk

Is de optie Mobiel datanetwerk niet beschikbaar, dan is handmatig instellen helaas niet mogelijk. In dat geval, sluit het toestel aan op de PC en start iTunes om de zogeheten 'Carrier Settings' te installeren.

Bewerk de details voor Mobiele Data als volgt:
APN: Internet
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS
Keer nu terug naar het startscherm
Zet de iPhone 4s uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.
Badge +1
Hoe kan ik het instellen op een nieuwere versie van IOS? bijvoorbeeld 5 of 5.01?

Reageer