.

Vraag

FAQ: Hoe stel ik internet op mijn iPhone 3 in?

  • 7 December 2011
  • 34 reacties
  • 24742 Bekeken

Badge +5
  • Oud moderator
  • 163 reacties
Om Internet op je iPhone 3 in te stellen moet je de juiste GPRS/EDGE instellingen op de iPhone instellen.
Dit kan vanaf het startscherm via Settings - General - Network - Edge.
Vervolgens dien je onderstaande in te voeren:
APN: internet
Username: KPN
Password: gprs

Let op: deze instellingen gelden alleen als je software ouder dan versie 4.2 is.

34 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Hey Gjwn,

Bedankt voor jouw terugkoppeling. Goed om te horen dat alles inmiddels naar behoren werkt!
Gelukt! Door online op 'mijn simyo' mijn internet/mms service uit te zetten, vervolgens aan te zetten en het herstarten van mijn telefoon werkt het naar behoren. Het lijkt er dus op dat mijn internet ondanks de melding 'aan' niet echt aan stond..

Groet, Gijs
Beste,

Na enkele uren van gepruts en het toepassen van alle tips en aanwijzingen van iedereen op dit forum, nog altijd geen succes en dus geen internet op mijn telefoon. Ik heb een iPhone 3GS met iOS 5.1.1 geinstalleerd. Mobiele data staat gewoon aan en ik heb het volgende al geprobeerd:

-APN: iphonekpn.nl
-APN: internet, user: KPN, ww: gprs
-APN: internet, user: KPN, ww: GPRS
-unlockit.co.nz APN Carrier Settings geinstalleerd
-http://www.iphonesettings.net/simyo.html profiel geinstalleerd
-herstel netwerkinstellingen
-simkaart erin en eruit

Uiteraard alles gevolgd door het  uit- en aanzetten van de telefoon.

Nog meer suggesties? Ik hoop het!

Alvast bedankt,
Gijs
Badge +2
Beste Diederi,

Fijn om te horen dat alles nu werkt. Mocht je verder nog vragen hebben dan horen wij die graag.

Groetjes,

Arie
Ik heb een iphone 3g met os 4.2.1   Ik heb geen optie mobiel data netwerk aan te passen. heb gesynchronised, netwerkinstellingen gereset etc. Geen resultaat. Heb http://www.iphoneclub.nl/iphone-tips...werk-oplossen/ ook geprobeerd. Weer niets.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik van internet gebruik kan gaan maken op mijn smartphone?

Ook de volgende vraag: Ik heb dus geen internet. Het werkt niet. Hoe is dit dan mogelijk?:
internetRegelmatig
497 MBresterend t/m<--------????????? hoe kan ik 3 mb gebruiken wanneer mijn internet helemaal niet werkt?
31-10-2012



Blijkt inmiddels gelukt, dus dat raadsel is opgelost.
Hello,

sorry my Dutch is not really good so I am going to write in English.
I paid for an Internet abbonament for my 3GS Iphone which was supposed to get activated at the beginning of the month but I can't make it work.
I filled in the following datas:
Cellular data
APN internet
Username: KPN
password: gprs

Internet tethering
APN iphonekpn.nl
username KPN
password gprs

Could anyone help me?
regards,

Silvia
Ik heb een iphone 3g met os 4.2.1   Ik heb geen optie mobiel data netwerk aan te passen. heb gesynchronised, netwerkinstellingen gereset etc. Geen resultaat. Heb http://www.iphoneclub.nl/iphone-tips...werk-oplossen/ ook geprobeerd. Weer niets.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik van internet gebruik kan gaan maken op mijn smartphone?

Ook de volgende vraag: Ik heb dus geen internet. Het werkt niet. Hoe is dit dan mogelijk?:
internetRegelmatig
497 MBresterend t/m<--------????????? hoe kan ik 3 mb gebruiken wanneer mijn internet helemaal niet werkt?
31-10-2012
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Steve,

Het wachtwoord veld mag altijd leeg gelaten worden. Je hoeft bij Simyo dus geen wachtwoord in te vullen. Ook niet bij ander type telefoons.

Groetjes,

Alex
Hoi,

Zoals eerder vermeld is deze informatie mij bekend, aangezien deze reeds op de site staat vermeld.
Helaas werken deze gegevens niet voor alle iPhone's, waardoor mijn vraag niet niet beantwoord is.

Steve
Badge +6
Beste Steve,

Mobiele Data
APN: internet
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: gprs
Hoi,

Jij ook bedankt voor de snelle reactie. Maar waar ik een beetje op had gehoopt is dat jullie het wachtwoord van de door mij aangegeven instellingen kunt vertellen. Mocht ik, of iemand, een keer z'n telefoon resetten en de instellingen niet direct verschijnen, zoals bij mij dus het geval was, handmatig in kan stellen.

Steve
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Steve,

We merken dat sommige Iphones de instellingen automatisch instellen. Ik vermoed dat dit met de software versie te maken heeft. Het instellen van de juiste instellingen is toestel gerelateerd. Het is voor ons dan lastig om zo op afstand na te gaan wat er niet ingesteld staat. In ieder geval bedankt dat je jouw instellingen hier deelt. Zo hebben andere gebruikers op het forum er ook wat aan :)

Groetjes,

Alex
Hoi,

Al deze gegevens werken echter niet bij mij. Ik heb werkelijk er alles aan gedaan om mijn iPhone 3GS werkend te krijgen met Simyo. Eerst kon ik niet eens bellen/SMS'en/internetten omdat de standaard gegevens blijkbaar niet klopten. Hiervoor heb ik instructies gevolgt op de Simyo site, en de KPN site voor MMS.. Maar niks hielp. Na uren lang van alles uitproberen hebben de gegevens van Mobiele Data 'zich zelf' aan gepast waardoor mijn Mobiele Data tabel er zo uit ziet:

Mobiele Data
APN: iphonekpn.nl
Gebruikersnaam: 
Wachtwoord: ••••

De telefoon werkt nu naar behoren en heeft continu signaal, wat voorheen niet het geval was. Aangezien ik meerdere Simyo gerbuikers o.a. op dit forum heb gehoord dat de instellingen op deze site niet werken, lijkt het me misschien verstandig dat Simyo hier een kijkje naar neemt. 

Steve
Badge
tip: gratis apn changer gedownload en sindsdien doet die het....(unlockit.co.nz)
gr. d
Reputatie 5
Badge +10
Het zou via onderstaande stappen moeten werken.

Ga naar Instellingen - algemeen - Netwerk.
Kies mobiele Data en schakel deze in
Kies Mobiel Datanetwerk

Is de optie Mobiel datanetwerk niet beschikbaar, dan is handmatig instellen helaas niet mogelijk. In dat geval, sluit het toestel aan op de PC en start iTunes om de zogeheten 'Carrier Settings' te installeren.

Bewerk de details voor Mobiele Data als volgt:
APN: Internet
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS
Keer nu terug naar het startscherm

Zet het toestel uit/aan en het internet zou moeten werken.
Hoi Alex, dankjewel.

Toestel inderdaad aan/uitgezet, maar zonder succes.

Zijn er misschien instellingen die ik handmatig kan invoeren?



Bedankt, Vince
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Vince,

Ik heb even naar je gegevens op ons netwerk gekeken, maar de internet optie staat gewoon ook. Ook op ons achterliggende systeem. Het internet zou netwerktechnisch gewoon moeten werken. Het lijkt er inderdaad op dat je instellingen niet helemaal goed staan. Heb je nadat je de instellingen handmatig had ingevoerd het toestel al uit/aan gezet?

Groetjes,

Alex
Idem problemen met de instellingen. Ik heb alleen een rondje en geen 3G netwerk.

Ik heb een iPhone 3GS met OS 5.0.1 en eerdere instellingen al geprobeerd. zonder succes.

Wat kan ik het beste doen?
Ha Arie,
Ja, dat had ik inderdaad niet gedaan, bedankt! Het werkt prima zo.
Badge +2
Hi sneeuwwitje,

Staat de optie 'internet op je mobiel/MMS' wel ingeschakeld? Wij adviseren je dit even te controleren op je persoonlijke pagina op www.simyo.nl. Dit kan je controleren door de instellingen onder het tabblad 'overzicht' na te checken.

Groetjes,

Arie
Ik heb ook problemen met het activeren van internet op mijn iPhone 3G.
Inmiddels is mijn toestel simlockvrij, maar internet krijg ik niet aan de praat. Ik heb al een app met APN veranderingen geinstalleerd, dat werkte niet. Ook heb ik met het programma iPhone Configuration Utility (van Mac) de instellingen ingesteld die hier vermeld staan (username, wachtwoord etc).
Ik heb de softwareversie 4.2.1 en kan niet in het menu netwerk de instellingen veranderen. Wel kan ik een profiel aanmaken in het menu 'algemeen' waarin ik KPN als gebruiker instel en ook de andere instellingen overneem van deze site. Ik krijg alleen maar geen verbinding met 3G. Bellen en smsen lukt wel gewoon.
Weet iemand wat ik over het hoofd heb gezien? Internet gaat toch gewoon op hetzelfde moment in als de rest van mijn abonnement? Ik heb het namelijk pas 2 dagen. Bedankt!
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum MueKo69,

Wanneer de internet bundel werkt, gaat deze over het KPN netwerk. Hier is niets mis mee. Sommige toestellen pakken de internet instellingen automatisch. Je hoeft hier niets aan te veranderen.

Groetjes,

Alex
Ik heb een sim only abonnementen en als ik de simkaart in mijn iPhone 3GS plaats, dan wordt automatisch bij Mobile Data, APN iphonekpn.nl ingevuld.

Is er iets mis mee? Alles werkt perfect en mijn verbruik wordt ook correct afgerekend.
Reputatie 5
Badge +10
Maarten, zou je me een privé bericht kunnen sturen met je Simyo telefoonnummer en eventueel een alternatief telefoonnummer zodat ik je beter kan helpen.
Ik heb hetzelfde probleem, ik krijg mijn internet niet geactiveerd. Ik zo graag snel geholpen worden omdat op twitter gewoon niet meer gereageerd wordt op mijn vraag.
Alvast bedankt!

Reageer