.

Eindelijk: ApplePay


Reputatie 7
Badge +9
Ik ben blij dat ik nu ook in Nederland met mijn iPhone met ApplePay via de ING kan betalen! Hier in de UK bestaat ApplePay al een tijdje en ik vind het wel errug makkelijk.
Is de ING de eerste of zijn andere banken in Nederland hun voorgegaan?

13 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Is de ING de eerste of zijn andere banken in Nederland hun voorgegaan?
ING is de eerste met ApplePay. Daarvoor waren alleen enkele work-arounds mogelijk.

In het robot-camp kon via smartphone met NFC en app van diverse banken al betaald worden. Daardoor zitten de banken denk ik niet echt te wachten om ApplePay uit te rollen. De Rabobank was daarin volgens mij de eerste.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Scotsman,

Ja, precies! ING is de eerste die ApplePay ondersteunt. Voor zover ik weet heeft Bunq wel een workaround om alsnog gebruik ervan te maken, maar dat is dus niet echt officieel.

Gaan jullie dit gebruiken? 🙂

Groetjes,
Jihane
Reputatie 7
Badge +9
Hi Scotsman,

Ja, precies! ING is de eerste die ApplePay ondersteunt. Voor zover ik weet heeft Bunq wel een workaround om alsnog gebruik ervan te maken, maar dat is dus niet echt officieel.

Gaan jullie dit gebruiken? :)

Groetjes,
Jihane

Nee, ik kan al met de ABNAMRO wallet app via NFC betalen. En daarnaast is er geen ApplePay voor android, toch?
Reputatie 7
Badge +9

Hi Scotsman,

Ja, precies! ING is de eerste die ApplePay ondersteunt. Voor zover ik weet heeft Bunq wel een workaround om alsnog gebruik ervan te maken, maar dat is dus niet echt officieel.

Gaan jullie dit gebruiken? :)

Groetjes,
Jihane
Nee, ik kan al met de ABNAMRO wallet app via NFC betalen.


Ook in het buitenland?
Reputatie 7
Badge +9


Hi Scotsman,

Ja, precies! ING is de eerste die ApplePay ondersteunt. Voor zover ik weet heeft Bunq wel een workaround om alsnog gebruik ervan te maken, maar dat is dus niet echt officieel.

Gaan jullie dit gebruiken? :)

Groetjes,
Jihane
Nee, ik kan al met de ABNAMRO wallet app via NFC betalen.
Ook in het buitenland?

Als contactloos betalen mogelijk is via mijn pinpas, dan doet die app het ook. Daar is ApplePay niet beter of slechter in. Allemaal is het implementatie van EMVCo standaarden.
Reputatie 6
Badge +5
Betaal jij vaak met NFC, Groentjuh?

Groetjes,

Niels
Reputatie 7
Badge +9
Betaal jij vaak met NFC, Groentjuh?

Groetjes,

Niels

Vooral tijdens zomers weer (waar blijft die zomer!?), dan gaat de mobiel als bankpas dienen, zodat de portemonnee thuis kan blijven.

Jammer dat de OV chipkaart nu geen NFC app meer heeft. Die pilot werkte na moeilijke installatie super-nice; nu moet die OV-chipkaart weer mee in de lichte-zomer uitrusting.
Reputatie 7
Badge +9

 


En daarnaast is er geen ApplePay voor android, toch?

Blasfemie!! :astonished::scream:

Ik wilde onlangs instellen dat ik met mijn Android telefoon de NFC betaalfunctie kon gebruiken met Rabo wallet maar heb het niet gedaan, ongedaan gemaakt...en dat komt niet door Android..

Reputatie 6
Badge +6

Waar komt het dan wel door?

Reputatie 7
Badge +9

Ik kon betalen via mijn mobiel via NFC. Kon want een of andere bank besloot dat die dienst te weinig werd gebruikt.

Binnenkort overwegen of ik die enkele diensten, die ik bij die bank heb, nog wel zou moeten behouden. Ik maak er toch maar weinig gebruik van! :nerd: Nog minder nu dat betalen via NFC ook niet meer kan!

Die paar dingetjes die daar nog lopen kan ik met de overstapservice vast wel over krijgen naar een andere bank.

Waar komt het dan wel door?

Ik zou dan iets van zakelijk internetbankieren moeten activeren. Dat zou kosten geven. Gelukkig geven banken een fenomenale rente op spaargeld. Dat scheelt.🤔😁

Reputatie 6
Badge +6

Waar komt het dan wel door?

Ik zou dan iets van zakelijk internetbankieren moeten activeren. Dat zou kosten geven. Gelukkig geven banken een fenomenale rente op spaargeld. Dat scheelt.🤔😁

Bijzonder… Misschien eens een andere bank proberen? Ik heb sinds kort een extra rekening bij N26, kost me precies niks :sunglasses:

Reageer