.

APN internet buitenland iOS 8

  • 12 December 2014
  • 8 reacties
  • 995 Bekeken

Reputatie 7
Zojuist dit topic gelezen.

Aangezien ik aanstaand weekend even de grens over ga, was ik wel blij dat mijn oog hier op viel.

Om de een of andere onduidelijke reden was de knop Data roaming uitgezet, terwijl deze standaard aan staat/stond. Wellicht door de laatste iOS updates is deze knop standaard uitgezet.

Daarentegen stond de functie "EU INTERNET" op mijn iPhone 5 met iOS 8.1.2 al standaard uit.

De APN-naam van Mobiele Data stond bij mij op 'internet'. Ik kon hiermee wel internetten in het buitenland. Ik heb deze nu omgezet naar portalmmm.nl en hierna mijn iPhone gereboot. 

We zullen het aanstaand weekend gaan zien...:p

8 reacties

Reputatie 4
Badge +4
Sinds wanneer heeft de APN portalmmm.nl een gebruikersnaam en wachtwoord?
Reputatie 7
Ik hoop niet dat je deze vraag aan mij stelt...:p
Reputatie 6
Badge +10
Hoi RicoK,

Gelukkig heb ik net nog even dat topic online gegooid dus 🙂 Er stond nog een topic die ietwat was verouderd, vandaar dat ik 'm heb vervangen.

Er zijn een paar APN's die zouden moeten werken in het buitenland, maar er zijn onlangs nog wat aanpassingen geweest, speciaal voor Simyo klanten. We hadden KPN4G.NL, internet en portalmmm.nl. We proberen nu één APN te promoten, omdat deze over het algemeen het beste werkt en dat is: portalmmm.nl.

@ahmed_a, Goede vraag. Dit is iets waar we zelf ook nog niet helemaal uit zijn. Soms werkt het wél zonder gebruikersnaam en wachtwoord en soms niet. Hetzelfde geval als je gebruikersnaam en wachtwoord leeg laat.

Misschien wil RicoK dit ook even voor ons testen? 😉
Reputatie 7
Zoals het er nu naar uitziet ga ik morgen even de grens over. Als ik gelegenheid heb zal ik eens proberen te testen.
Reputatie 7
De verandering van internet naar portalmmm.nl deed het, maar ik heb geen gelegenheid gehad om met en/of zonder gebruikersnaan en ww te checken.
Reputatie 5
Badge +11
Oh, wat goed dat je het even wilde testen, RicoK!
Reputatie 7
Ik zie zojuist dat een sticky is gemaakt/gewijzigd.

Bij mijn laatste bezoekje aan Duitsland heb ik alleen getest mét gebruikersnaam en wachtwoord. Dit deed het. Ik heb dus niet getest zónder gebruikersnaam en ww. Maar dit heeft een andere gebruiker kunnen testen?
Reputatie 5
Badge +11
Als ie het zo deed, is dat voor nu goed, RicoK :)
Ben op zich wel benieuwd of het ook werkt zonder gebruikersnaam en wachtwoord, dus als iemand dat kan vertellen?

Reageer