.

Beantwoord

Werkt een prepaid simkaart in een mifi?

  • 7 September 2017
  • 13 reacties
  • 1086 Bekeken

Badge
Ik heb mijn prepaid simkaart opgewaardeerd met een databundel voor gebruik in een mifi. Ik kan wel verbinding maken met de mifi maar niet het internet op omdat de server niet wordt gevonden. Ik heb het met een andere simkaart geprobeerd en daarmee werkte de mifi wel. Is mijn prepaid simkaart dan niet geschikt voor gebruik in een mifi om een internetverbinding te maken met mijn laptop?
icon

Beste antwoord door Niels 8 September 2017, 10:11

Bekijk originele reactie

13 reacties

Badge
Ik zie het zelf het antwoord al bij eerdere topics. Zal moeten overstappen naar sim only.
Reputatie 6
Badge +5
Goedemorgen sizter,

Welkom op het Simyo Forum!

We kunnen helaas niet garanderen dat een Simyo simkaart werkt op de Mifi. Het kaartje is namelijk gemaakt voor de telefoon. Ik kan je natuurlijk wel proberen te helpen. Probeer je gebruik te maken van de Mifi in het buitenland? Met Simyo prepaid is het niet mogelijk om buiten Nederland te internetten. Daarnaast is het met dit soort apparaten altijd opletten dat je geen internet buiten je bundel gaat gebruiken.

Zou je kunnen laten weten in welk topic je hebt gezien dat een prepaid simkaart sowieso niet werkt in een Mifi? Alvast bedankt!

Groetjes,
Niels
Badge
Beste Niels,

Dank voor je bericht. Op het moment dat ik mijn topic aanmaakte zag ik een paar gerelateerde topics waaruit ik mijn conclusie trok.
Inmiddels heb ik mijn simkaart opgewaardeerd van prepaid naar simonly en nu werkt het wel. Zal waarschijnlijk met het 4G netwerk te maken hebben waar ik nu over beschik. Top!

Het is overigens niet voor gebruik in het buitenland maar voor een draaiklus op een feest op een locatie waar geen internetverbinding is. Ik draai met djay pro en spotify en met de mifi kan ik nu in principe aan alle verzoekjes voldoen die niet in mijn gedownloade playlistst staan.

Groetjes, dj Sizter
Badge
Helaas ben ik alleen de 10 euro kwijt waarmee ik mijn prepaid simkaart had opgewaardeerd (databundel)....
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Sizter,

Wat fijn dat het nu allemaal werkt! Omdat ik snap dat het jammer is dat die databundel verloren is gegaan, heb ik 1000 MB's toegevoegd aan je aansluiting. Je kunt deze MB's activeren door in te loggen op Mijn Simyo en daar digitaal het cadeautje uit te pakken. Let je erop dat die extra MB's alleen geldig zijn in de maand waarin je ze activeert? Als je dat dus in september doet, zijn ze geldig t/m 30 september. Wacht je tot oktober? Dan zijn ze geldig t/m 31 oktober.

Laat je het me ook weten als je nog een andere vraag hebt?

Groetjes,
Jihane
Even inhaken op dit topic.
Ik heb een prepaid kaartje in een tracker zitten, dat werkt prima.
Ik wil dit kaartje tijdelijk in een MiFi router gebruiken als test.
Ik moet in de router echter een aantal zaken instellen om het werkend te krijgen (zie plaatje)
Kan je me aan die gegevens helpen?



Alvast bedankt,
Willem.
Reputatie 7
Badge +9
Profile name kun je zelf verzinnen.
Bij APN: portalmmm.nl

Met enkel dat zou je een heel eind moeten komen.
Dank voor de snelle reactie.
Ik ga het proberen, ik laat het hier weten

M.vr.gr.
Willem
Reputatie 6
Badge +7
Hoi WHO2010,

Ben benieuwd of het gewerkt heeft! :D

@ Groentjuh, bedankt.

Groetjes,
Asma
@Asma
Ik ben er ook nog benieuwd naar ;-)
Mijn SIM zit nog in een tracker (waar die prima werkt!), ik kan er pas over een paar weken weer bij.
Als het zover is laat ik het hier weten.

Bedankt voor je belangstelling.
Groet,
Willem.
Reputatie 6
Badge +5
Laat maar weten als het zover is WHO2010! Ik hoop dat het allemaal werkt :D

Groetjes,
Niels
Ja hoor, het werkt prima!
Na inloggen op de MiFi en het ingeven van de APN etc. en opnieuw opstarten kan ik verbinden met de MiFi.
Ik heb het ook in de auto geprobeerd en mijn vrouw kan nu (terwijl ik rij) met een iPad even wat dingetjes opzoeken onderweg.
Superhandig en heel blij.

M.vr.gr.
Willem.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Willem,

Oh, wauw! Dat is goed nieuws. Super fijn dat het allemaal is gelukt. 😄

Nog een fijn weekend toegewenst.

Groetjes,
Asma

Reageer