.

Beantwoord

Werken met internet op een Smartphone

  • 1 September 2014
  • 12 reacties
  • 553 Bekeken

Badge +1
Hoi Simyo leden,

Morgen de 2e September krijg ik als het goed is, mijn aangekochte Smartphone.
De Smartphone is voor mij helemaal nieuw en weet dan ook beslist niet hoe ik via een Smartphone informatie op moet zoeken met internet.
Via een Computer kun je via je browser www.xxxx.xx invoeren en de site die jij wilt hebben verschijnt dan, maar hoe zit dat met Internet op een Smartphone.?
Mag ik vernemen van jullie, ik zou het namelijk wel zo prettig vinden als ik van tevoren al het een en ander weet.

Dank jullie wel voor de feetbacks.

Mvrgr., P.Th. de Treek
icon

Beste antwoord door Ernst 4 September 2014, 11:06

Bekijk originele reactie

12 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi P.Th. de Treek,

Wat spannend dat je begint aan je eerste mobiele internet ervaringen :)

Wat voor smartphone heb je besteld?

Met de internetbrowser op je smartphone werkt het exact hetzelfde als met de browser op je computer.
Ook kun je gebruik maken van applicaties, kleine programmaatjes op je smartphone die je mobiele leven (meestal) makkelijker maken.

In je gegevens zie ik dat je al wat data hebt verbruik, dus je hebt 'm in elk geval al aan de praat gekregen :D

Verder staan hier nog wat handige tips om te voorkomen dat je teveel data gebruikt.
Badge +1
Hoi moderator Ernst,

Ik heb gisteren bij Mediamarkt een LG L70 D320 gekocht met een ram-geheugen van 1 gb en intern geheugen 4 gb uitbreidbaar naar 32 gb.
Processor kloksnelheid 1,2 ghz .
Mijn Smartphone ondersteund 3G en 4G netwerk.
Het heeft een Wifi en ook een Bluetooth functie, Gps.
Uiteraard heeft mijn Smartphone nog meer functies waarvan ik tegen mijzelf zei; ik doe het: Voordat ik tot aankoop overging, zoals nabijheidssensor.
De nabijheidssensor zorgd ervoor dat wanneer je een oproep krijgt of je gaat zelf bellen en je houd het toestel tegen je oor, dan schakeld het toestel via de nabijheidssensor het scherm uit en blokkeerd deze zodat je niet per ongeluk tijdens het bellen een of andere app activeerd.
Mijn toestel heeft nog meer functies te veel om op te noemen.

Oke ik heb inmiddels gezien dat het wel hetzelfde werkt als op een normale Computer, toch vind ik het als beginneling moeilijk werken met zo'n Smartphone.
Als ik bijvoorbeeld via Internet op mijn Smartphone naar NS toe ga, dan is het voor mij op dit moment heel moeilijk te navigeren.
Zo heb ik nu al bij Ns vanaf gisteravond ondervonden dat ik wanneer ik bijvoorbeeld de reis intik van Almere buiten naar bijvoorbeeld lelystad, ik de melding van Ns krijg dat de opgegeven locatie onjuist is.
Nu weet ik niet of dit aan ns ligt die niet echt goed communiceerd met mijn telefoon of dat het onhandigheid van mij is.
Maar ik moet in iedergeval nog een hoop leren.
Kom er wel, toen ik jaren geleden voor de allereerste keer met een Computer ging werken, was ik ook niet zo bedrevig erin.
Mijn stelling is: Alles is in het begin moeilijk en hoe meer je het doet, hoe beter je erin word.
Die link die jij aan mij opgaf ga ik bekijken.
Bedankt hiervoor.

Ps. het besturingssysteem van mijn toestel is Android versie 4.4
Reputatie 2
Badge +6
Hoi P.Th. de Treek,

Het klinkt als een hele mooie en vooral moderne smartphone! Je instelling is om te bewonderen 🙂 Het zal inderdaad even wennen zijn met je nieuwe smartphone, maar voordat je het weet gaat alles van een leien dakje ;)

Wat je volgens mij nog moet ontdekken is de Google Play Store. Je kunt dit het beste op je telefoon openen met de Google Play Store applicatie. In de Google Play Store kun je alle apps, beschikbaar voor Android, downloaden. Sommige zijn gratis en voor andere moet je betalen. Er is bijvoorbeeld een gratis NS app. Dit werkt velen malen makkelijker dan de website van de NS te bezoeken in een internet app. Ik zou als ik jou was de Google Play Store ontdekken om te zien wat voor moois er allemaal in staat.

Als je nog meer vragen hebt of je wil misschien ergens meer informatie over, laat het dan weten! We helpen je graag verder 😃
Badge +1
: Het klinkt als een hele mooie en vooral moderne smartphone! Je instelling is om te bewonderen  Het zal inderdaad even wennen zijn met je nieuwe smartphone, maar voordat je het weet gaat alles van een leien dakje


Dat is het ook moderator Dries.
Ik ben een ouder iemand, dus ja t.o.v. een jonger iemand zal ik denkelijk wel meer tijd nodig hebben; hoelang weet ik niet, merk het vanzelf wel.
Betref Google Play Store: Ik had al zoiets gevonden en ja er zitten betaalde apps tussen; zal ik niet zogauw kopen en gratis dingen.
De NS app heb ik wel gevonden maar werkt niet naar behoren, NS geeft al aan dat ze vermoedelijk een storing hebben en of hun website is verplaatst waardoor de app niet werkt.

quote: Als je nog meer vragen hebt of je wil misschien ergens meer informatie over, laat het dan weten! We helpen je graag verder /quote

Leuk te vernemen.

Weten jullie dat ik blij ben dat ik een belbundel heb waar Internet inzit?.
Als ik dit zou doen met prepaid of ik had een gewone abonnement gehad, dan loopt het aardig in de papieren.
Als ik toch zie hoe hard het met de mb's gaat, moet ik er niet aandenken als ik dit bij een normale abonnement zou moeten betalen.

Tot ziens.
Badge +8
Hoi PH.TH. de Treek,

Je hebt bij je abonnement nu een Internetbundel van 500 MB. Dat is een mooie bundel voor gemiddeld verbruik. Op Mijn Simyo kun je zien hoeveel MB's je daarvan over hebt. Ook kun je daar zien hoeveel belminuten/sms'jes je overhebt van je Simyo 300 bel sms/bundel.
Als je op de helft van je internetbundel bent, krijg je ook een sms. En als je internetbundel op is, krijg je weer een sms. Dan zet je het beste de optie Internet op je Mobiel uit op Mijn Simyo. Zo maak je geen buiten bundel kosten :)

Als alternatief voor de NS app zou je de 9292ov app eens kunnen proberen. Die neemt gelijk de bus en/of tram ook mee in je route 🆒

Groetjes,
Charlene
Badge +1
Dat is mooi moderator Charlene.
Gelet op het feit waarvoor ik een gsm gebruik, denk ik niet dat ik de belminuten opmaak, laat staan de Interbundel.
Voordat ik een Smartphone kocht, had ik een gewone gsm met prepaid.
Maar ik kwam er achter dat prepaid veel te duur is voor me, ik moest heel goed nadenken voordat ik een betaalde abonnement nam, ik rekenen en rekenen en nogmals overnadenken, ik bleef bij hetzelfde uitkomen, dus kocht ik een belbundel bij Simyo.
Het feit dat ik mijn belbundel naar mijn behoeften aan kan passen, was ook doorslaggevend voor mij.
Die app van 9292ov ga ik zeker installeren, want het is wel zo gemakkelijk als ik ergens ben en ik kan met mijn Smartphone info opzoeken voor O.V.
Bedankt voor je info.

quote: PH.TH. de Treek /quote

Verder merkte ik op, dat je PH.TH. tegen mij zei, ik weet niet waar die PH voorstaat, maar mijn voorletters zijn: P.Th.
De eerste letter is van de Heilige Apostel waar wij allemaal weleens mee te maken krijgen, als onze tijd aangebroken is.
Hij word ook weleens de Poortwachter van de Hemel genoemd, Th is van Theodorus.
Maar PH ken ik dus niet.

Wederom verblijf ik met de vriendelijke groetjes.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi P.Th. de Treek,
Ik heb het gevoel dat Charlene ongemerkt een ouderwets tikfoutje heeft gemaakt.
Dat overkomt de beste wel eens, toch?
Tenminste, ze kan ook onder de indruk zijn geweest dat het echt PH. was en dat je naam een afgeleide was van de heilige Philomenus van Ancyra (- Ancyra, 275).
Hij was een christen martelaar, die in 275 de marteldood stierf onder de christenvervolgingen van keizer Aurelianus.
Philomenus kreeg op deze manier ook te maken met de apostel waarnaar jij vernoemd bent.
Badge +1
Natuurlijk maakt iedereen weleens een foutje, maar je kunt natuurlijk ook het bericht voordat je op verzenden drukt, controleren.
Doe ik ook.

quote: enminste, ze kan ook onder de indruk zijn geweest dat het echt PH. was en dat je naam een afgeleide was van de heilige Philomenus van Ancyra (- Ancyra, 275) /quote     :)

Maar bedankt voor het stukje geschiedenis erbij en moderator Ernst, een ding kan ik wel vertellen, zo heilig ben ik niet.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi P.Th. de Treek,

Vanuit huis heb ik geleerd dat iedereen op zijn of haar manier heilig is 😉 Trouwens, wat leuk om te lezen dat je iets meer over jezelf verteld! Heb je het Stel je voor topic al gezien? Misschien is het leuk om je daar eens voor te stellen.

Komt je achternaam toevallig van landgoed "Den Treek"? 🙂
Badge +1
quote: Komt je achternaam toevallig van landgoed "Den Treek"? /quote

Zou kunnen.  Barones Den Treek-jonker heeft haar landgoed verkocht, het bos Den Treek wat naam betreft op mij lijkt, zal destijds wel een andere naam krijgen, veronderstel ik.

Ik heb het topic stel je voor nog niet gezien, ik zal er overnadenken omdaar te posten.

quote: Vanuit huis heb ik geleerd dat iedereen op zijn of haar manier heilig is /quote

Dat is waar.  
Reputatie 6
Badge +10
Ik zie dat je het stel je voor topic hebt gevonden 😉 leuk!
Badge +1
Ach ja, waarom ook niet!?
Ik moet over bepaalde dingen altijd eerst nadenken alvorens ik zeg, ik doe het, vandaar dat ik niet meteen daar postte.
Groetende, P.Th. de Treek

Reageer