.

Beantwoord

Waarschuwing sms geeft 50% dataverbruik aan, maar MB meter geeft wat anders aan?

  • 15 August 2014
  • 5 reacties
  • 502 Bekeken

Badge
Ik kreeg zojuist een sms dat ik 50% van mijn internetbundel had verbruikt. Echter, mijn MB beter (waar de sms ook naar verwijst) staat nog op 135 van de 200 mb. Wie van de twee heeft gelijk? 
icon

Beste antwoord door Kim 18 August 2014, 13:55

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 2
Badge +6
Hoi wbrooseboom,

Ik kan daar heel duidelijk in zijn. Je moet uitgaan van de sms. MB meters hebben altijd een disclaimer waarin ze aangeven dat het verbruik kan afwijken van je daadwerkelijke verbruik gemeten door de provider. Als je twijfelt, log dan in op Mijn Simyo of de Mijn Simyo App. Hiermee zie je direct hoeveel belminuten en MB's je nog over hebt tot het einde van de maand.

Heb ik je zo meer duidelijkheid kunnen geven over de MB meter?
Badge
Hallo Dries,

Je begon heel duidelijk tot dat je zei dat ik anders maar op de 'MIjn Simy App' moest inloggen. Met MB meter bedoelde ik namelijk de MB meter van de 'MIjn Simy App'. Die geeft kennelijk dus toch niet het juist verbruik aan. 
Reputatie 7
Badge +9
Hoi wbrooseboom,

Ik kan daar heel duidelijk in zijn. Je moet uitgaan van de sms. MB meters hebben altijd een disclaimer waarin ze aangeven dat het verbruik kan afwijken van je daadwerkelijke verbruik gemeten door de provider. Als je twijfelt, log dan in op Mijn Simyo of de Mijn Simyo App. Hiermee zie je direct hoeveel belminuten en MB's je nog over hebt tot het einde van de maand.

Heb ik je zo meer duidelijkheid kunnen geven over de MB meter?


Dries, foei! Echt dat is zo'n slecht antwoord!
De sms geeft real-time je verbruik door en Mijn Simyo geeft verbruik met enkele uren vertraging door. Je moet er dus vanuit gaan dat de SMS klopt. Mocht de SMS 100% verbruikt melden, zet dan echt gewoon internet uit, ondanks dat je volgens Mijn Simyo nog MBs over hebt. Na enkele uren zul je op Mijn Simyo precies kunnen zien hoe de stand van zaken echt is.
Badge
Ik dacht al zoiets. Dank!
Badge +6
Hoi wbrooseboom en Groentjuh,

Ik ben het met jullie eens dat het antwoord van Dries wat duidelijker had gekund, ik zet het voor de zekerheid nog even op een rijtje zetten om alle mogelijke misverstanden uit de wereld te helpen :):

Allereerst, de sms over dataverbruik op 50% en 100% van je internetbundel is leidend, deze ontvang je namelijk realtime.

Daarnaast, verbruik in de Mijn Simyo app geeft aan wat wij via het netwerk hebben binnengekregen, maar dit verbruik krijgen wij met een vertraging binnen, oftewel het verbruik dat daarin wordt weergegeven is niet realtime, daardoor kan het zijn dat wanneer je de sms ontvangt dat je 50% van je internetbundel hebt verbruikt je dit nog niet direct terugziet in de Mijn Simyo app.

Tot slot, datacounter apps meten het dataverbruik op je telefoon en kunnen een goed inzicht geven in wat er aan dataverbruik plaatsvindt op je telefoon, maar bij deze apps wordt helaas niet voor niets de waarschuwing gegeven dat het verbruik kan verschillen met wat er via het netwerk gemeten wordt.

Reageer