.

Beantwoord

Waarom werkt mijn 4G niet op nieuwe Iphone 6 plus?

  • 14 January 2015
  • 10 reacties
  • 2045 Bekeken

Badge +1
Goedemorgen, sinds 2 dagen heb ik een Iphone 6 Plus in bezit. Echter werkt 4G nog niet. Heb afgelopen maandag Flex 4G in mijn abbonement aangezet. maar heb tot nu toe alleen nog 3g gehad.

heb op de iphone al netwerkinstellingen hersteld, APN instellingen gecontroleerd (portalmmm.nl) staat ingevuld en de telefoon meerdere malen aan/uit gezet. Echter helpt dit niet.

iemand raad wat dit kan zijn?

bedankt.

Groet,

Mark.
icon

Beste antwoord door Tiury 14 January 2015, 14:28

Bekijk originele reactie

10 reacties

Hoi Mark,

Ten eerste welkom op het forum, en bij Simyo. 

Ik lees dat je je al goed heb voorbereid. Echter moet je in Mijn Simyo ook 4g aanzetten. 
Ik heb daar net even voor je gekeken en zag dat 4g vooralsnog alleen op 2 types van de Iphone 5 werkt. 

LET OP: Heb je een iPhone? Flex 4G werkt alleen met de iPhone 5S en 5C

Groet,

Ray
Badge +1
Hoi Mark, Ten eerste welkom op het forum, en bij Simyo. Ik lees dat je je al goed heb voorbereid. Echter moet je in Mijn Simyo ook 4g aanzetten. Ik heb daar net even voor je gekeken en zag dat 4g vooralsnog alleen op 2 types van de Iphone 5 werkt. LET OP: Heb je een iPhone? Flex 4G werkt alleen met de iPhone 5S en 5C Groet, Ray


Hoi Ray,

bedankt voor je reactie.

Klopt de website van Simyo is nog niet volledig bijgewerkt heb ik zo'n idee. een vriend van me heeft ook een Iphone 6 Plus met 4g en Simyo als provider. Waarschijnlijk is 4G niet goed geactiveerd op mijn abonnement.

hier kan denk ik het beste een medewerker van Simyo naar kijken.
Als dat zo is dan zien deze vanzelf je vraag hier en zullen zij je verder helpen.

Even geduld nog aub.


@mods: Klopt het dat die info verouderd is op de Mijn Simyo pagina? (zie mijn vetgedrukte tekst)


Groet,

Ray
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Mark90, welkom op het Simyo forum 🙂.

Het is inderdaad waar dat de informatie op Mijn Simyo momenteel verouderd is. Dit hebben we ingesteld om verwarring voor de iPhone 5 users te voorkomen, maar dit blijkt niet eenvoudig te verwijderen zijn (we zijn hier echter wel mee bezig). De iPhone 6+ kan gewoon op 4G met Simyo Flex 4G 🙂.

Er is helaas tijdens het activeren van je 4G bundel iets niet helemaal goed gegaan. Ik heb dit zojuist voor je weten te herstellen. Als je telefoon voor 5 minuten uit wil zetten, maakt hij automatisch een 4G verbinding, omdat je internetinstellingen goed lijken te staan.

Laat je me weten of het is gelukt?

@Raytje; bedankt voor het meedenken 🙂!
Badge +1
Hoi Mark90, welkom op het Simyo forum 🙂. Het is inderdaad waar dat de informatie op Mijn Simyo momenteel verouderd is. Dit hebben we ingesteld om verwarring voor de iPhone 5 users te voorkomen, maar dit blijkt niet eenvoudig te verwijderen zijn (we zijn hier echter wel mee bezig). De iPhone 6+ kan gewoon op 4G met Simyo Flex 4G 🙂. Er is helaas tijdens het activeren van je 4G bundel iets niet helemaal goed gegaan. Ik heb dit zojuist voor je weten te herstellen. Als je telefoon voor 5 minuten uit wil zetten, maakt hij automatisch een 4G verbinding, omdat je internetinstellingen goed lijken te staan. Laat je me weten of het is gelukt? @Raytje; bedankt voor het meedenken 🙂!


Hoi Tiury,

Heb inmiddels de telefoon uitgezet en inderdaad 4g werkt nu. telefoon gaf plots aan mobiele data activeren niet mogelijk. dus daarom de telefoon uitgezet.

Echter kreeg ik net bij het testen van 4g wel nog een smsje van Simyo dat ik aan het internetten was zonder geactiveerde internetbundel klopt dat?

Hoor het graag.

Groet,

Mark
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Mark90,

Fijn dat je 4G inmiddels werkt. Ik zie dat je een actieve bundel hebt, dus je kunt het sms'je negeren. Zou je me willen vertellen hoe laat je dat sms'je precies hebt ontvangen? Ik kan hem namelijk nergens vinden en ik wil graag uitzoeken wáárom je 'm hebt gekregen 🙂.
Badge +1
Hoi Tiury,

jazeker 🙂 alleen maar fijn als ik jullie kan helpen hierbij. smsje heb ik om 14:32 ontvangen.

Fijne avond. en bedankt voor de service.

Gr.

Mark
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Mark90,

Bedankt voor het tijdstip, ik heb het uitgezocht met de IT afdeling en ik begreep dat het sms'je automatisch is verzonden, omdat tijdens de overzet naar 4G de bundels even niet actief zijn. Er zijn geen kosten in rekening gebracht, zoals jij op je verbruik terug kunt zien 🙂!

Sorry voor de verwarring!
Badge +1
Hoi Tiury,

goed om te  horen bedankt!. dit topic mag tevens gesloten worden. de Oplossing werkt en 4g werkt al dagen na behoren.

Bedankt voor de hulp.


Groeten,

Mark.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Mark90,

Goed om te horen dat je gebruik kan maken van 4G :)

Bedankt voor het op de hoogte houden!

Reageer