.

Beantwoord

Waarom verbruik ik data wanneer ik verbonden ben met Wi-Fi?

  • 19 October 2016
  • 1 reactie
  • 144 Bekeken

Op mijn factuur staat dat ik 3 keer per dag (steeds op dezelfde tijd) internet gebruik, maar ik gebruik wifi op die momenten.
Dit komt ook voor op de factuur van mijn collega, maar dan op andere tijden. Aan slecht wifi-signaal kan het niet liggen, dan zouden de tijden van mijn collega en mij niet mogen verschillen. Daarnaast heb ik "Bij beperkte Wi-Fi-verbinding" staan op "geen dataverbinding gebruiken".
Hoe kan het dat ik toch internet gebruik?
icon

Beste antwoord door Sean 20 October 2016, 10:59

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 5
Badge +8
Hoi Brownie,

Welkom op het Simyo forum.

Wat vervelend dat je ongemerkt data hebt verbruikt. Wij kunnen alleen verbruik registreren op momenten dat er daadwerkelijk een verbinding met het mobiele netwerk is geweest. Als jouw telefoon geen data gebruikt bij een beperkte Wi-Fi verbinding, dan kan het zijn dat er op die momenten helemaal geen verbinding met Wi-Fi is geweest.

Als het Wi-Fi signaal op jouw telefoon wegvalt, betekent dit niet automatisch dat je collega ook geen Wi-Fi verbinding heeft. Dit kan per toestel verschillen. Als dit structureel voorkomt, dan wil ik je adviseren je simkaart een dag in een andere telefoon te proberen.

Ik hoor graag van je of dit verschil maakt.

Groetjes,
Sean

Reageer