.

Beantwoord

Waarom staat internet standaard aan?

  • 31 August 2016
  • 6 reacties
  • 154 Bekeken

Badge
Ik heb een abonnement zonder internet en toch MB's verbruikt. Wat blijkt, bij mijn instellingen kan internet toch aan staan. Het werkt dan gewoon, en er volgt natuurlijk een rekening. Ra ra. Niet erg logisch. Na een reset van de mobiel staat internet over het netwerk aan en ik merkte dat in de auto mijn mail binnenkwam. Ik snapte het aanvankelijk niet want ja, ik heb een abonnement ZONDER internet. Wat hier van te vinden?
icon

Beste antwoord door PCfreak 31 August 2016, 11:16

Bekijk originele reactie

6 reacties

Badge
Kan iemand hier iets over zeggen?
Reputatie 5
Badge +6
Hey Paul,

wat vervelend.
Simyo wil het voor iedereen mogelijk maken om te internetten met of zonder internet in het abonnement. Ik heb prepaid en ik kan ook internet gebruiken dat vind ik heel fijn. Het is dan wel tegen een tarief van volgensmij 0,15 euro per MB. Als je daar geen gebruik van wil maken of ervoor wilt zorgen dat je niet per ongeluk kosten maakt moet je of het inernet op je mobiel zeker uit zetten. of bij instellingen het knopje internet in nederland uitschakelen (beste optie).

Groet Paul.
Internet op netwerkniveau staat standaard aan. Dit word ook aangegeven in het welkomstmailtje. Omdat de dataverbinding op het toestel ook aan stond, is er verbruik geweest. Het klopt inderdaad dat het buiten de bundel tarief voor internet 15 cent per MB is zoals Paul al aangaf.
Badge +2
Hey Paul,

wat vervelend.
Simyo wil het voor iedereen mogelijk maken om te internetten met of zonder internet in het abonnement. Ik heb prepaid en ik kan ook internet gebruiken dat vind ik heel fijn. Het is dan wel tegen een tarief van volgensmij 0,15 euro per MB. Als je daar geen gebruik van wil maken of ervoor wilt zorgen dat je niet per ongeluk kosten maakt moet je of het inernet op je mobiel zeker uit zetten. of bij instellingen het knopje internet in nederland uitschakelen (beste optie).

Groet Paul.

Nee, de beste optie is zoals ik al eerder schreef dat internet standaard uit zou moeten staan in mijn-simyo als iemand bewust kiest voor een abo zonder internet.

Sterker nog, ik zou het zelfs toejuichen als dit bij wet geregeld zou worden.
Badge
Hartelijk dank voor de snelle reacties. Ik sluit me aan bij de laatste, het is het beste als internet standaard uit staat bij een abo zonder internet. Dat voorkomt dit soort misverstanden.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Paul,

Welkom op het Simyo forum.

Wat vervelend dat je onbedoeld verbonden bent geweest met internet . Al onze klanten kunnen gebruik maken van mobiel internet, ook zonder internetbundel. Zolang de instelling 'Internet op je mobiel in Nederland' aanstaat, heb je toegang tot internet.

Wanneer je een nieuw abonnement afsluit, staat deze optie standaard aan. Dit geven we ook aan in de welkomstmail. Je kunt dit zelf wijzigen via Mijn Simyo.nl >Instellingen >Netwerkinstellingen.

Je feedback noteer ik natuurlijk wel. PCfreak heeft dit al eerder aangegeven, en ik zal het nogmaals op onze 'Wall of Change' hangen.

Als je nog vragen hebt, dan hoor ik het graag!

Groetjes,
Sean

@PaulH, PCfreak en Raytje, hartelijk dank voor jullie reacties 😃

Reageer