.

Beantwoord

Waarom ontvang ik geen waarschuwing overschrijding internetbundel ?

  • 26 November 2014
  • 15 reacties
  • 1069 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 12 reacties
Bij deze nogmaals mijn hartelijke dank dat jullie er voor gekozen hebben om de waarschuwing bij dreigende overschrijding van de internetbundel niet meer per email te versturen, zodat ik zelf geen controle meer kan uitoefenen op het internetverbruik van mijn kind, waardoor ik nu met een rekening van 269,- euro geconfronteerd wordt.
Dat ik via die mails gewaarschuwd werd was een van de redenen om bij jullie een abonnement voor mijn kind te nemen. Ik had het al veel eerder moeten doen, maar nu stap ik definitief over naar een provider die mij niet op zo'n manier een poot probeert uit te trekken, en ik zal uiteraard in het vervolg iedereen afraden bij jullie een abonnement te nemen. Goedkoop blijkt, zoals meestal, weer eens duurkoop.

Veel succes hoor, met jullie geniale nieuwe verdienmodel.


 
icon

Beste antwoord door Ali 27 November 2014, 16:30

Bekijk originele reactie

15 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Henri, ik ken Simyo al jaren maar heb toch echt nooit het idee gehad dat ze geniaal aan het verdienen zijn geweest.
Wat ik de laatste tijd zie, moet er eerder geld bij.... Zulke coulance heb ik nog bij geen enkele provider gezien.
Een moderator zal hier beslist met een adequaat antwoord komen.


Houd de moed erin Henri.
Badge
Geld bij, ja echt hé? Simyo is eigenlijk een filantropische instelling :-)

Dank, maar de moed is mij allang in de schoenen gezonken. Geen idee hoe ik dat bedrag betalen moet.
Reputatie 4
Badge +8
De moed in de gehele menschheid is mij al jaren gelee in de schoenen gezonken.
Ook ik weet niet hoe ik straks mijn eigen wc papier nog moet betalen laat staan de reetzorg die ik hopelijk nooit nodig zal hebben.
Dus waar lullen we dan nog over?
En neen Simyo zal geen filantropische instelling zijn, maar dat ze coulant zijn is wel gebleken uit al wat gepasseerd is hier.
Vandaar dat ik zeg dat er nog geld bij moet.
Soms lees ik indianenverhalen en denk bij mezelf: Hoe kunnen ze het in vredesnaam verzinnen??? klanten heb ik het over hoor!
En Simyo blijft coulant....

Slaat allemaal niet op jou hoor, dus wees niet bang en voel je niet aangesproken, maar ik moest het even kwijt van mijn genen.
Soms word ik zo droef van alle droefenis hier en de dommigheid die daaraan vooraf gaat.

Een prettige avond nog en houd je haaks.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Henri,

Het is zeker schrikken als je een hoge rekening krijgt, door mobiel internet. Ik zie veel overeenkomsten met je vorige bericht. Het verschil is dat je toen geen waarschuwingsberichten ontvangen had.

Mijn collega -Ernst heeft in zijn reactie
uitgelegd dat de smsjes en e-mails niet gelijk liepen met het verbruik. Voortaan zouden klanten de berichten ontvangen op basis van real-time gegevens. Om deze reden zijn de e-mails komen te vervallen. Zou je toch een e-mail hebben ontvangen, dan had je al kosten buiten de bundel. Dit zou je niet geholpen hebben.

Het is zeker geen verdienmodel van Simyo, bij geen enkele provider als je het me zou vragen. Als lowbudget proberen wij de kosten en tarieven laag te houden door onze klanten de mogelijkheid te geven alles zelf online of via de App te regelen.

Je kan nog altijd controle uitoefenen op abonnement door het verbruik bij te houden via Mijn Simyo of de Simyo App. De Simyo App kan je op je eigen toestel of tablet installeren om zo inzicht te houden op het verbruik van je kind.

Ik zie dat de 50% en 100% notificatieberichten op 8 en 19 oktober verstuurd zijn. Ook voor deze maand zit je door de bundel. Voor november zijn de smsjes op de 8e en 18e verzonden.

Een abonnement afsluiten voor je (minderjarige) kind brengt naast bepaalde risicos ook verantwoordelijkheid met zich mee. Wij hebben aan de hand van de notificatieberichten je op de hoogte gebracht over het verbruik.

Het is jammer om te zien dat je negatieve beeld hebt over Simyo en het abonnement wil stopzetten.

Kan je aangeven hoe het komt waarom je niet eerder contact met ons hebt opgenomen over de factuur oktober of over het verbruik van november?
Badge
Beste Ali,

Dank voor je reactie. Ik heb niet eerder contact opgenomen, omdat ik niet eerder in de gaten had dat het verbruik zo ernstig uit de hand gelopen was. Ik zag dat dus dinsdag jl. pas. Ik heb het verbruik uit voorzorg een tijdje actief in de gaten gehouden, en na een aantal maanden had ik er wel vertrouwen in dat hij binnen de bundel zou blijven. Geheel ten onrechte dus.

Over die emails: die waren misschien niet real-time, maar die zorgden er destijds wel voor dat ik gewaarschuwd werd bij dreigende overschrijding. 
Ik had, toen jullie stopten met die emails, direct het abonnement moeten opzeggen, inderdaad ivm de risico's, en moeten overstappen naar de aanbieder die de mogelijkheid biedt een limiet in te stellen. Of een aanbieder die na het verbruiken van de bundel de snelheid afknijpt, zodat je nog onine blijft zonder extra kosten. Niet gedaan dus, en nu spijt als haren op mijn hoofd. Zoals gezegd, goedkoop blijkt helaas weer duurkoop :-/

Dat de kosten buiten de bundel een (al dan niet groot - ) deel van het verdienmodel zijn is evident, daar hoeven we verder niet over te discussiëren. Dat is natuurljk ook de reden dat er geen limiet is in te stellen. Zo wel, dan zou de abonnementsprijs omhoog moeten. Geen probleem verder dat het zo in elkaar steekt, komt de winst niet voldoende uit de lengte, dan moet ie uit de breedte komen, heel logisch :-)

Het bedrag van de factuur, 269,- euro is voor mij dermate substantieel, dat ik nu in ernstige financiele problemen kom. En dat dankzij een puber in combinatie met een goedkoop abonnementje. Ik kan wel janken.

Wat ik vandaag trouwens tot mijn verbazing zag, bij een prepaid-abonnement wat ik ook bij jullie heb lopen, is dat je zelfs daar nog in de min kan gaan. Prepaid betekent in mijn beleving dat je vooraf betaalt voor de te leveren diensten, zodat je achteraf niet voor verrassingen komt te staan. Maar jullie geven daar dus een nieuwe betekenis aan, heel bijzonder.

Al met al rest mij uiteraard niets anders dan dit abonnement en de overigen, zo spoedig mogelijk op te zeggen.

Ik moet zeggen dat ik zeer tevreden was over de prijs/kwaliteit verhouding van Simyo, en de prima mogelijkheden om vrijwel alles online te kunnen regelen, alsook de vlotte en duidelijke reacties van jullie op dit forum, maar je zult begrijpen dat ik geen risico's meer wil lopen op nieuwe verassingen.

dank & groet,

Henri
Badge
Zuur is het om te lezen dat voor internetkosten die in het buitenland worden gemaakt, een wettelijk maximum bedrag geldt van 50,- euro.

"Datalimiet bij het gebruik van internet op uw mobiel in het buitenland
Voor het gebruik van internet op uw mobiel in het buitenland geldt wereldwijd een datalimiet van ongeveer 50 euro exclusief BTW per maand.

De datalimiet houdt in dat als uw verbruik rond de 80% van dat bedrag zit, u een waarschuwingsbericht krijgt van uw aanbieder. Bijvoorbeeld via sms. Zodra u 100% van de datalimiet hebt bereikt wordt de dienst stop gezet. U kunt dan geen gebruik meer maken van internet op uw mobiel. Wilt u toch gebruik maken van de dienst? Dan kunt u een bericht sturen naar uw aanbieder en vragen om wel weer gebruik te kunnen maken van mobiel internet"

Het zou de telecom sector sieren om ook voor binnenlands gebruik een dergelijk maximum in te stellen. 
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Henri,

Het is vervelend om te lezen dat je beeld van Simyo hierdoor zo ontzettend is veranderd. Simyo is, zolang je bewust omgaat met je verbruik, een van de goedkoopste op de markt. Hierdoor genieten ontzettend veel klanten van een goedkoop abonnement.

"Zodra u 100% van de datalimiet hebt bereikt wordt de dienst stop gezet. U kunt dan geen gebruik meer maken van internet op uw mobiel. Wilt u toch gebruik maken van de dienst? Dan kunt u een bericht sturen naar uw aanbieder en vragen om wel weer gebruik te kunnen maken van mobiel internet"


Zodra we dit zouden toevoegen aan een abonnement, is ook de hele filosofie "baas in eigen bundel" weg. Je dient je verbruik goed in de gaten te houden en je eigen internet uit te zetten via Mijn Simyo, wanneer je dat zélf nodig vindt.

Ik zie dat er bij dit abonnement al een poosje echt op of over het randje wordt geïnternet. In zo'n geval was het een goed idee geweest om hier eerder op in te spelen en de bundels omhoog aan te passen. Deze mogelijkheid heb je maandelijks en is voor iedereen beschikbaar 🙂.
Badge
Beste Tiury,

Dank voor je reactie. Ik zie dat er in de mail die ik kreeg over dit topic, een stukje tekst onderaan staat die hier verdwenen is.... Ik wilde vragen wat je precies bedoelt met die oplossing.

Bij deze:  Wat betekent het dat je de buitenbundel kosten gaat verrekenen tegen een grotere internetbundel?
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Henri,

Sorry voor de verwarring over dat laatste stukje tekst die je in de e-mail hebt gekregen. Ik had je aangeboden om de kosten te verrekenen tegen een hogere internetbundel, maar ik werd er door een collega op gewezen dat je al eerder een coulance hebt gekregen voor je internetverbruik.

Daarop heb ik besloten om die uit de tekst op het forum te halen en nog goed te overleggen of je ik je nog wel tegemoet mag komen.

Je hebt destijds een coulance gekregen omdat je toen geen SMS'jes ontving en daarom niet op de hoogte was dat je buiten je bundel was gegaan. Dit staat los van de coulance die ik je hier heb aangeboden, dus ik wil je alsnog éénmalig tegemoet komen in de kosten.

Let op, dit is echt de laatste keer dat we je tegemoet kunnen komen, want het blijft je eigen verantwoordelijkheid om je MB verbruik in de gaten te houden en te beperken. In deze blog lees je hoe je dit het beste kunt doen.

Hoe ik dit precies verreken, lees je in de e-mail die je vandaag ontvangt 🙂.
Badge
Ontzettend bedankt voor de coulance, dit is een bijzonder sympathieke oplossing.......... Dank!
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Henri,

Ik ben blij dat we er samen zijn uitgekomen en je vraag hebben opgelost 🙂. Mocht er nog iets zijn, zie ik je graag terug op het forum!
Reputatie 4
Badge +8
Nou, als dit geen reclame voor Simyo is: twee maal coulance!!!!
Waar vind je dit tegenwoordig nog.
[img]http://www.cosgan.de/images/midi/froehlich/b015.gif[/img]
Reputatie 5
Badge +11
Gaat geen gewoonte worden, koorelle 😉
Reputatie 4
Badge +8
Hahaha nee Ernst dat lijkt me ook niet!!! Dus iedereen die vanaf nu met een sneuiïg verhaal komt: helaas de koek is op! (grapje met een ernstig ondertoontje! 🙂 )
Reputatie 6
Badge +10
Het is nu inderdaad mooi geweest, koorelle! Geen kerst kado's meer 😉

Reageer