.

Beantwoord

Waarom krijg ik alleen verbinding met Edge, ipv 3G?

  • 22 September 2014
  • 5 reacties
  • 4049 Bekeken

Goedenmiddag mede Simyo'ers

Ik heb een vraagje ik heb onlangs een nieuw toestel gekregen een Lenovo S898T+.
Prima toestel niets mis mee, werkt snel en soepel enz enz.
Maar !!! het is een duo sim toestel, simkaart zit in het juiste slot en wat ik ook doe of wat ik ook instel in nederland 
heb ik enkel en alleen Edge verbinding.
Ik woon vlak bij de grens zodra ik die overga, zoals afgelopen week Duitsland en Oostenrijk ploep 3G verbinding.
Nou heb ik me laten vertellen dat dit kan liggen aan het feit dat er gewerkt wordt aan de uitrol van het 4G netwerk.
Is er iemand die een idee heeft hoe ik dit op kan lossen ?
Het toestel heeft 3G echter alleen niet in nederland RaRa?

alvast bedankt voor het mee denken.
icon

Beste antwoord door Kim 23 September 2014, 12:40

Bekijk originele reactie

5 reacties

Badge +6
Hoi griekan, welkom op het forum van Simyo!

Wat vreemd dat je in Nederland alleen verbinding krijgt met Edge (2G) en zodra je de grens over gaat je telefoon wel een 3G netwerk vindt.

Allereerst heb ik de optie Internet op je mobiel - Nederland een reset gegeven op het netwerk, zou je je telefoon even uit en weer aan willen zetten?

Zorgt dit niet voor verbetering, dan zou ik je willen vragen om toch even te checken op welke netwerkmodus je telefoon staat ingesteld. Dit vind je terug in de instellingen van je telefoon en dan bij mobiele netwerken o.i.d.

Daarnaast ben ik benieuwd of je echt óveral alleen maar verbinding krijgt met Edge of dat dit op een bepaalde postcode het geval is?
Op de postcode waarop je bij ons bekend bent, 9649JN, is volledige 3G dekking, zowel binnens- als buitenshuis, dus aan het netwerk kan het daar niet liggen 😕

Ook begrijp ik uit je bericht dat je sindskort deze nieuwe telefoon hebt? Had je voorheen wel verbinding met 3G?

Ik hoor graag van je!
Hoi Kim,

Bedankt voor je reactie..
Ik heb mijn telefoon uit en weer aan gezet maar hij blijft een E geven als netwerk.
Op mijn oude telefoon een sony ericsson heb ik het gisteren geprobeerd en daar geeft hij gewoon 3g in het scherm.
Wat ook wel vreemd is en wat mij opviel is dat ik als ik handmatig naar het netwerkzoek ik veel meer providers te zien krijg.
Maar tevens ook simyo 3g,  kpn 3g en vodafone 3g als provider zie terwijl ik als ik hetzelfde doe met mijn nieuwe telefoon 
ik enkel en alleen de keus heb uit 2g netwerken, en simyo in het geheel niet voorkomt.
Maar zodra ik de grens over ga Oostenrijk bijv dan veranderd mijn E netwerk in een G netwerk , en zo ook in Duitsland.
De lenovo heeft 2 sim sloten en ik heb de simkaart in beide sloten uitgeprobeerd hoewel er bij slot 2 enkel 2g staat.
Maar het blijft edge verbinding.
Ik heb al diverse keren de apn aangemaakt en weer weg gegooid enz enz.
Eerlijk gezegd ben ik aan het eind van mijn opties.
Als je van mening bent dat hij op het netwerk goed staat aangemeld denk ik dat ik maar een reset moet gaan overwegen.
Ben daar niet blij mee maar ik hoop wel dat het probleem hier mee verholpen is.

Ik wacht hier nog even mee hopenlijk kom jij nog met een brilliant idee op de proppen :D

vriendelijke groetjes Andy
Reputatie 6
Badge +10
Hoi griekan,

Het is inderdaad een vreemd verhaal, maar het is volgens mij eenvoudig op te lossen 🙂 Ik denk dat je telefoon staat ingesteld voor internet in het buitenland, maar nog niet optimaal voor het netwerk in Nederland. Je oude telefoon heeft waarschijnlijk nog wel de juiste instellingen, vandaar dat die het wél doet. We hoeven hiervoor maar een paar dingen na te lopen!

1. Zorg dat je sim in slot 1 zit. Zoals je zelf al aangeeft heeft slot 2 alleen maar 2G.

2. Stel je telefoon juist in met de volgende gegevens:

Je gaat vanaf het startscherm naar Instellingen > Draadloos en netwerken > Mobiele netwerken > Namen Toegangspunten.
Hier verwijder je alle profielen om vervolgens een nieuwe APN aan te maken met de volgende gegevens:

• Verwijder alle bestaande APN’s in de verbindingsinstellingen van uw toestel (met uitzondering van KPN MMS) door erop te tikken en te kiezen voor de menu-toets, APN verwijderen.
• Kies de menu-toets en kies Nieuwe APN.
• Bij Naam, voer: Mobiel Internet in.
• Bij APN, voer: portalmmm.nl in.
• Bij Proxy, voer niets in.
• Bij Poort, voer niets in.
• Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
• Bij Wachtwoord, voer niets in.
Scroll naar beneden.
• Bij MCC, voer 204 in.
• Bij MNC, voer 08 in.
• Bij Verificatietype, kies PAP.
• Bij APN-type, kies 'Internet' of voer 'default' in.
• Kies de menu-toets.
• Kies Opslaan.

3. Zet je netwerkoperator of netwerkselectie op "automatisch" en je netwerkmodus op "automatisch".
4. Schakel je telefoon uit/aan en als het goed is, pakt je telefoon de netwerkverbinding weer op en staat er weer 3G in je scherm 🙂.

Gaat je dit lukken?
Hi Tiury,

Ik heb alles al gedaan wat je aangeeft, het enige wat ik niet kan vinden in de settings is de netwerk selectie en modus.

Blijkbaar staan deze op een hele ander plaats dan normaal , ik kan ze in ieder geval niet vinden .
Ik heb nu met een tooltje de radio gegevens gezien en daar kan ik kiezen uit wcdma en gsm en nog een aantal opties.
Ik heb hem nu staan op wcdma als voorkeur. Ook na opnieuw opstarten blijft edge in beeld.
Bij instelen mobiel netwerk kan ik ook kiezen voor een voorkeurs netwerk, ik heb hier staan

nieuwe PLMN toevoegen, ik heb daar ingevoerd 
id van netwerk : 20408
prioriteit 0
gsm/umts netwerkvoorkeur: 3g

dan bij namen toegangs punt
KPN hier kan ik niets wijzigen , hier staat bijv ook een server ip adres10.10.100.20, en mms poort 5080.

Hier heb ik dus een nieuw toegangspunt bij gemaakt zoals gevraagd.
met de gegevens die je geeft
telefoon uit en aan gezet maar helaas het blijft edge verbinding.

Zelfs het terug zetten naar fabrieksinstellingen heeft niet geholpen. 
Zoals ik al eerder schreef wat mij het meest bevreemd is dat als ik handmatig providers opvraag ik enkel en alleen de 2g netwerken zie en geen 3g netwerken.:mad:
zo vreemd allemaal en helemaal omdat het dus wel werkt in duitsland en Oostenrijk, heeft gewerkt in nederland en nu dus niet meer.

Ik vrees dat ik op het edge netwerk aangewezen blijf helaas.
ik ga maar eens googlen op Lenovo fabriek mobile telefoons , en kijken of ik daar wat wijzer kan worden.

in ieder geval weer bedankt en ik hoop dat er nog iemand is die een inval heeft.

gr Andy
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Andy,

Als je telefoon niets anders dan 2G netwerken kan vinden, zou je bijna denken dat ze ook achter slot 1 geen 3G chip hebben gezet, maar 2 keer een 2G chip! Ik hoop voor je dat ze je kunnen helpen hiermee, want ik vrees dat er toch iets mis is met de telefoon zelf. Laat je ons weten of ze je verder kunnen helpen? 🙂

Reageer